surmysuu
surmysuusurmysuu

مزايا و معايب ميز رزين : تلفيق رزين اپوكسي چوب يك هنر بسيار زيبا و جديد هست كه در دنيا رواج پيدا كرده  و توانسته يك سبك لوكس و به قولي لاكچري را در صنعت ميز و مبلمان معرفي كند. استفاده از متريال كلاسيك هميشه در دكوراسيون هاي مدرن مورد توجه قرار داشته است. ميز هاي چوب و رزين(اپوكسي) يكي از جديدترين و شيك ترين دكور ها در عصر معاصر محسوب مي شوند .




مدگرايان و كساني كه به دنبال ايده هايي جديد در دكوراسيون هستند ، در دهه اخير تمايل بسياري به استفاده از ميز هاي تركيبي چوب و رزين پيدا كرده اند . ساخت ميز چوب و رزين ، صنعت مبلمان را دگرگون كرده و اين سبك از ميز ها آن را به صنعتي پول ساز تبديل كرده است.

رزين چيست ؟


 

رزين طبيعي از گياهان به دست مي‌آيد كه بهترين نمونه آن شيره درخت كاج است. سنگ تزييني و زيباي كهربا نيز در اثر سخت شدن رزين گياهي به دست مي‌آيد. با پيشرفت فنّاوري بشر پي برد كه اين ماده مي‌تواند به پليمر تبديل شود و كمي بعد از آن رزين‌هاي مصنوعي كشف شد و در اكثر موارد پليمرها با رزين مصنوعي ساخته مي‌شود كه ارزان‌تر و تصفيه راحت‌تري دارد.

هزاران سال است كه بشر از رزينهاي طبيعي استفاده مي كند. رزين كاج براي درزگيري قايقها، موميايي كردن اجساد، ظروف غذا و مصارف ديگر استفاده شده است. همچنين در ساخت لاك، جلا، جوهر،عطر، جواهر و بسياري از اشياء ديگر مورد استفاده است.

انواع رزين‌ اپوكسي عبارت‌اند از:

  1. پلي استر
  2. اپوكسي
  3. وينيل استر
  4. پلي اورتان
  5. ساير رزين‌ها

اين رزين‌ها از جوانب مختلف دسته بندي مي‌شوند، از لحاظ كاربرد و از لحاظ نحوه خشك شدن و پخت

 

مزيت ميزهاي رزين

از مزاياي رزين ميتوان به توليد آسان و در نتيجه قيمت پايين و مناسب آن اشاره كرد. رزين هم مانند بسياري از مواد داراي كيفيت هاي متفاوت است ولي در صورت استفاده از مواد مرغوب ميتوان ميزي با كيفيت خوب، طراحي زيبا، مقرون به صرفه توليد كرد كه در برابر عواملي چون خرابي زود هنگام و پوسيدگي مقاوم باشد. تنوع رنگ نامحدود ، سطحي صاف و صيقلي ، مقاوت در مقابل حريق ، ضد جرم و چربي از ديگر مزاياي رزين است .

پلي استر رزين تركيبي جديد از جنس پلاستيك است كه اخيرا در صنعت مبل سازي بجاي چوب منبت كاري شده از آن استفاده مي شود.

مزيت استفاده از پلي استر رزين توليد راحت آن و در نتيجه پايين آمدن قيمت تمام شده ي محصول است.

در استفاده از پلي استر بايد توجه داشت كه بهترين درجه حرارت براي كار دماي بيست درجه است. از طرفي پلي استر مايع بويي تند دارد و مصرف روزانه بيش از پنج كيلوگرم آن مضر است و بايد در فضايي استفاده شود كه داراي تهويه است.

پلي استر رزين در زمينه هاي منبت كاري، قالب گيري، طراحي هاي ظريف به كار ميرود.

 

معايب رزين:

رنگ هاي رزيني داراي رنگي مات مي باشند و از كيفيت پاييني برخوردارند.

كار مبل رزيني نصبت به مبل چوبي وزن بسيار زيادي دارد .

همچنين در صورت استفاده نادرست از رزين باعث ترك خوردگي شديد، پوسته شدن منبت ها و شكنندگي ميشود.

قيمت ميز رزين

با توجه به مراحل ساخت ميز رزين و ساخت سريعتر آن نسبت به نوع چوبي و همين طور قيمت پايينتر مواد اوليه نسبت ميز هاي چوبي ، معمولا ميز هاي رزين قيمتي ارزان تر نسبت به نوع چوبي خود دارند .

كيفيت ميزهاي رزين چگونه است ؟

با توجه به اين ميز هاي رزين از مواد اوليه مصنوعي ساخته مي شوند ، و همين طور مقاومت بيشتر نسبت به نوع چوبي ، ضد خش و ضد حريق بودن آن مي توان گفت اين ميز ها عمر مفيد بيشتر نسبت به ساير ميزها دارند . به دليل چسبندگي بالاي اين رزين ها و مقاومتشان در برابر از هم پاشيدگي ناشي از تماس با آب از آنها به عنوان رزين ايده آل براي مصارفي چون تجهيزات صنايع هوا فضا ، صنعت ميز و مبلمان ، چند سازه اي هاي پيشرفته، صنايع دفاعي، نفت و گاز، دريايي، خودروسازي، برق و الكترونيك، تجهيزات ورزشي، و غيره استفاده مي‌شود.

مدت زمان لازم براي ساخت ميز رزين

رزين به‌ يك‌باره خشك نمي‌شود بلكه كم‌كم شروع به ژله شدن و سفت شدن مي‌كند و بعد از ۲۴ ساعت در دماي معمولي خشك مي شود . ولي 3 تا 7 روز طول مي كشد تا به نهايت سختي خود برسد.

در منزل و محل كار خود سفارش خريد ميز رزين دهيد !!!

با توجه به كمبود وقت ، ترافيك و مشكلاتي كه در هنگام خريد ممكن است براي هر كسي به وجود آيد ، اكثر فروشگاه ها و توليد كنندگان ميز و مبلمان و ساير محصولات ، فروش اينترنتي نيز براي راحتي مشتريان خود در نظر گرفته اند . شما كافيست طرح مورد نظر خود را انتخاب كنيد و به شركت مورد نظر سفارش دهيد ، حتي اگر طرح خاصي مد نظرتان است آن را براي كارشناسان فروش و طراحان اسپرلوس دكور ارسال كنيد .. در كمترين زمان سفارش شما ثبت و در مدت محدودي براي شما ارسال خواهد شد .

اسپرلوس دكور امكان خريد اينترنتي كتابخانه ، تي وي ست ، ميز ناهارخوري ، ميز جلو مبلي ، كافي تيبل و  ساير محصولات چوبي را براي شما فراهم آورده است ..كافيست تماس بگيرد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۹:۱۰ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی