surmysuu
surmysuusurmysuu

انتخاب مصالح در ساخت و ساز و خشك بسيار حائز اهميت مي باشد. زيرا براي همه مصالح نمي توان از ساخت و ساز خشك استفاده كرد. فايبر سمنت برد يكي از متريال هاي نويني مي باشد كه در صنعت ساختمان سازي در ساخت و ساز خشك مورد توجه بسياري از سازنندگان قرار گرفته است. همانطور كه در مقالات قبلي به مزاياي فايبر سمنت برد اشاره كرديم در اين قسمت مي خواهيم به مزاياي ساخت و ساز خشك با فايبر سمنت برد بپردازيم و بدانيم علت توجه سازندگان به اين نوع متريال جديد چيست؟ با ما همراه باشيد.

ساخت و ساز خشك چيست؟

امروزه به روش استفاده از فايبر سمنت برد در ساختمان سازي روش ساخت و ساز خشك مي گويند. در نصب صفحات فايبر سمنت بر روي نما، ديوار، سقف، كف و غيره از مصالح قديمي مانند آب، گچ، ملات، سيمان و غيره استفاده نمي گردد به عبارتي نصب فايبر سمنت توسط اسكلت بندي فلزي و پيچ نمودن صفحات بر روي آن انجام مي گيرد.

فايبر سمنت برد . مزاياي ساخت و ساز خشك با فايبر سمنت برد

 

مزاياي ساخت و ساز خشك با فايبر سمنت برد

فايبر سمنت برد چه اهميتي در ساخت و ساز خشك دارد؟

فايبر سمنت برد به عنوان يكي از بهترين مصالح در اين سال ها شناخته شده است  و همچنين در صنعت ساختمان سازي زياد مورد استفاده سازندگان ساختمان و مهندسان قرار مي گيرد.

همانطور كه مي دانيد فايبر سمنت برد با روش نصب كاملا متفاوت با مصالح قديمي مانند آجر , سيمان ؛ گچ و … مي باشد و همچنين در روند سريع اجراي پروژه تاثير زيادي دارد. با توجه به فوايد و كاربرد زيادي كه فايبر سمنت برد در ساخت و ساز خشك دارد در صنعت ساختمان سازي زياد به كار گرفته مي شود.

فايبر سمنت برد يا الياف سيماني متشكل از الياف سلولزي، سيمان و مواد معدني مانند سيليس بوده لذا داراي ويژگي هاي ممتازي مسي باشد كه در ساير انواع مصالح ساختماني ديده نمي شود. امروزه از فايبر سمنت برد در سقف ، نماي بيرئني،كف ، بام ، ديوارهاي داخلي و خارجي استفاده مي شود.

فايبر سمنت در ساخت و ساز چه نوع كاربردي دارد؟

در ساخت و ساز خشك كاربرد فايبر سمنت از تنوع بالايي برخوردار است. انواع صفحات سيماني الياف دار ساده ، فايبر سمنت برد رنگي، شياردار، فايبر سمنت بردطرح چوب، طرح چرم، نواري و الواري و تايل در ضخامت هاي مختلف از ۶ ميليمتر به بالا توليد و عرضه مي گردد. فايبر سمنت برد با توجه به ابعاد، طرح و ضخامت آن در بخش هاي مختلف ساختمان مانند سقف كاذب، كف، بام، ديوارهاي داخلي و خارجي و نما بكار رفته و از تنوع رنگ برخوردار مي باشد.

فايبر سمنت برد در انواع داخلي و خارجي در بازار در دسترس است. از انواع خارجي فايبر سمنت برد مي توان به نمونه هاي تايلندي آن اشاره نمود كه در طرح هاي چوب، چرم و دكوراتيو توليد و در قسمت هاي مختلف از جمله نماي ساختمان هاي ويلايي مدرن، سقف هاي دكوراتيو و ديوارهاي داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين صفحات سيماني الياف دار ساده در قسمت هاي سقف،‌كف و ديوارهاي داخلي جهت زيرسازي كه معمولا با پوشش نهايي ديگري پوشانده مي شود بكار مي رود. براي نصب اين متريال افراد متخصص از ساخت و ساز خشك استفده مي كنند و اين روش جايگيزين ساخت و ساز به روش سنتي كه با ملات سيمان بود شده است و باعث سرعت بخشيدن به كارها شده.

استفاده از فايبر سمنت برد در ساخت و ساز خشك چه مزايايي دارد؟

  • در ساخت و ساز خشك نيازي به تميز كاري نيست ، بدليل اينكه مانند مصالح سنتي از آب و چيز ديگري استفاده نمي شود و همچنين نخاله هاي ساختماني بسيار كم است.
  • اين محصول در كارخانه توليد ميشود و فاقد هر گونه مشكلات مصالح سنتي مي باشد و رطوبت نمي پذيرد.
  • ضخامت ديوارها ، سقف و كف از مصالح سنتي در فايبر سمنت برد كمتر است بنابراين بر مساحت فضا بيشتر افزوده ميشود.
  • از فايبر سمنت برد مي توان به عنوان زير سازي محيط هاي مرطوب مانند حمام ، آشپزخانه و سرويس بهداشتي استفاده نمود. با توجه به روش نصب صفحات سيماني الياف دار سطح ديوار تراز بندي بوده لذا در مواقع كاشي و سراميك كاري نيازي به ترازبندي سطح زيرين نمي باشد.
  • در روش نصب ساخت و ساز خشك مراحل خشك شدن نازك كاري حذف شده است بنابراين بر سرعت افزايش كار اضافه مي شود.
  • صفحات فايبر سمنت برد در برابر رطوبت بسيار مقاوم است بنابراين در ديوارهاي مرطوب مانند حمام ، آشپزخانه ، استخر و سرويس بهداشتي بهترين گزينه مي باشد.
  • هزينه فايبر سمنت برد نسبت به مصالح قديمي كمتر است و براي سازندگان علاوه بر اينكه با كيفيت تر هستند بسيارمقرون بصرفه مي باشد.

تاريخچه ساخت و ساز خشك در ايران

تكنولوژي ساخت و ساز خشك بيش از يك قرن قدمت دارد و در تكنولوژي ساخت اكثر قريب به اتفاق كشورها نهادينه شده است. اما هنوز حتي در سطح دانشگاه‌هاي ايران اطلاعات كافي در مورد تكنولوژي‌هاي جديد ساخت موجود نيست. دروس دانشگاهي ما محدود به مصالح سنتي همچون سنگ، سيمان، آجر، چوب، آهن و گچ هستند. بنابراين وقتي با يك دانشجو اينگونه در مورد فناوري روز دنيا برخورد مي‌شود، نمي توان انتظار داشت كه عامه مردم با اين سيستم آشنا باشند. لذا ضعف دانش فني اولين مشكل توسعه و همگاني شدن استفاده از اين تكنولوژي است. به موازات، در اجرا نيز مشكل شناخت وجود دارد، چرا كه كمبود نيروي كار ماهر موجب كاهش تقاضا مي‌شود.

به ويژه اينكه مهندسان و ناظران بخش ساختمان هم به دليل عدم شناخت كافي، توان كنترل سرعت و كيفيت كار را ندارند. متاسفانه در سال ۱۳۷۴، كل كساني كه در ايران با سيستم ساخت و ساز خشك آشنا بودند به ۱۴ نفر نمي‌رسيدند. اما امروز حدود ۶ هزار نفر به صورت مستقيم در اين تكنولوژي فعاليت مي‌كنند و سالانه نيز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد نيروي كار دارد. البته هنوز در مقايسه با نيروي كار فعال در روش‌هاي سنتي ساخت و ساز و همچنين به نسبت كل نيروي انساني موجود در كشور اين ميزان رقم اندكي است.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۱ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۴۴:۱۰ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی