surmysuu
surmysuusurmysuu

روستاي زيارت سفر به دل طبيعت گلستان | شهر گرگان واقع د راستان گلستان يكي از سرسبزترين مناطق كشور عزيز ما مي باشد كه متاسفانه كمتر كسي از وجود جاذبه هاي گردشگري آن آگاهي كامل دارد. اگر قصد سفر به گلستان را كرده ايد حتما در مسير خود گرگان را فراموش نكنيد. در انتهاي اين شهر زيبا به پارك جنگلي ناهارخوران مي رسيد و پيشنهاد مي كنم اين جاده را تا انتها ادامه دهيد تا به روستاي ييلاقي زيارت برسيد. اين روستا درمجاورت شهر گرگان همانند لواسان تهران مي باشد و چه بسا سرسبزتر و زيباتر است.

روستاي زيارت سفر به دل طبيعت گلستان

روستاي ييلاقي «زيارت» كه در ميان دو دامنه كوهستاني و جنگلي قرار گرفته و در تابستانها بدليل هواي خنك و معتدل و در زمستانها بدليل برف با وجود قرار گرفتن در نزديكي منطقه اي كه هواي معتدل دارد همواره مد نظر گردشگران و مسافران است.روستاي ييلاقي زيارت همچنين بعنوان يكي از ده روستاي داراي بافت باارزش تاريخي كشور معرفي شده است.

اين روستاي باستاني به دليل قرارگرفتن در بستر سرسبز و زيباي استان گلستان و روي شيب تپه به طور طبيعي از مناظر و چشم اندازهاي زيباي جنگلها و مراتع اطراف بهره مند است و وجود امامزاده، چشمه آبگرم و آبشار ازويژگي هاي خاص روستاي زيارت گرگان به شمار مي رود.

ديدن طبيعت بكر و سرسبز آن چنان روح و جسم شما را نوازش مي‌كند كه قلبتان سرشار از خوشي خواهد شد. روستاي زيارت در استان گلستان نيز شما را براي ديدن طبيعت زيبا و دل انگيز فرا مي‌خواند.

چرا روستاي زيارت؟

در اينجا، خانه‌هاي قديمي، طبيعت زيبا، مردم مهمان نواز و زيبايي‌هاي بسيار در انتظارتان استِ، پس قدم به درون روستا بگذاريد تا شگفتي‌هاي اين روستا مبهوتتان كند. روستاي زيارت از كوچه‌‌هاي پيچ در پيچ و باريكي بوجود آمده است كه نماي بيروني روستا را شكل مي‌دهند. خانه‌هاي دو طبقه كه در كنار هم چيده شده و كم كم معابر در اطرافشان شكل گرفته‌اند. سنگ و چوب عمده‌ترين مصالح در ساخت خانه‌ها هستند.

هرچند روند ويلاسازي در اين روستا از سال ۱۳۸۳ شروع شده و آنقدر ويلا در اينجا ساخته‌اند كه چهره شهري و امروزي به خود گرفته است، اما هنوز هم زيارت، طرفداران خاص خود را دارد. يك دليلش برمي‌گردد به فاصله نزديكش از گرگان. كافي‌ست كه ۷ كيلومتر از گرگان دور شويم كه به اينجا برسيم.

دليل ديگرش برمي‌گردد به اينكه روستاي معروفي‌ست و دليل بعدي به اختلاف دماي اين منطقه با شهر برمي‌گردد. اختلاف دماي اينجا با داخل شهر هم به ۵ تا درجه مي‌رسد و اين خود دليلي كافي‌ براي وقت‌هايي‌ست كه هوا خيلي گرم است.

جاذبه هاي گردشگري در زيارت

چيزي كه در اينجا انتظارش را بايد داشته باشيم، فقط ديدن خانه‌هاي روستايي يا گشتن در كوچه‌پس‌كوچه‌هاي روستا نيست.

چشمه آبگرم زيارت

اين چشمه آبگرم، قبلا اسمش گرماندو بوده؛ شايد به خاطر دماي نسبتا گرم آب. آب چشمه از چهار سرشاخه تشكيل مي‌شود و از آنجايي كه برخلاف بيشتر چشمه‌ها اثري از بوي تند گوگرد در آن نيست، مي‌شود مدت طولاني‌تري را كنارش ايستاد.

امامزاده عبدالله

خيلي‌ها فكر مي‌كنند اسم روستا به خاطر وجود همين امامزاده، زيارت شده. امامزاده عبدلله از نوادگان امام موسي بن جعفر بوده و به خاطر وجود چشمه در نزديكي‌اش قسمت‌هايي از آن خراب شده است. نزديك امامزاده، قبرستاني هم وجود دارد.

آبشار دوقلوزيارت

طبيعت روستا فقط به خاطر سرسبزي‌اش ديدني نيست. در روستاي زيارت گلستان، چند آبشار هم وجود دارد كه با چند دقيقه پياده‌روي به آنها مي‌رسيم. مثل آبشار زيارت در ۵ كيلومتري جنوب آن كه در حقيقت از دو آبشار تشكيل شده كه به داخل حوضچه‌اي مي‌ريزد.

آبشارهاي ديگري هم در دره تلنبار و خال دره وجود دارد كه رسيدن به آنها يا غيرممكن است و يا نياز به راهنمايي كاربلد دارد.

درخت سرخدار

در نزديكي روستا، جنگل هاي هيركاني را هم پيدا مي‌كنيم. اين جنگل‌ها، قدمتي ميليون ساله دارند و براي همين مهم‌اند. درخت‌هاي انجيلي و سرخدار از مهمترين درختان اين جنگل‌هاست. سرخدار، درخت سوزني برگي‌ست كه برگ‌هايش دايمي و هميشه سبز است و چوب داخلش قرمز شاه بلوطي‌ست.

ويلاها و سوئيت ها و اقامتگاه هاي سنتي بسياري در جاي جاي روستاي زيارت براي اجاره كردن وجود دارند. بنابراين نگران اقامتتان در اين روستا نباشيد شما مي توانيد براي اجاره سوئيت در زيارت با تيم گلستاني ها تماس بگيريد و بهترين اقامتگاه هاي زيارت را رزرو نماييد. در مجاورت امام زاده عبد الله نيز مغازه هاي بسياري، محصولات غذايي محلي اين منطقه از جمله شير و ماست محلي و نان سنتي و همچنين صنايع دستي گرگان را به فروش مي رسانند. در كل اگر به شهر گرگان سفر كنيد و روستاي زيارت را نبينيد، كلي ضرر كرده ايد!

09114481870

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۲:۱۹ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی