surmysuu
surmysuusurmysuu

سيم كشي ساختمان (electrical wiring)، شامل لوله گذاري‌، عبور انواع سيم هاي الكتريكي از اين لوله‌ها، ايجاد انشعابات مختلف و در نهايت خروجي‌هايي مانند دو شاخه، كليد و انواع روشنايي هاست؛ مراحلي كه در حين ساختمان سازي و با وجود يك نقشه سيم كشي انجام مي‌شود. جريانات برقي با ولتاژ ۲۲۰، از طريق سيم‌هاي برق شهري و با عبور از يك وسيله ايمني و يا برق شكن‌هايي مانند فيوز، به داخل خانه‌ها راه مي‌يابند و ما مي‌توانيم به دليل سيم كشي هاي انجام شده و فقط با زدن يك كليد، روشنايي را به خانه دعوت كنيم و وسايل مختلف برقي را به كار اندازيم.

به اين ترتيب براي استفاده از همه موارد مانند سينماي خانگي، دوربين‌هاي مداربسته، آيفون‌هاي تصويري، انواع وسايل برقي آشپزخانه، كليد و پريز، تلفن، اينترنت، وسايل اعلام حريق، دستگاه‌هاي هوشمند سازي ساختمان و … وجود سيم كشي صحيح ضروري است كه با توجه به استانداردهاي سيم كشي و مقررات ساختمان‌ها انجام ‌مي‌شود.

مهديار عباسي مجري خدمات الكتريكي مي باشد كه خدمات برقي از جمله سيم كشي ساختمان را در گرگان را انجام مي دهد. براي اطلاع دقيق از تعرفه دستمزد سيم كشي ساختمان در گرگان مي توانيد با شماره تماس زير ارتباط برقرار كنيد.

شماره تماس مهديار عباسي : 09355733663

سيم كشي ساختمان معمولا به دو صورت كلي و جزئي صورت مي گيرد:

1- سيم كشي جزيي

سيم كشي برق ساختمان با توجه به نوع وسيله اي كه مصرف كننده برق است و ميزان كار لازم كه تاثيرگذار بر روي متراژ كار است تعيين مي شود. معمولا براي هر كدام از وسايل روشنايي و غير روشنايي از سيم مخصوص و متفاوتي استفاده مي شود. مثلا در سيم كشي جزئي براي روشنايي هايي مثل نصب لوستر، هالوژن و لامپ ها از سيم هاي ۱.۵ و در مواردي مثل سيم كشي براي تامين برق كولر گازي از سيم نمره ۴ استفاده مي شود. لوله گذاري، كار گذاشت جعبه هاي تقسيم و نصب كليد و پريز از ديگر مواردي است كه در اجرت كار سيم كشي تاثير گذار است.

2- سيم كشي كلي ساختمان

سيم كشي ساختمان ممكن است جهت برقراري روشنايي در كل ساختمان باشد اعم از سيم كشي كابل برق و شعله هاي مورد نياز براي هر واحد و يا ممكن است سيم كشي آيفون تصويري، سيم كشي كولر گازي، سيم پيچي، برقكاري قسمت هاي مختلف آپارتمان ها و… باشد كه شما زمانيكه نياز به خدمات سيم كشي ساختمان و يا هرگونه خدمات برقكاري ساختمان در گرگان داشتيد، مي توانيد از طريق همين سايت (مهديار عباسي)  كار سيم كشي آپارتمان يا منزل خود در گرگان را به دست تكنسين برق ماهر بسپاريد.

 نصب جعبه فيوز مينياتوري با نصاب ماهر مهديار عباسي در گرگان

جعبه فيوز از قسمت هاي مهم در برق ساختمان است كه در داخل هر واحد ساختمان و در ورودي آپارتمان نصب مي شود. سرخط تمام مصرف كننده هاي يك واحد مسكوني از آن تغذيه مي شود، و در نقشه هاي برق ساختمان آن را با علامت اختصاري dp نشان مي دهند.
– تا چند سال قبل در ساختمان هاي مسكوني خبري از جعبه فيوز نبود و به روش جعبه تقسيم سيم كشي منازل انجام مي شد. ولي از آنجا كه جعبه فيوز مزيت هاي زيادي را با خود آورد. استفاده از آن فراگير و حتي مقررات برق ساختمان استفاده از آن را الزامي كرد. بزرگترين مزيت جعبه فيوز اين است كه در صورت ايجاد مشكل در يك سرخط، تنها آن مسير از مدار خارج مي شود و برق بقيه مسيرها قطع نمي شود.
– از آنجايي كه سر خط همه مصرف كننده ها به آن منتهي مي شود. پس اين قسمت تامين كننده ي برق تمام اجزاي يك واحد مسكوني است.خود جعبه فيوز برق خود را توسط يك كابل سه رشته ۳*۶ از تابلو كنتور اصلي مي گيرد. جعبه فيوزها از تعداد چهار تايي تا هر تعدادي كه بخواهيد در بازار موجود است.

 انواع فيوزها از نظر  ساختماني:

فيوزها انواع مختلفي دارند ولي در برق ساختمان بيشتر با نوع:

فشنگي : فيوز فشنگي از يك المان حرارتي ساخته شده كه در شدت جريان ويژه و در مدت زمان معين ذوب شده و مدار را قطع مي كند. فيوزهاي قطع سريع (تندكار) با علامت F و فيوز هاي تأخيري (كندكار) با علامت G مشخص مي شود. رنگ پولك فشنگ اين فيوزها نشان دهنده شدت جريان مجاز فيوز است.

توجه: مقررات بين الملي، ترميم فيوز فشنگي را منع كرده و در صورت خراب شدن يا عمل كردن فيوز، بايد فشنگ آن تعويض شود.

اتوماتيك : فيوز اتوماتيك يا آلفا نوعي فيوز خودكار است كه عبور جريان بيش از حد مجاز از آن باعث قطع مدار مي شود. در فيوز اتوماتيك دو عنصر مغناطيسي و حرارتي وجود دارد كه بخش مغناطيسي فيوز اتصال كوتاه يا جريانهاي بسيار زياد، و بخش حرارتي فيوز افزايش تدريجي جريان را قطع مي كند. فيوز اتوماتيك همچيون فيوز ذوب شونده (فشنگي) از نوع پيچي است و روي پايهٔ فيوز پيچ مي شود. وقتي اين فيوز عمل مي كند، دكمه سياه رنگ از محل خود به سمت بيرون مي آيد، كه پس از رفع عيب مدار براي وصل مجدد جريان در مدار، بايد آن را به سمت داخل فشار داد. هر گاه بخواهيم فيوز اتوماتيك را از مدار خارج كنيم بايد دكمه قرمز رنگ روي آن را فشار دهيم تا دكمه سياه رنگ از محل خود بيرون بيايد.

مينياتوري : فيوز مينياتوري يا كليد مينياتوري (MCB) نوعي فيوز اتوماتيك است كه از بخش عمل كننده مغناطيسي (قطع مدار هنگام جريان زياد در مدت زمان كم يا اتصال كوتاه)، حرارتي (قطع مدار هنگام افزايش تدريجي جريان) و زبانه قطع و وصل تشكيل شده است. فيوز مينياتوري دراستاندارد VDE با دو حرف L و G نام گداري مي شد كه حرف L نشان دهنده فيوز تندكار كه در مصارف روشنايي به كار مي رفت و حرف G نشان دهند فيوز كندكار و در راه اندازي الكتروموتورها استفاده مي شد. امروزه در استاندارد IEC نوع تندكار با حرف B و نوع كندكار با حرف C نشان داده مي شود. فيوز هاي مينياتوري از رنج 2 آمپر تا 63 آمپر در بازار موجود هستند.

مهديار عباسي مجري و متخصص خدمات الكتريكي ساختمان مي باشد. اگر قصد نصب جعبه فيوز مينياتوري در گرگان را داريد به سايت www.mahdiyarabbasi.ir  مراجعه كنيد.

سيم كشي روشنايي و لوستر

نصب لوستر و چراغ مراحل مختلفي دارد و با توجه به نوع چراغ كه مي‌تواند سقفي و ديواري و تك شعله و يا چند شعله باشد، متفاوت است و در نتيجه اين موضوع نوع تجهيزات و سيم بكار رفته، سوراخ كاري مورد نياز و يا ساعات كار نصب تغيير مي‌كند.

سيم كشي برق ساختمان با توجه به نوع وسيله اي كه مصرف كننده برق است و ميزان كار لازم كه تاثيرگذار بر روي متراژ كار است تعيين مي شود. معمولا براي هر كدام از وسايل روشنايي و غير روشنايي از سيم مخصوص و متفاوتي استفاده مي شود. مثلا براي روشنايي هايي مثل لوستر، هالوژن و لامپ ها از سيم هاي ۱.۵ و در مواردي مثل سيم كشي براي تامين برق كولر گازي از سيم نمره ۴ استفاده مي شود. لوله گذاري، كارگذاشت جعبه هاي تقسيم و نصب كليد و پريز از ديگر مواردي است كه در اجرت كار سيم كشي تاثير گذار است. پس سيم كشي روشنايي و لوستر خود را به مهديار عباسي كه در اين زمينه متخصص مي باشد بسپاريد.

نصب كليد و پريز برق

يكي ديگر از تخصص‌هاي نيروهاي فني و الكتريكي نصب انواع مختلف كليد و پريز با كاربردهاي مختلف است. صرف نظر از تعداد نصب كه مستقيما بر هزينه كار اثر مي‌گذارد، نوع و عملكرد آن مي‌تواند بر قيمت اوليه خريد و نصب موثر باشد. گاهي در نتيجه تغييرات ايجاد شده در بنا يا پس از بازسازي ساختمان، نياز به تغييرات جزئي و كلي در سيم كشي برق بوجود مي‌آيد كه در نهايت نصب كليد و پريز تازه، بخش اجتناب ناپذير كار خواهد بود. نصب كليد و پريز يكي از خدماتي است كه توسط مهديار عباسي در گرگان ارائه مي گردد، شما مي توانيد با ايشان در اين زمينه تماس بگيريد.

شيوه قيمت گذاري سيم كشي در گرگان

حجم كل كار انجام شده و در واقع حجم پروژه سيم كشي در بسياري از موارد نوع قيمت گذاري را تعيين مي كند. در مواردي كه كل سيم كشي واحد هاي يك ساختمان قرار است انجام شود و ساختمان هم از قبل داري برق و سيم كشي مناسب نيست، بسياري از برقكارها دستمزد را با توجه به كار هر واحد و متراژش بصورت واحدي محاسبه مي كنند. در كارهاي جزيي تر مثل اضافه كردن يك يا چند شعله و يا مثلا اينجاد سيم كشي لازم براي يك ست كامل روشنايي مثل هالوژن اجرت كار بصورت متري اعلام مي شود.

به مراحل سيم كشي برق ساختمان خواهيم پرداخت:

1- ارائه نقشه برق

قبل از هر كاري براي سيم كشي يك ساختمان نياز به ارائه يك نقشه يا طرح كلي از ساختمان داريم كه، اين نقشه مي تواند از سوي مهندس برق مربوطه ساختمان ارائه گردد. انجام كار از روي نقشه مي تواند به كار شما به عنوان يك برقكار سرعت و ظرافت ببخشد و يك ساختمان را به صورت كاملا اصولي و بر اساس استانداردها سيم كشي نمائيد.

2- اندازه و خط تراز در سيم كشي برق

پس از تعيين نقشه بايد براي كليد و پريزها و كليه ديوايس هاي خانه هوشمند،كنده كاري هاي خط تراز كشيده شود. برطبق استاندارهاي برق ساختمان فاصله كليدها و پريزها را از كف اندازه گيري نمود. كه اين كار را مي توان بوسيله شلنگ طراز و يا با استفاده از ليزر عمليات طرازيابي را انجام نمود. دو سر هر ديوار را نشانه گذاري مي نماييم و سپس به وسيله ريسمان رنگ يك خط سراسري مي كشيم. به اين ترتيب اندازه ها دقيق، كليد پريزها و كليه ي ديوايس ها هر كدام در سطحي كاملا استاندارد روي ديوار قرار مي گيرند.

3- كنده كاري

هنگامي كه نقشه و طرح كلي شما آماده و خط تراز اجرا شد بايد مكان هايي كه مي خواهيم لوله ها و قوطي هاي برق را در آن جا دهيم كنده شوند. با پيشرفت صنعت با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته، كه براي اين كار توليد شده اند اين اقدامات صورت مي گيرند.

الف- شيار زن: اين دستگاه بسيار كار آمد مي تواند در كندن جاي لوله ها و قوطي ها با دقت بسيار بالايي عمل كرده و تنها، مكان مورد نياز براي جا دادن آنها را بكند. نمونه هاي تك تيغ و دو تيغ اين دستگاه ها در بازار موجود مي باشند، كه نمونه دو تيغ آنها قابل تنظيم بوده و شما مي توانيد يك اندازه خاص براي برش روي ديوار به دستگاه بدهيد.

ب- بتن كن يا هيلتي: اين دستگاه يك چكش برقي قوي است كه مي تواند بتن و آجر را به راحتي بكند و براي مواردي كه نياز به كندن بتن و آجر داريم مي توانيم از آن بهره ببريم.

4- قوطي گذاري

در اين مرحله بايد قوطي هاي برقي كه مخصوص نصب كليد و پريز در آينده مي باشند، روي ديوار نصب گردند. طبق نقشه و يا ايده كلي، مكان هايي را كه براي نصب كليد و پريزها و جعبه فيوز روي ديوار در نظر گرفته ايم قوطي گذاري كرده و محكم مي نماييم. اين محكم كردن مي تواند بوسيله گچ انجام گردد. در انجام اين كار بايد دقت شود كه قوطي ها در يك سطح نسبت به ديوار قرار گرفته باشند.

5- لوله گذاري

لوله هاي برق محل عبور سيم هاي برق، تلفن و آنتن به مكان هاي مختلف ساختمان مي باشند و پس از قوطي گذاري بايد لوله هاي برق در جاي خود محكم شوند. تعداد و روش لوله گذاري به نقشه اصلي بستگي دارد. انواع مختلفي از لوله هاي برق موجود مي باشند كه مي توان به لوله هاي فلزي، گالوانيزه و همچنين فراگيرترين آنها يعني لوله هاي P.V.C اشاره كرد. لوله هاي برق طبق استانداردهاي برق ساختمان براي ارتباط با نقاط مختلف از كف ساختمان عبور مي كنند و همچنين از لوله هاي خرطومي نيز در برخي مكانها جهت لوله كشي هايي با مسير كوتاه استفاده مي شوند. هنگامي كه بخواهيم لوله اي را به يك مسير عمودي امتداد دهيم از زانو هاي ۹۰ يا ۴۵ درجه استفاده مي كنيم. (اگر سيم كشي به صورت هوشمند باشد نصب تابلو نيز بايستي در همين مرحله صورت پذيرد.)

6- سيم كشي

در مرحله سيم كشي كامل يك واحد مسكوني، سيم هاي برق و تلفن و آنتن و غيره را از لوله هاي مختلف عبور داده و به قوطي هاي مشخص شده امتداد مي دهيم. عبور سيم هاي برق از لوله ها امكان پذير نمي باشد مگر اينكه از يك وسيله مخصوص به نام فنر سيم كشي استفاده شود و به اين صورت عمل شود كه، ابتدا فنر را از لوله ها عبور دهيم و سپس سيم ها را به انتهاي فنر وصل نموده و سر ديگر فنر را مي كشيم.

7- تست كابل در سيم كشي برق هوشمند

پس از اتمام سيم كشي نياز به تست كابل و علامت گذاري سيم ها توسط كارشناسان مربوط به اين بخش مي باشد كه درستي و كامل بودن مراحل سيم كشي را بررسي كرده و عيوب احتمالي را بطور كامل برطرف مي كنند.

سيم كشي ساختمان خود را به مهديار عباسي بسپاريد. شما مي توانيد براي خدمات سيم كشي جزئي و كلي ساختمان خود در گرگان با ما در تماس باشيد .

شماره تماس مهديار عباسي : 09355733663

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۳:۱۱ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی