surmysuu
surmysuusurmysuu

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت : اقامتگاه بومگردي عمو قدرت در روستاي قلعه چه در مينودشت استان گلستان، واقع شده است.اين اقامتگاه در ميان مردم به غذاهاي محلي خوشمزه اي كه مي پزد بسيار معروف شده است. اين اقامتگاه در ارتفاعات جنگل هاي بكر و آرام گلستان قرار داشته كه محيطي بسيار بي نظير براي گردشگران و عاشقان طبيعت و جنگل ابر فراهم نموده است. واقع شدن اقامتگاه در يك منطقه كوهستاني و جنگلي در ارتفاعات جنگل هاي گلستان در ميان ابرهاي باراني ، زيبايي خيره كننده اي را به اين منطقه بخشيده است. از ويژگي هاي خاص اين اقامتگاه برگزاري تورهاي جانبي مانند تور دوچرخه سواري، كوه نوردي، پاراگلايدر، پارك ملي گلستان، بازديد از گورستان خالد نبي، سواركاري، بازديد از برج قابوس و اجراي مراسم كنسرت زنده در پايان هفته به صورت دائم اشاره نمود.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

آبشار لوه

اگر هزاران بار شما از شنيدن صداي آب و تماشاي حركت آب و وصف بي نظير آن بشنويد هيچ كدام به اندازه رفتن تا آبشار و تجربه و حس طبيعت بي بديل آن نمي تواند شما را سرزنده و پر از انرژي كند. اگر مي خواهيد براي اولين بار وجود شرشر آب و طبيعت را حس كنيد پيشنهاد مي كنيم آبشار لوه را انتخاب نماييد. براي دسترسي به اين آبشار شما بايد به سمت شهرستان گاليكش حركت كنيد. بايد در مسير حركت دقت نماييد چونكه تبليغات زيادي در مورد اين آبشار انجام نشده است و شما بايد از روي يك تابلو رنگ پريده و ساده مسير را پيدا كنيد.

آبشار لوه در امتداد يك شيب پلكاني به صورت طبيعي از صخره ها فرو مي ريزد و داراي پنج طبقه است كه در داخل دره اي به عمق ۳۵ متر و پوشيده از درختان جنگلي از قبيل ممرز، افرا و توسكا واقع شده و در فصول بهار و تابستان، محيط زيبايي براي استراحت مشتاقان طبيعت فراهم مي كند.در زمان سفر به اين منطقه خوب گردشگري كفش مناسب و دوربين خود را فراموش نكنيد تا بتوانيد تمام لحظاتي را كه در گنار اين طبيعت بكر بوده ايد به ثبت برسانيد.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

آبشار شيرآباد

اين آبشار معروف به عروس آبشارهاي استان گلستان است كه ساليانه هزاران نفر از مشتاقان طبيعت و هموطنان گردشگر اين منطقه را براي طبيعت گردي انتخاب مي كنند.مسير دسترسي به آبشار شيرآباد به صورت پله اي مي باشد و داراي آبشار هاي كوچك و بزرگ مي باشد. اين آبشار زيبا در وسط جنگل انبوه واقع شده است كه به واسطه وجود اين آبشار زيبايي منطقه دوچندان شده است.آبشار اول قابل دسترسي بوده ولي براي رسيدن به آبشارهاي بعدي به تجربه بيشتري نياز است . در واقع هرچه از آبشار اول به سمت هفتمين آبشار حركت مي‌ كنيد به مناطقي برخورد مي‌كنيد كه بسيار بكر و دست نخورده باقي ‌مانده‌ اند. در مسير آبشار شيرآباد از ميان جنگل و روي رودخانه هاي زيبا رد مي شود و لذت گردش شما را دو چندان مي كند، نغمه زيباي بلبلان و پرندگان همواره در اين جنگل طنين انداز است.غار شيرآباد نيز يكي از غارهاي مهم و جالب استان گلستان به شمار مي رود كه دست بشر در ساخت آن دخالتي نداشته و در نزديكي آبشارها واقع است.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

چشمه گل راميان

اين چشمه ي زيبا واقع دراستان گلستان و  شهرستان راميان مي باشد.اين چشمه اي زيبا يكي از مناطق ديدني كم نظير و مجذوب كننده است كه اگر سفري به گلستان داشتيد حتما برنامه اي براي گشت و گذار در اين منطقه نيز بگزاريد. اين چشمه با چشم اندازي زيبا به عنوان نگين طبيعت، ديدگان هر بيننده اي را به خود خيره مي كند. كلمه گل در زبان تركي به منطقه اي گود و عميق كه آب در آن جمع مي شود گفته مي شود. گل، كلمه اي آرامي و به معناي چشمه جوشان است..گل راميان به عنوان عنصر نمادين جايگاه مقدس نيايش آب در فرهنگ و آداب و هنر سرزمين آراميان جايگاه ويژه اي داشته است. دليل نامگذاري اين منطقه به گل راميان به فرهنگ و زبان مردم بومي اين ناحيه مربوط است و گفته مي شود از نظر تاريخي جمعيت غالب منطقه از نژاد ترك و تيره اي از ايل گرايلي هستند. آب چشمه از كف زمين مي جوشد. رنگ اين چشمه به دليل عمق زياد به صورت سبز تيره بسيار خوشرنگ و جالب است.چشمه گل راميان از جمله چاله هاي بيضي شكل است كه نيمرخ آن شبيه يك تشت است و در نتيجه يك نقطه فرونشسته در سطح تشكيلات آهكي به وجود آمده است.بر اساس تحقيقات انجام شده اين چشمه، از چشمه هاي آهكي است و آب آن از بخش داخلي جوشش دارد و سرريز اين منبع آبي به رودخانه قره چاي راميان كه يكي از شاخه هاي گرگانرود است، وارد مي شود.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

گورستان خالدنبي

اين زيارتگاه در نزديكي شهرستان كلاله مي باشد. اين زيارتگاه در فاصله چند كيلومتري روستاي گچي سو نزديك آي تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله كوه گوگجه داغ واقع شده‌است.راه ارتباطي زيارتگاه خالد نبي كوهستاني بوده، ولي از طريق كلاله و تمرقره قوزي تا آن محل راه دشواري نيست. به دليل اينكه مسير دسترسي به اين زيارتگاه بسيار دشوار هست و وسيله نقليه وجود ندارد بهترين زمان سفر به اين منطقه گردشگري فروردين و ارديبهشت مي باشد. در نزديكي و پايين تر از بقعه خالد نبي، بقعه‌هاي عالم بابا و چوپان عطا و دره‌اي بنام پنج شير و همچنين چشمه خضر دندان قرار دارند.بر طبق رواياتي كه موجود است عالم بابا پدر همسر خالدنبي بوده است و چوپان عطا نيز شبان خالد نبي بوده است كه همگي اين زيارتگاه ها براي قوم تركمن بسيار مورد احترام مي باشند. در اطراف اين بقعه هاي زيارتي رشته كوه هاي تپه ماهور خاكي را مشاهده مي كنيد كه داراي ارتفاع كمتري نسبت به مرقد خالد نبي دارند.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

گورستان اسرار آميز

گورستان باستاني و اسرار آميز اين منطقه را نمي توان در كنار مقبره خالد نبي(ع) ناديده گرفت. گورستاني كه خودش حكايت عجيبي دارد. چسبيده به اين زيارتگاه دره ايي وجود دارد كه در آن سنگ قبرهايي است كه آدم را متعجب مي كند.در نگاه اول تعداد زيادي از سنگ قبرهاي ايستاده وجود دارد اما وقتي وارد اين دره سنگ قبر مي شويم در بين اين سنگ قبرهاي ايستاده سنگ قبرهاي كوتاهي هم وجود دارد كه بسيار متفاوت با سنگ قبرهاي ايستاده است. كاربرد اين سنگ قبرها هنوز مشخص نيست اما به گفته مردم محلي منطقه اين مكان همان جايي است كه خالد نبي(ع) در آن دعا كرد كه قومش به سنگ تبديل شود و دست كفار به آن ها نرسد حتي بعضي از اهالي معتقدند قسمتي از ديوار معروف اسكندر هم از اين منطقه عبور كرده است.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

برج قابوس (ميل گنبد)

در گوشه اي از شمال شرق كشورمان و در استان زيباي گلستان، سازه اي تاريخي وجود دارد كه با عنوان برج گنبد كاووس يا برج گنبد قابوس شناخته مي شود و لقب برج آزادي را نيز به آن داده اند. گنبد قابوس يك برج است كه به دستور «شمس‌المعالي قابوس بن وشمگير» حاكم سلسله زياريان و اديب، در سال ۳۷۵ هجري خورشيدي در پايتخت زياريان ساخته شد. وي مشهورترين پادشاه آل زيار بود كه ياقوت حموي -جغرافي‌دان و تاريخ‌نويس مشهور- او را جنگجويي بي‌همتا و اديبي فاضل توصيف مي كند. وي پدربزرگِ كسي بود كه قابوس نامه يعني يكي از ماندگارترين كتاب‌هاي تاريخ ايران را نگاشت و خودش هم يكي از ماندگارترين بناهاي ايران را در اين سرزمين به يادگار گذاشت.

اين برج تماما از آجر ساخته شده و با ارتفاعي چشمگير، به عنوان بلندترين برج تمام آجري جهان شناخته مي شود. معماري اين سازه تاريخي، به حدي شگفت انگيز است كه بسياري از معماران مشهور جهان، از آن به عنوان بهترين اثر مهندسي تاريخ بشر ياد مي كنند. هوش و ذكاوت سازندگان را كه كنار بگذاريم، دليل احداث چنين سازه منحصر به فردي هنوز هم در هاله اي از ابهام قرار دارد. هيچ كس نمي تواند به طور قطع كاربرد آن را بيان كند و به همين دليل سايه اي از سوالات بي پاسخ همچنان بر سر اين برج سايه افكنده اند.

با توجه به ارتفاع زياد برج، اين احتمال كه ساختمان مذكور به منظور نشانه و نمود شهر جرجان و راهنماي مسافران در دشت گرگان بنا شده باشد، بسيار زياد است. حتي اگر در ابتدا اين برج با چنين هدفي ساخته نشده باشد ولي ارتفاع زياد برج، در دشت جرجان براي مسافران نشانه و علامتي نمايان بوده است.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

آبشار كبود وال

آبشار كبودوال نمونه‌اي نادر و منحصر به فرد در استان گلستان است كه پتانسيل ثبت جهاني شدن را نيز دارد.اين آبشار در 5 كيلومتري جنوب شرقي شهرستان علي آباد كتول در عمق دره‌اي در دل جنگل و دامنه كوه هارون با ارتفاع 1780 متر واقع شده است. سرچشمۀ آبشار به ارتفاع حدود 30 متر بالاتر از آبشار خزه اي كبودوال است. همچنين ارتفاع آبشار 12 متر، عمق حوضچه 2 متر و وسعت منطقه قابل استفاده گردشگري آن 550 متر است.

جاذبه هاي گردشگري اقامتگاه بومگردي عمو قدرت

كجا بمانيم؟

خيلي جذاب و به يادماندني است كه در كنار حس اين طبيعت بكر و زيبا از تمام تكنولوژي و زندگي ماشيني خودمون فاصله بگيريم و همراه با طبيعت خود را به گذر زمان بسپاريم.در اين منطقه معدود اقامتگاهي را پيدا مي كنيد كه شما را به عطر غذاي محلي , حال و هواي روستايي , رسوم محلي منطقه و برگزاري مراسم هاي سنتي و گشت و گذار و سواركاري در دل طبيعت و پرواز بر فراز اين طبيعت زيبا دعوت كند. شما مي توانيد با رزرو اقامتگاه بومگردي عموقدرت از سايت گلستاني ها خود را در ميان دامان طبيعت حس كنيد و خاطره اي يك سفر هيجان انگيز را براي خود رقم بزنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۳۸ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی