surmysuu
surmysuusurmysuu

حتما اين سوال ذهن شما را نيز درگير كرده است كه هزينه پاراكلينيكي چيست  و چه نوع بيمه هايي اين هزينه را پرداخت مي كنند. بايد دقت داشته باشيد كه همه ي بيمه ها اين هزينه ها را متقبل نمي شوند پس در انتخاب نوع بيمه خود دقت فرماييد. ما در اين مقاله به پاسخ چند سوال كه ممكن است در رابطه با پرداخت هزينه هاي پاراكلينيكي براي شما پيش آيد مي پردازيم. اگر هم قصد درخواست صدور بيمه عمر پاسارگاد را داريد حتما اين مطلب را تا انتها بخوانيد :

بهترين مزيت بيمه عمر پاسارگاد استفاده از پوشش هاي درماني آن باشد. اما هر بيمه شده عمر چه زماني مي تواند از مزاياي خدمات درماني بيمه عمر خود استفاده كند ؟ اين پوشش هاي درماني چه مواردي را شامل مي شود ؟ آيا خدمات درماني بيمه عمر ، هزينه هاي بيمارستاني را نيز شامل مي شود؟ آيا پوشش هاي درماني بيمه عمر خدمات پاراكلينيكي را نيز در بر مي گيرد؟ آيا مي توان هزينه هاي درماني بيماري هاي خاص را از بيمه عمر دريافت كرد ؟ سقف پرداختي پوشش هاي درماني بيمه عمر چقدر است؟ با ما همراه باشيد تا پاسخ سوالات خود را دريابيد

بيمه گر بيمه عمر از چه زماني مي تواند از پوشش هاي درماني آن استفاده كند؟

در اين طرح از زماني كه مجموع ذخاير رياضي (با سپرده يا بدون سپرده) بيمه نامه به بيش از بيست ميليون ريال (۲ ميليون تومان) برسد بيمه شده تحت پوشش‌ درمان تكميل بيمه عمر بدون پرداخت حق بيمه و مازاد بر تعهدات بيمه گر اول (سازمان تامين اجتماعي ، سازمان خدمات درماني و يا ساير سازمان‌هاي مشابه) قرارخواهد گرفت.

پوشش درماني بيمه عمر پاسارگاد در مورد بيماري هاي خاص چقدر است؟

در زمان بروز بيماري هاي خاص ممكن است شما از طرف كارفرماي خود بيمه درماني داشته باشيد، ولي از آنجايي كه درمان بيماري هاي خاص داراي هزينه هاي بالايي مي باشد، اگر بيمه درماني شما به تنهايي تمام اين مبالغ را پرداخت نكند در اين زمان يك بيمه درماني مكمل مي تواند خيلي به شما در پرداخت هزينه هاي درماني بيماري هاي خاص كمك كند. شما بدون نياز به ارائه صورت هزينه مي توانيد، از پوشش بيماريهاي خاص بيمه عمر بهره مند شويد.
پوشش امراض خاص بيمه عمر و تامين آتيه بيمه پاسارگاد تا سقف 200 ميليون تومان براي مجموع پنج نوع بيماري و هر بيماري تا سقف 40 ميليون تومان مي باشد، و بيمه شده مي تواند در هر زمان متناسب با مبلغ پرداختي از اين پوشش برخوردار گردد

پاراكلينيك به چه معناست؟

پاراكلينيك به معناي مجموعه خدمات درماني مربوط به ناهنجاري‌ها و بيماري‌هاي نهفته در بدن است كه با معاينه عادي كشف نمي‌گردد و نيازمند بررسي‌هاي آزمايشگاهي است .اين هزينه‌ها در هر شركت بيمه اي پرداخت نمي شود و بستگي به بيمه و نوع بيمه اي كه انتخاب كرده ايد دارد.

همانطور كه در تعريف پاراكلينيك گفتيم اقداماتي كه براي خدمات درماني مربوط له ناهنجاري ها و بيماري هاي نهفته در بدن مي شود بعضا داراي هزينه هاي هنگفتي مي باشد كه فرد مي تواند به انتخاب يك بيمه درست در زمان بيماري از خدمات آن شركت بيمه درپرداخت  هزينه هاي پاراكلينيكي آن بهره ببرد.  بايد بدانيد هزينه هاي پاراكلينيكي به سه دسته زير تقسيم مي شوند:

هزينه هاي پاراكلينيك گروه اول :

هزينه سونوگرافي، سونو غربالگري، ماموگرافي

انواع اسكن، انواع آندوسكوپي، ام آر آي، اكوكارديوگرافي، استرس اكو

انواع آنژيوگرافي (بجز چشم و قلب)

هزينه‌هاي پزشكي هسته‌اي

سي تي آنژيوگرافي

پنتاكم، فوندسكوپي، كانفواسكن، انتروپيون، پاكيمتري و تمام تست‌هاي بينايي سنجي
IOL master ، HRT، ICG

انواع آندوسكوبي با يا بدون بيهوشي.

هزينه هاي پاراكلينيك گروه دوم:

تست ورزش، تست آلرژي، تست تنفسي (اسپيرومتري)

نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سيستومتري يا سيستوگرام)

شنوايي سنجي، بينايي سنجي، آنژيوگرافي چشم

جبران هزينه‌هاي خدمات آزمايشگاهي شامل آزمايش‌‌هاي تشخيص پزشكي، پاتولوژي يا آسيب‌ شناسي و ژنتيك پزشكي

انواع راديوگرافي، نوار قلب، فيزيوتراپي

هولترمانيتورينگ قلب

تست خواب دانستيومتري

تمپانومتري، بادي باكس، تيلت پلتيسموگرافي، ارگواسپيرو متري

رينو ماتومتري، برونكوگرافي و تست متاكولين (PFT)

هزينه‌هاي پاراكلينيك گروه سوم:

پرداخت هزينه‌هاي مربوط به ختنه

گزيدگي، شكستگي، در رفتگي و گچ‌گيري

پرداخت هزينه‌هاي بخيه

پرداخت هزينه تزريق IVIG. SMART PLUG.

پرداخت هزينه تزريق داخل مفصل

خدمات اورژانس در موارد غيربستري

پرداخت هزينه‌هاي پانسمان و ساير خدمات مشابه

دقت داشته باشيد اين پوشش‌ها توسط همه شركت‌هاي بيمه ارائه نمي‌شوند و متناسب با طرح و شركت بيمه اي كه انتخاب كرديد متفاوت خواهد بود

هزينه‌هاي درماني بيمه عمر بهتر است يا بيمه تكميلي؟

با توجه به افزايش هزينه‌هاي درماني، داشتن يك بيمه درماني مناسب كه در شرايط بيماري از افراد حمايت مالي كند يكي از دغدغه‌هايي مي باشد كه بسياري از افراد با آن درگير هستند، همچنين از آنجايي كه بخش زيادي از مردم اطلاعات كافي در مورد رشته‌هاي بيمه ندارند، خيلي از افراد تصور مي‌كنند كه تفاوتي بين بيمه عمر و بيمه تكميلي وجود ندارد. بعضي از افراد هم گمان مي‌كنند كه با خريد بيمه عمر تحت پوشش بيمه تكميلي هم قرار مي‌گيرند و يا بالعكس. به همين دليل است كه ما تصميم گرفتيم در اين مطلب به شيوه ساده تفاوت بيمه عمر و بيمه تكميلي را توضيح دهيم و براي شما توضيح دهيم  كه براي هزينه‌هاي درماني بيمه عمر بهتر است يا بيمه تكميلي؟

براي هزينه‌هاي درماني بيمه عمر بهتر است يا بيمه تكميلي؟

بيمه تكميلي براي تكميلي برخي از پوشش هاي درمانيست كه معمولا تحت پوشش دفترچه هاي بيمه نميباشد.

اما بيمه عمر هم داراي پوشش هاي بيمه اي كه شامل يك سري از بيماري هايي ست كه معمولا هزينه آنها بالاست و بيمه ها بخشي جزيي از آن را تقبل ميكنند.مثال جراحي هاي قلب سكته قلبي و مغزي و ...و پوشش هاي از كار افتادگي و فوت و غرامت هاي آنها و بخش عمده سرمايه گذاري كه توسط همان حق بيمه ايجاد و در نهايت در سن بازنشستگي قابل استفاده مي باشد.

در بيمه هاي تكميلي،بحث درماني و مواردي كه به درمان مربوط ميشه هست، مانند اعمال جراحي، زايمان و نازايي، موارد پاراكلينيكي، ليزيك چشم و استفاده از آمبولانس‌ و....

در بيمه هاي عمر،پوشش هايي وجود داره كه در بيمه هاي تكميلي و يا تامين اجتماعي وجود نداره ،مانند غرامت هاي فوت،نقص عضو،هزينه هاي پزشكي بر اثر حادثه،غرامت امراض خاص،بيمه آتش سوزي منزل مسكوني،ازكارافتادگي(با سبك و سياق متفاوت) و....

تفاوت بيمه عمر و بيمه تكميلي

بايد بدانيد كه بيمه عمر و بيمه تكميلي دو بيمه كاملا جدا هستند كه هر كدام براي اهداف مختلف و خدمات متفاوت ارائه  مي‌شوند. براي اينكه بهتر متوجه تفاوت بيمه عمر و بيمه تكميلي شويم لازم است كه بدانيم هر كدام از اين نوع بيمه ها به چه معناست. در ادامه به شرح بيمه عمر و بيمع تكميلي مي پردازيم.

بيمه درمان تكميلي چيست؟

بيمه تكميلي فقط براي جبران هزينه‌هاي درماني شما كاربرد دارد و به هيچ وجه شبيه به بيمه عمر نيست. يعني حتي اگر شما در طول مدت بيمه‌نامه هيچ استفاده‌اي از بيمه تكميلي خود نكرده باشيد، حق بيمه شما از بين مي‌رود و بايد براي تمديد آن دوباره حق بيمه پرداخت كنيد. در واقع داشتن بيمه تكميلي هيچ سابقه‌اي را براي شما ايجاد نخواهد كرد.بيمه درمان تكميلي به سه صورت زير ارئه مي شود:

بيمه درمان تكميلي به صورت

  • يك ساله
  • شكل گروهي
  • خانوداگي و انفرادي

اين بيمه در هر شركت بيمه طرح‌هاي مختلفي دارد و پوشش‌ها و سقف تعهدات آن يكسان نيست. اما معمولا در بيمه‌هاي تكميلي، هزينه‌هاي درماني رايجي مثل جراحي، بستري، خدمات آزمايشگاهي، جراحي‌هاي سرپايي، زايمان، دارو، دندانپزشكي و … پوشش داده مي‌شود.

پوشش‌هاي درماني بيمه عمر

بسياري از افراد با اينكه به خريد بيمه تكميلي و بيمه عمر تمايل دارند، اما به دليل محدوديت‌هاي مالي نمي‌توانند هر دو بيمه را خريداري كنيد. به همين دليل مي‌خواهيم بررسي كنيم و ببينيم كه آيا مي‌توان از بيمه‌هاي عمر براي پوشش‌هاي درماني هم استفاده كرد؟

آيا بيمه عمر هزينه هاي پاراكلينيكي را پرداخت مي كند؟

در بيمه عمر دو پوشش وجود دارد كه مرتبط با هزينه‌هاي درماني است: پوشش هزينه پزشكي ناشي از حادثه و پوشش امراض خاص.

پوشش هزينه پزشكي ناشي از حادثه در بيمه عمر

اين پوشش يكي از پوشش‌هاي اضافي بيمه عمر است و شما مي‌توانيد در زمان خريد بيمه عمر آن را به بيمه‌نامه خود اضافه كنيد. در اين پوشش هزينه‌هاي درماني كه به علت وقوع حادثه (بدون عمد و دخالت بيمه گذار) ايجاد شده باشد، تا سقف مشخص آن پرداخت خواهد شد. در اين پوشش حادثه شامل موارد زير است:

غرق شدن

مسموميت با گاز، اسيد و موارد خورنده

ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي يا باكتريايي

آسيب ديدن در زمان دفاع مشروع يا نجات اشخاص و اموال

حوادثي كه در اثر سيل، زلزله و آتشفشان اتفاق مي‌افتد، در بيشتر شركت‌هاي بيمه پوشش داده نمي‌شود. اما به تازگي بعضي از شركت‌ها مثل بيمه سامان، بيمه پاسارگاد و بيمه كارآفرين، در طرح‌هاي جديد خود، اين حوادث را هم به عنوان يك پوشش اضافه در نظر گرفته‌اند و بيمه گذار مي‌تواند آن را انتخاب كند.

پوشش هزينه پزشكي ناشي از حادثه دوره انتظار ندارد و به محض شروع بيمه‌نامه اين پوشش هم فعال مي‌شود.

پوشش امراض خاص در بيمه عمر

در اين پوشش هزينه درمان بيماري‌هاي خاص پرداخت مي‌شود. منظور از بيماري‌هاي خاص در بيشتر شركت‌هاي بيمه، پنج بيماري سكته قلبي، سكته مغزي، جراحي باز قلب، پيوند اعضاي اصلي بدن و انواع سرطان است. البته نوع و تعداد بيماري‌هاي تحت پوشش در برخي از شركت‌هاي بيمه متفاوت است كه در جدول زير اطلاعات آن را نشان داده‌ايم. همچنين تفاوت شركت‌هاي بيمه در تعداد بيماري‌هاي تحت پوشش، مدت دوره انتظار و محدوده سني در جدول زير مقايسه شده است.

بيماري‌هاي تحت پوشش در بيمه تكميلي

همانطور كه توضيح داديم بيماري‌هاي تحت پوشش در بيمه عمر، محدود‌تر است. اما در بيمه‌هاي تكميلي به جز امراض خاص، هزينه‌هاي رايج درماني مثل خدمات آزمايشگاهي، جراحي‌هاي سرپايي، زايمان، دارو، دندانپزشكي و … هم پوشش داده مي‌شود.

ممكن است بعضي از نمايندگي‌هاي بيمه براي ترغيب شما به خريد بيمه عمر، مزيتي به عنوان كارت بيمه تكميلي را عنوان كرده باشند. اما بهتر است بدانيد كه اين كارت‌ها توسط شركت بيمه مورد نظر شما صادر نمي‌شود و شركت‌هاي بيمه هيچ مسئوليتي در قبال اين كارت ندارند. كارت بيمه تكميلي معمولا بر اساس توافق نمايندگي بيمه با يك شركت خصوصي در حوزه خدمات درماني ارائه مي‌شود. از اين كارت‌ها مي‌توان فقط در تعداد محدودي از مراكز درماني استفاده كرد، آن هم تا سقفي بسيار محدود و براي برخي از بيماري‌ها.

براي هزينه‌هاي درماني بيمه عمر بخريم يا بيمه تكميلي؟

در واقع مي‌توان گفت كه بيمه عمر جايگزيني براي بيمه درمان تكميلي نيست و پيشنهاد ما به شما اين است كه در صورت امكان و براي آسايش خيال خود، تحت پوشش هر دو بيمه قرار بگيريد.

اما اگر فقط امكان خريد يكي از اين بيمه‌ها را داريد، بيمه عمر را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. آن هم به دليل كامل بودن پوشش امراض خاص.

درخواست صدور بيمه عمر پاسارگارد

اگر قصد خريد بيمه عمر را داريد حتما اين سوال براي شما پيش آمده است كه كدام شركت ارزانترين بيمه عمر را ارائه مي‌دهد؟ چه عواملي بر قيمت بيمه عمر تاثير گذار است؟ معمولاً افراد قبل از اقدام به خريد بيمه عمر، از چندين شركت بيمه نرخ مي‌گيرند كه در بسياري از موارد، كار دشوار و زمان‌بري است؛ شركت هزار بيمه نماينده اقدام به فروش آنلاين بيمه عمركرده است و تمامي اطلاعاتي كه شما براي خريد هر بيمه اي نياز داريد در كوتاه‌ترين زمان در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما عزيزان مي توانيد براي خريد هر نوع بيمه ، اعمم از بيمه مسئوليت ، بيمه عمر، بيمه شخص ثالث ، بيمه باربري و ... از طريق شماره هاي 32358362 ، 09116367929 و يا از طريق سايت http://1000bimeh.ir با ما در ارتباط بوده و پاسخ تمامي سوالات خود را دريافت نماييد .
 پس از اتمام روند خريد بيمه عمر ، بيمه‌نامه شما صادر شده و رايگان درب منزل شما ارسال خواهد شد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۳ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۴:۱۲ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی