surmysuu
surmysuusurmysuu

شكي نيست كه خانه هاي آجري از نظر كلاسيك بسيار زيبا هستند ، اما از دهه ۷۰ ساخت خانه هاي آجري به طور پيوسته كاهش يافته است. چند دهه گذشته پيشرفت هايي در فضاي داخلي منازل به وجود آمده است كه به شدت با مواد سنتي مانند آجر رقابت مي كنند. به راحتي مي توان نتيجه گرفت كه مضرات طبيعي مرتبط با آجر بر محبوبيت آن تأثير منفي گذاشته است ، به ويژه در مقايسه با نماهاي جديد با كارايي بالاتر. روكش آجر نسبت به ساخت آجر جامد ، مرسوم تر است و به صاحبان خانه اجازه مي دهد نماي آجري را در خانه هاي موجود بدست آورند ، اما همچنين بسياري از نقص هاي مشابه را دارند.  اما به تازگي شركت هاي توليد كننده فايبر سمنت مانند راديس اماكن طراحي و ساخت نما را با فايبر سمنت طرح آجر فراهم نموده اند كه از نظر زيبايي هيچ چيزي از سبك كلاسيك آن كم ندارد. اما از نظر مقاومت و استحام و همين طور طول عمر بسيار بهتر است.

در اينجا سه ​​مشكل مهم در نماي آجر كه باعث كاهش تقاضاي آن شده است را بررسي مي كنيم با ما همراه باشيد:

۱٫ تعميرات بسيار گران و وقت گير

آجر يك بار ماده انتخابي براي خارج از خانه بوده است كه قدرت و ماندگاري در آن مهم است. اين واقعيت كه هنوز خانه ها و بناهاي آجري تاريخي وجود دارد ، گواهي بر ماندگاري آجر است. با اين حال ، آنچه كه صاحبان خانه نا آگاه از آجر ممكن است بدانند اين است كه چقدر حفظ اين مواد گران است.

وقتي آسيب به آجر وارد مي شود ، تعميرات به ندرت يك فرايند ساده است. حذف آجرهاي آسيب ديده يا قديمي به همان سرعتي نيست كه آجر جديد در آن ظاهر شود. آجرهاي متعدد ممكن است نياز به حذف داشته و ملات جايگزين شود. اساساً وقتي آسيب ايجاد مي شود آجر در منطقه ضعيف بايد كاملاً برداشته و بازسازي شود. اين امر مي تواند به يك تعمير گران تبديل شود و در آن امكان انجام سريع وجود ندارد.

در صورتي كه تعويض پنل سيماني يا فايبر سمنت برد ، به دليل فرسودگي و يا آسيب تصادفي ، مي توان آن را به راحتي و خيلي سريع داد. تعميرات فايبر سمنت برد ارزان تر از آجر خواهد بود و پيمانكار قادر خواهد بود در مقايسه با همان اندازه آسيب ديده در يك ديوار آجري ، خيلي سريعتر پروژه را انجام دهد.

۲٫ عدم سازگاري با تغييرات آب و هوا

آجر يك ماده بسيار سفت و سخت است و بنابراين انعطاف پذيري زيادي ندارد. همه اقليم تغييرات دما را تجربه مي كنند ، اما در برخي مناطق نوسانات شديدتر دما يا تغييرات فصلي وجود دارد. وقتي اين امر به طور مكرر اتفاق بيفتد ، آجر و ملات به راحتي نمي توانند گسترش يافته و منقبض شوند. سرانجام آجر و ملات از بين مي روند ، ترك مي خورند و يا در غير اين صورت به تدريج از بين مي روند. علاوه بر اين ، خانه در مناطقي كه زلزله زدگي و تغيير مكان مشترك است ، دير يا زود متوجه مي شويد كه آجر با پايه و اساس خانه تغيير نخواهد كرد.

فايبر سمنت برد در طول نوسانات درجه حرارت قابل توجه قادر به انبساط و انقباض است ، و باعث مي شود تا به جاي ترك خوردن در برابر فشار ، خانه را خم كند. انعطاف پذيري ناچيز همچنين در هنگام تغيير زمين و در نتيجه بنياد خانه به طور طبيعي تغيير مي كند. در حالي كه مطمئناً هر فاجعه آب و هوايي و يا زمين لرزه مي تواند حتي با دوام ترين نما ها مخدوش شود ، فايبر سمنت برد همچنان در سر جاي خودش بدون هيچ آسيبي مانده است.

۳٫ عدم مقاومت در برابر رطوبت

متخلخل بودن آجرها و ملات مورد استفاده در ساخت و ساز مي تواند به ويژه در زمان بارندگي پايدار يا مرطوب ، رطوبت را حفظ كند. اين اغلب با مشكلي از جنس آجر و ملات با كيفيت پايين همراه است ، اما با گذشت زمان ممكن است حتي به خارج از آن نيز نفوذ كند. هنگامي كه رطوبت در آجر و يا ملات به نفوذ مي كند ، نم و قارچ را فرصت زيادي براي رشد پيدا مي كنند و درنهايت منجر به ترك و خرد شدن مي شود.

آسيب رطوبت شايعترين علامت نماي آجر است ، كه دليل بزرگي است كه هر ساله فايبر سمنت برد در خانه هاي بيشتري ديده مي شود. فايبر سمنت برد به طور طبيعي در برابر رطوبت مقاوم است .در حقيقت فايبر سمنت از آن به عنوان يك نماي توصيه شده براي خانه هايي در مناطقي است كه باران شديد ، طوفان و رطوبت زياد از مشكلات شايع است ، بيشتر استفاده مي كنند.  مخصوصا نواحي جنوبي و شمالي ايران كه در معرض بخار آب دريا و بارش هاي مداوم قرار دارند ، فايبر سمنت برد انتخاب بسيار خوبي است.

آجر هميشه در طراحي داخلي منزل داراي مخاطبان خاص خود است ، اما در مقايسه با جايگزين نماي فايبر سمنت ، اشكالات آن را نمي توان ناديده گرفت. نماي فايبر سمنت برد از جذابيت زيبايي ، دوام عالي برخوردار است و از قيمت آجري سنتي نيز مقرون به صرفه تر است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۹:۱۶ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی