surmysuu
surmysuusurmysuu

طراحي روشنايي يكي از گزينه هاي اميدوار كننده در هنر معاصر است كه از نزديك با معماري ارتباط دارد. در عصر ، حاشيه ساختمان ها مبهم مي شوند ، فرديت خود را از دست مي دهند ، و تبديل به انبوهي بدون شكل تيره ، با نقاط روشن و تصادفي پراكنده از پنجره هاي درخشان مي شوند.

طراحان روشنايي يك كار دشوار اما ضروري دارند ، ايجاد چهره اي روشن ، به ياد ماندني و در عين حال متعادل از شهر. نورپردازي خيابان هاي شهر ، پارك ها ، ميادين و ساختمانهاي فردي لايه اي عظيم براي فعاليت هاي خلاقانه آنها است.

نورپردازي نما به سبك و شخصيت ساختمان بايد مطابقت داشته باشد

نورپردازي نماي ساختمانهاي عمومي ، كافه ها ، رستوران ها ، مراكز فرهنگي و سرگرمي ، مغازه ها در هنر طراحي نورپردازي جايگاه ويژه اي را به خود اختصاص مي دهد. راه حل هاي رنگي روشنايي تزئيني ايجاد شده توسط طراحان نورپردازي ، بايد با ظرافت و بي پرده بودن ، بر ويژگي هاي مهم سبك و معماري ساختمان و هدف كاربردي آن تأكيد كند. اين امر با تنظيم صحيح لهجه هاي نوري برنده ترين عناصر ساختمان حاصل مي شود: حاشيه هاي حك شده ، ستونها و قرنيزهاي حك شده.

هنگام تهيه پروژه اي براي روشنايي نماي تزئيني ، بايد از سازگاري نور با نورپردازي ساختمانهاي مجاور و تركيب عمومي روشنايي آگاه بود. راه حل انتخاب شده با رنگ نور براي برجسته كردن نما نبايد باعث از بين رفتن يكپارچگي تصوير و نماي هنري ساختمان شود ، علاوه بر اين بايد به صورت ارگانيك در محيط معماري قرار گيرد.

نورپردازي نما در سبك و شخصيت آن بايد با موسسه يا سازمان مستقر در اين ساختمان مطابقت داشته باشد. بر اين اساس ، مي توان آن را به سبك كلاسيك دقيق براي ساختمانهاي اداري انجام داد يا در مراكز خريد و مراكز فرهنگي و تفريحي مورد توجه قرار گرفت.

نورپردازي نماي ساختمانهاي اداري

توسعه نورپردازي تزئيني مبتني بر انتخاب موفق ترين تكنيك هاي روشنايي است. اين امر با تغيير سطح روشنايي و رنگ در روشنايي عناصر مختلف نما ، بازي روي كنتراست بين روشنايي ساختمان و پس زمينه اي كه در آن قرار دارد ، حاصل مي شود. براي به حداكثر رساندن نتايج لازم و ايجاد يك تصوير هنري كامل از جسم ، از طرح هاي مختلفي براي سازماندهي نورپردازي و منابع نوري مدرن استفاده مي شود.

براي نورپردازي نماي ساختمانهاي اداري ، توصيه مي شود از نورپردازي سيلاب استفاده كنيد كه مي تواند به طور مساوي تمام نماي ساختمان و مناطق اطراف آن را مانند نور روز روشن كند و به نور طبيعي نزديك باشد. نورپردازي سيلاب با استفاده از چراغهاي روشن هالوژن قدرتمند مستقر در چمن هاي جنب ساختمان يا در وسايل همسايه نصب شده است. نورهاي لامپ هالوژن ايجاد انواع مختلفي از نورپردازي را ممكن مي سازد: نرم پراكنده ، جهت روشن يا نقطه اي.

هنگامي كه تأكيد بر قسمت هاي خاصي از يك ساختمان ، گروه هاي مجسمه اي كه تزئين يك نما ، پيون ها يا قرنيزها ضروري مي شوند ، از نورپردازي محلي استفاده مي شود. چنين نورپردازي توسط سيستمي از نورهاي چراغ جهت انجام مي شود. آنها چراغهاي روشنايي را روي خود ساختمان نصب مي كنند و از اين امر مراقبت مي كنند كه ظاهر آن را تحريف نمي كند.

استفاده از لامپهاي نئون و فلورسنت براي نورپردازي هاي تزئيني ساختمان

لامپهاي نئون و فلورسنت براي نورپردازي هاي تزئيني ساختمانهاي بلند با معماري پيچيده ، مراكز خريد ، فرهنگي و تفريحي مناسب تر هستند. لامپهاي نئون تقريباً به هر شكلي قابل ارائه هستند.

كاربرد آنها به شما امكان مي دهد بسياري از طراحي هاي رنگي و منحصر به فرد را در فرم و رنگ طراحي ايجاد كنيد يا به سادگي بر شكل ساختمان تأكيد كنيد چراغ هاي نئون يكي از ارزان ترين انواع طراحي روشنايي هستند.

در سال هاي اخير ، به اصطلاح روشنايي پنهان به طور فزاينده اي در نورپردازي نماي ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از اين نورپردازي با موفقيت استفاده شده است براي روشنايي ساختمان هاي مدرن ، كه اغلب از نظر معماري بسيار يكنواخت هستند.

نورپردازي پنهان الگوي نوري مخصوص به خود را دارد و هميشه خطوط ساختمان را تكرار نمي كند. استفاده از تكنيك هاي مختلف گرافيك سبك ، ايجاد الگوهاي نورپردازي با كمك دستگاه هاي روشنايي ، به طراحان نورپردازي فرصت كافي مي دهد تا جلوه اي بي نظير براي ساختمان ايجاد كنند و به آن جلوه هنري بخشند.

دوره طراحي روشنايي و نورپردازي در گرگان

مدرسه معماري داخلي آرت كانر برگزاركننده دوره هاي معماري داخلي و دكوراسيون در گرايش ها و شاخه هاي مختلف مي باشد. اين موسسه تلاش دارد كه جامعترين آموزش ها را به صورت كاربردي و مفيد به دانشجويان خود بياموزد كه آنها بتوانند به راحتي در گروه هاي طراحي شركت ها و توليدي هاي مختلف استخدام و فعاليت كنند.

دوره جامع نورپردازي تخصصي

يكي از دوره هايي كه علاوه بر جذابيت زياد، امكان كار و استخدام در آن زياد به چشم مي خورد گرايش طراحي نور، نورپردازي و چراغ روشنايي است.مدرسه معماري داخلي آرت كانر با برگزاري دوره روشنايي و نورپردازي اماكن به افرادي كه اين دوره را به صورت كامل و موفق بگذرانند و نمونه كار نهايي قابل قبول به اساتيد دوره ارائه دهند، پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند.

دوره روشنايي و نورپردازي اماكن

با توجه به اينكه بازار معماري ايران با كمبود متخصص در حوزه معماري نور مواجه است.گذراندن دوره روشنايي و نورپردازي اماكن باعث مي شود تا افراد علاقمند به اين حوزه به اشراف و تسلط كافي در اين زمينه دست يابند و انواع راه حل و تكنيك هاي نورپردازي با توجه به كاربري و نوع معماري هر فضا را بشناسند . مطالب مربوط به روشنايي و نورپردازي در اين كلاس ها عمدتا مبتني بر مباني نظري معماري مي باشد .در اين دوره ها تاكيد بر آموزش تكنيكهاي عملي نورپردازي براي سبك هاي مختلف معماري است. ما با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك ميكنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۴۷:۴۲ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی