surmysuu surmysuusurmysuu
|
ارزيابي مداوم شيوهي انجام كارها، بخش مهمي از ادارهي هر كسبوكار موفق است. مالكان رستورانها دائما به فكر راههايي هستند تا با بهبود فرايندها، موجب افزايش فروش رستوران و نيز افزايش بهرهوري شوند. عوامل زيادي در افزايش فروش رستوران تأثيرگذارند كه بايد آنها را در نظر بگيريد. خوشبختانه بسياري از اصول پايهاي در بين انواع اماكن غذاخوري مشابه هستند. با استفاده از تكنيكهاي بالا، بهزودي در مسير موفقيت قرار خواهيد گرفت و شاهد افزايش فروش رستوران خود خواهيد بود.در اين مطلب قصد داريم تا شما را با راهكارهاي جديدي كه ممكن است شما را در افزايش فروش كمك كند آشنا كنيم. اكثر روش هايي كه در مورد افزايش مشتري وجود دارد را معمولا مديران رستوران ها مي شناسند بنابراين بهتر است از روش هاي نوين تري در مورد فروش بيشتر كمك بگيريد. به طور مثال استفاده از فضاي مجازي براي فروش و تبليغات كه در ادامه به ان خواهيم پرداختتبليغات و اطلاع رساني منوها در فضاي مجازيمهم نيست كه براي وبسايت كسبوكارتان چقدر زمان بگذاريد، اگر وبسايتتان را براي موبايلها و تبلتها بهينهسازي نكنيد، بيشترِ مشتريانتان را از دست ميدهيد. با سرمايهگذاري در وبسايتي كه بهخوبي در تبلت، موبايل و كامپيوتر بهينهسازي شده است، بيشترين منفعت را از تكنولوژي ببريد. سعي كنيد براي رستورانتان در رسانههاي اجتماعي حساب كاربري ايجاد كنيد و در آنها فعال باشيد. اگر زمان نداريد تا بر پيامهايي كه از طريق اين شبكههاي اجتماعي برايتان ارسال ميشود نظارت كنيد، اين كار را به افراد ديگري بسپاريد. مزيت ديگر داشتن حساب كاربريِ حرفهاي در رسانههاي اجتماعي اين است كه ميتوانيد دربارهي مراسمها و جشنهايي كه برگزار ميكنيد، اطلاعرساني كنيد. همچنين از اين طريق ميتوانيد خبر تعطيلي ناگهاني رستوران را به اطلاع مشتريانتان برسانيد. اين كار راهي ايدهآل براي برقراري ارتباط با مردم است. بهطوركلي، ميتوانيد از رسانههاي اجتماعي بهعنوان ابزاري براي اجراي استراتژيهاي حفظ مشتري كه در بالا به آنها اشاره شد، استفاده كنيد. تبليغات در بيرونيكي از راه هاي نوآور و خلاق تبليغات در خارج از محيط رستوران شما مي باشد. مخصوصا اگر ذهني خلاق داشته باشيد طبق محيط و عبور و مرور مردم تبليغات خود را پيش ببريد اين راه ها عبارتند از:
با خلاقيت از اين ابزار براي تبليغات خود استفاده كنيد و به ياد داشته باشيد اين ابزار تاثيرات فراواني دارند. با روي باز از مشتريان خود استقبال كنيدمشترياني كه با روي گشاده پرسنل يك رستورتن روبرو مي شوند ، معمولا به مشتريان دائمي تبديل مي شوند. اگر شما حين ورود و خروج مشتريان خود را همراهي كنيد قطعا وفاداري آن مشتري به رستوران خود را تضمين نموده ايد. دكوراسيون داخلي خود را تغيير دهيدبعضي از محلهاي غذاخوري صرفا بهگونهاي چيده شدهاند كه مردم بخواهند بيشتر بمانند. هنگام خريد و چيدمان مبلمانتان ميتوانيد از ترفندهايي استفاده كنيد كه مشتريان سريعتر ميز خود را ترك كنند. بهعلاوه، ميتوانيد ميز و صندليهاي كوچك تهيه كنيد تا از فضاي موجود نهايت استفاده را ببريد و بتوانيد در هر نوبت، از مشتريان بيشتري پذيرايي كنيد. به مشتريان غذاي سرآشپز يا غذاي روز را پيشنهاد دهيددر منوي خود حتما يكغذا و دسر را تحت عنوان ويژه روز يا پيشنهاد سرآشپز قرار دهيد. اين نوع از غذا ها بيشتر مورد استقبال واقع مي شوند و نسبت به ساير غذا ها گرانتر هستند.وقتي همه غذاي اصليشان را خوردند، پيشنهاد بدهيد كه ميتوانند يك دسر يا نوشيدني را امتحان كنند. مجددا، نام بردن از چند گزينهي دسر شايد مشتريانتان را اغوا كند كه سفارش بدهند.شانس بيشفروشي به مشتريان جديد بيشتر است، چون اين افراد مشتاقند كه آگاهي بيشتري درمورد غذاهاي رستورانتان داشته باشند. همچنين احتمالا آنها نسبت به كسي كه دفعات زيادي در رستورانتان غذا خورده است، بيشتر علاقهمند هستند تا پيشنهادهاي پيشخدمت را امتحان كنند. آموزش تكنيكهاي بيشفروشي به كاركنانيك پيشخدمت ماهر قادر است مكالمهي ساده و مؤثري با مشتريان ترتيب بدهد و موجب افزايش فروش رستوران شود. بيشفروشيِ مؤثر، درنهايت باعث كنترل مشتري بر تصميمش ميشود و احساس نميكند كه براي خريد بيشتر، تحت فشار قرار گرفته است. اين كار موجب اغوا شدن مشتري براي سفارش بيشتر ميشود. براي مشتريان ثابت خود كارت عضويت صادر كنيديكي از رايجترين كارهايي كه در اين زمينه ميتوانيد انجام بدهيد، اين است كه يك كارت عضويت براي مشتريانتان تهيه كنيد و دفعاتي را كه مشتري به رستورانتان ميآيد، ثبت كنيد. زماني كه تعداد مراجعههاي مشتري به حد مشخصي رسيد، به انتخاب خودتان او را از يك غذاي رايگان بهرهمند كنيد. ارائهي نوشيدنيها و دسرهاي رايگان هم انتخابهاي خوبي هستند، چون از غذاهاي اصلي ارزانترند و در عين حال مشتريان احساس ميكنند مورد احترام قرار گرفتهاند. ميتوانيد كارتي طراحي كنيد كه سفارشها را ثبت كند يا كارتي تهيه كنيد و بهازاي هربار حضور مشتري، يك سوراخ بر رويش پانچ كنيد. برنامه اي ويژه براي مشتريان جديد خود تدارك ببينيداين كار معمولا شامل ارائهي كوپنهاي تخفيف است تا مشتريان تشويق شوند باز هم به رستوران شما برگردند. يا ميتوانيد به مشتريان جديدتان همراه با غذايشان، يك پيشغذا، دسر يا نوشيدني رايگان بدهيد. اين كارِ فوقالعاده، نشان ميدهد كه چقدر به مشتريانتان اهميت ميدهيد و همچنين با استفاده از اين روش ميتوانيد كسبوكارتان را از رقبا جلو بيندازيد. اجراي زنده موسيقي در رستورانبسياري از رستوران ها گروه هاي موسيقي محلي را براي اجراهاي زنده مي آورند تا فضايي را ايجاد كنند. مي توانيد مشتري هاي خود را نيز در اين برنامه شركت دهيد به صورتي كه از آنها بخواهيد كه گروه هاي موسيقي را روي صفحات و شبكه هاي اجتماعي تان پيشنهاد كنند يا به آنها امتياز دهند. فراهم كردن سرگرمي و زنده كردن فضا و محيط رستوران باعث مي شود كه مشتري ها براي ماندن ترغيب شوند. ارائه غذا در دو حجم مختلفبه اين استراتژي “براكت” مي گويند، مشتري با ديدن حجم غذا فكر مي كند چون حجم آن بزرگ است حتما قيمت آن هم زياد است و فكر مي كند اگر غذاهايي با حجم كوچكتر انتخاب كند حتما قيمت آن ها هم كمتر است، و مشتري در دام اين حقه مي افتد، منو پر از غذاهايي ست كه حجم كمتر و قيمت كمتري دارند پس از آن ها سفارش مي دهد. قيمت برخي از غذا ها را افزايش دهيد تا مشتريان متوجه غذاهاي كم هزينه تر شوندبسياري از رستوران ها قيمت هاي بعضي غذاها را بالا مي برند تا مشتري غذاهاي ارزان تر را سفارش دهد اين نوع غذاها شيوه درست كردن و چيدمان آن از قبل توسط مسئولين برنامه ريزي مي شود، در بريتانيا يك رستوران با اين روش توانسته مشتريان زيادي جذب كند، با قرار دادن غذاهاي ارزان در منوي غذا مي توانيد از خروج مشترياني كه اوضاع مالي آن ها خوب نيست از رستوران خود جلوگيري كنيد. تحويل رايگان غذاتحويل رايگان و سريع غذا مي تواند يكي از دلايل قوي مشتريان غير حضوري براي انتخاب شما باشد. سعي كنيد غذا ها را با كيفيت بالا و سريع به محل مورد نظر مشتري حمل كنيد. براي تسويه حساب سعي كنيد كارتخوان هاي سيار به همراه داشته باشيد و اين نكته را در تبليغات خود هم منعكس كنيد تا مشتري حتي زماني كه پول نقد در اختيار ندارد بتواند به راحتي از شما خريد كند. جشنواره غذا برگزار كنيدمي توانيد هر از چند گاهي يك شب را به پخت يك سري غذا هاي خاص اختصاص دهيد و مشتريان را براي آن جشنواره دعوت كنيد. مثلا مي توانيد يك بار جشنواره غذاهاي جنوبي يا شمالي يا غذاهاي ايتاليايي ، مكزيكي ، هندي و اين چنيني برگزار كنيد. علي الخصوص اگر مشتريان شما جوان هستند ، به شدت مي توانيد از اين فرصت استفاده كنيد. اين رويداد باعث ايجاد يك ويژگي خاص براي رستوران شما مي شود ، مشتريان شما مي توانند هر چند وقت يكبار شاهد جشنواره هايي باشند كه باعث مي شود غذاهاي جديدي در رستوران شما سرو شود. حتي مي توانيد در پايان از مشتريان در مورد بهترين غذا سوال كنيد و پخت غذاي انتخاب شده را بعد از جشنواره هم ادامه دهيد. بهره گيري از مشاوران برتر راه اندازي فست فود و رستورانشما براي اينكه بتوانيد به رستوراني فوق العاده تبديل شويد ، بايد از يك تيم حرفه اي در راه اندازي رستوران و فست فود مشاوره بگيريد. يكي از اين مشاوران تيم راه انداز فست فود و رستوران فست فود ست است كه تجربه چندين ساله در مورد راه اندازي رستوران دارد. پيشنهاد ما به شما مشاوره و استفاده از تجربه اين تيم است.
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |