سئو داخلي سايت كه به انگليسي (Onpage SEO) آن را مي شناسند بخش اصلي در سئو سايت است كه با رعايت مواردي مانند محتواي مناسب،رعايت اصول كد نويسي و سرعت سايت همچنين موارد كلي ديگر انجام مي شود.

123.jpg

 

چطور سئو داخلي سايت را انجام دهيم؟

از آنجا كه كنترل سئو داخلي سايت بر خلاف سئو خارجي سايت در دست شماست پس مي توانيد تا حد زيادي روي سئو كلي سايت تاثير بگذاريد.

آيا ليست سئو داخلي سايت را مي شناسيد؟

چك ليست سئو داخلي سايت كه در زير آمده به شما كمك مي كند طبق ليست زير نسبت به عملكرد خود در انجام سئو داخلي سايت اقدام نماييد:

توجه داشته باشيد هر يك از موارد زير كامل كننده يكديگر در سئو مي باشند و دقت در انجام هر يك از موارد مي تواند تاثير زيادي در سئو سايت شما داشته باشد.

seo4.jpg


عنوان صفحات در سئو داخلي چه مي تواند باشد؟

اگر بگوئيم عنوان صفحه در سئو داخلي سايت رتبه اول را دارد، اشتباه نگفتيم زيرا بعد از بررسي هزاران سايت و آزمون و   خطا متوجه شديم سايت هايي كه عنوان مرتبط و الگوي درست را استفاده نموده   بودن جايگاه بهتر و ثابت تري در نتايج جستجو به دست آمده بودند.

از آنجا كه تمركز صفحه با عنوان صفحه مشخص مي شود پس استفاده از كلمه كليدي هدف در عنوان صفحه اولين كاري است كه بايد انجام دهيد.

مشخصات عنوان صفحه

عنوان صفحه بايد در حدود 70 كاراكتر باشد و كلمه كليدي در ابتداي عنوان استفاده شود.
الگوي صحيح نوشتن عنوان صفحات به صورت زير مي باشد:

عنوان اول | عنوان دوم – نام برند

مهمترين نكته اي كه بايد آن را رعايت كنيد عدم تكرار كليدواژه در عنوان صفحات است، اين كار از ديد گوگل اسپم به حساب مي آيد.


توضيحات متا

توضيحات   متا تگي مهم در صفحات است، همانطور كه در جستجوي گوگل مشاهده نموده ايد،   توضيحات كوتاهي در پايين هر لينك در نتايج جستجو ظاهر مي شود كه توضيح   كوتاهي از آنچه در محتويات صفحه وجود دارد را بيان مي نمايد.

نوشتن توضيحات متا مرتبط و اصولي مي تواند افزايش كليك و همچنين سيگنال ارتباط را براي گوگل فعال بفرستد.

آيا توضيحات متا در سئو سايت تاثيري ندارد؟

هر چند شايعه است كه توضيحات متا ديگر تاثيري در سئو سايت ندارد اما واقعا اينطور نيست، توضيحات متا يك سيگنال مرتبط مي باشد و اهميت بالايي دارد.

مقدار توضيحات متا 150 كاراكتر مي باشد كه ما توصيه مي كنيم حتما يكبار حداقل كليدواژه هدف در آن آورده شود.

جالب   است بدانيد اگر يك صفحه توضيحات متا نداشته باشد، گوگل دست به كار مي شود  و  يك توضيحات متا از بين محتواي صفحات انتخاب مي نمايد.

توضيحات متا را تكراري ننويسيد!

توضيحات متا بايد براي هر صفحه منحصر بفرد باشد،در واقع ننوشتن توضيحات متا بهتر از نوشتن توضيحات متاي تكراري است.
تگ H1 در سئو داخلي چه تاثيري دارد؟

از   بين تگ ها ،تگ H1 مهمترين تگ در ميان باقي تگ هاست كه تنها يك بار در هر   صفحه استفاده مي شود و محتويات آن با استفاده از عنوان صفحه و در واقع  شامل  كليدواژه هدف مي باشد.

seo2.jpg
محتواي صفحه در سئو داخلي

محتواي   صفحه كه در واقع اين بخش است كه در تصميم گيري گوگل براي رتبه بندي صفحات   دخالت دارد و مي تواند مشخص نمايد صفحه مربوط نسبت به ديگر صفحات لياقت  اول  شدن را دارد يا خير؟

در محتواي صفحه چي بزاريم؟

محتواي يك صفحه مي تواند شامل متن،عكس و ويدئو باشد،هر چند استفاده از فرم ها، فايل ها و نمودار ها نيز جزئي از محتوا محسوب مي شود.

مقدار متن را بيشتر بزاريد!

پيشنهاد   مي شود مقدار متن هر صفحه حداقل 300 كلمه باشد ، قطعا محتواي 1000 كلمه  اي  و يا بيشتر قدرت بالاتري نسبت به محتواي 300 كلمه اي دارد، كمترين مزيت   متن 1000 كلمه در نگه داشتن بيشتر كاربر در سايت مي باشد.

محتواي هر صفحه قطعا با عنوان انتخاب شده هر صفحه ارتباط دارد و در بر گيرنده كليدواژه مربوط مي شود.

مطلب را چطور شروع كنيم؟

سعي   كنيد زمان نوشتن مطلب،شروع آن با كليدواژه هدف باشد و در بدنه محتوا نيز   حداقل 3 الي 4 بار به صورت طبيعي تكرار شود،البته اين مقدار تكرار نسبت به   كل متن متغيير است و ممكن است بيشتر باشد.

محتواي صفحات ديگر را كپي نكنيد!

محتواي   هر صفحه منحصر بفرد است و نبايد از محتواي ديگر صفحات در يك صفحه ديگر   استفاده كنيد، اين كار كپي به حساب مي آيد و جريمه مي شويد.

جهت غني تر شدن صفحات از محتواي عكس و فيلم نيز مي توانيد استفاده نماييد، در مواردي ديده شده استفاده از نمودار و فرم ها، سئو صفحه بهتري رقم مي زند.
آدرس صفحات ( URL ) در سئو داخلي سايت

اين   كه كليدواژه هدف در آدرس صفحات يا URL وجود داشته باشد يا نه هنوز در   ابهام است، اما چيزي كه خيلي اهميت دارد كوتاه بودن آدرس صفحات است.بهتر  است حداقل آدرس صفحات با كليدواژه همان صفحه پوشش داده شود.
تصاوير در سئو داخلي و جذاب تر شدن محتوا

تصوير   در مطلب مي تواند محتوا را كامل تر و جذابتر كند، اما يك تصوير سنگين و  يا  بدون ALT نيز مي تواند بي تاثير و مضر باشد، پس براي قرار دادن تصوير  در  محتواي خود سعي كنيد حجم آن بهينه و تگ alt استفاده نماييد.

تگ ALT در برگيرنده متني براي توصيف تصويري است كه گوگل نمي تواند ببيند.

نكته   مهم در استفاده از تصاوير هنگام نوشتن مطلب اين است كه وقتي در يك   پاراگراف نياز به استفاده از يك تصوير داريد، تصوير مربوط بايد با ALT   مرتبط با همان پاراگراف باشد.
لينك هاي داخلي سايت

به   كار بردن لينك بيلدينگ صرفا براي سئو خارجي و به دست آوردن بك لينك نيست   ،لينك هاي داخلي سايت نيز از اهميت ويژه اي برخوردارند به شكلي كه گوگل  روي  اين گزينه به صورت واضح تاكيد مي كند.

چه كار كنيم  كاربر در سايت زياد بمونه؟

لينك   دهي داخلي سايت ضمن افزايش ماندگاري كاربران در سايت و بالا بردن بازديد   ديگر صفحات مي شود،همچنين باعث بهبود ساختار داخلي وبهبود رتبه نيز مي   گردد.

به ياد داشته باشيد استفاده از عباراتي مانند ” كليك كنيد ” يا ” بيشتر بخوانيد ” كلمات مناسبي براي به دست آوردن رتبه نيست.

مواردي  كه در بالا اشاره شد تنها بخش جزئي از سئو داخلي سايت مي باشد،اما با  رعايت همين چند مورد مي توانيد در رتبه بندي سايت خود تاثير گذار باشيد.


۰۹۱۱۶۳۶۷۹۲۹ - ۰۹۱۱۵۱۸۷۹۹۸