surmysuu
surmysuusurmysuu

آلودگي هوا اين روزها به بلاي جان بيشتر شهروندان ايراني و به ويژه پايتخت نشينان تبديل شده است. خوب است تا اين بار با روي آوردن به فناوري‌هاي روز خود را براي مقابله با اين معضل هميشگي تجهيز كنيم. يكي از راههاي كاهش آلودگي هوا استفاده از فيلتر هوا مي باشد كه در دامه مقاله به اين مطلب مي پردازيم كه فيلتر هوا چگونه به كاهش آلودگي كمك ميكند؟

فيلتر هوا چگونه به كاهش آلودگي كمك ميكند؟

يكي از كارآمدترين دستگاه‌ها براي از بين بردن ذرات معلق موجود در هوا، فيلتر هوا هستند. يك فيلتر كيسه‌اي معمولي شامل تعدادي كيسه باريك و آويخته است كه هركدام چيزي در حدود ۲۵ سانتي‌متر قطر دارند. هواي آلوده از طريق فن‌هايي در پايين محوطه بزرگي كه اين كيسه‌ها در آن قرار گرفته‌اند به سمت بالا فرستاده مي‌شود. ذرات معلق در كيسه‌هاي فيلتر به دام مي‌افتند در حالي كه هواي تميز از داخل كيسه‌ها عبور كرده و از بالاي فيلتر خارج مي‌شود.

يك فيلترهوا گرد و غبار مي‌تواند نزديك به ۱۰۰ درصد ذراتي به كوچكي ۱ ميكرومتر و بخش عمده‌اي از ذرات ۰٫۰۱ميكرومتري را از بين ببرد.اخيرا محققان يكي از شركت‌هاي دانش‌بنيان فيلترهايي را براي بهينه‌سازي احتراق موتورهاي خودرو عرضه كردند كه كاربردي شدن آن‌ها موجب كاهش آلودگي‌هاي هوا خواهد شد.

فيلتر هوا .فيلتر هوا چگونه به كاهش آلودگي كمك ميكند؟

 

فيلتر هوا چگونه به كاهش آلودگي كمك ميكند؟

هدف از فيلتر هوا چيست؟

هدف اصلي يك فيلتر هواي خودرو، فيلتر كردن و تميز كردن هواي خارج است تا قبل از اين كه به يك موتور خودرو سوار شود و همراه با سوخت براي احتراق توليد شود.
ذرات آلاينده بسيار زيادي درون هوا هستند كه مي توانند به خيلي از اجزاي موتور آسيب برسانند و آنها را دچار فرسايش نمايند. سوپاپ ها، ياتاقان ها، رينگ هاي پيستون و همچنين بدنه سيلندرها از قطعاتي هستند كه به راحتي مورد فرسايش قرار مي گيرند. اين ذراتي كه باعث آسيب به موتور مي شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خيلي از ذرات مضر ديگر. فيلتر هواي خودرو هم همين وظيفه را دارد يعني از ورود اين ذرات به داخل موتور و اجزاي آن جلوگيري به عمل مي آورد.

نقش فيلتر هوا در كاهش آلودگي چيست؟

فيلتر هواي كابين خودرو وسيله‌اي براي تصفيه ذرات گرفته شده از هواي ورودي مدخل سيستم تهويه خودروي شماست. اين ابزار به بهبود كيفيت و تصفيه هواي داخل خودرو از هرگونه آلايندگي و ناپاكي كمك مي‌كند. بيشتر فيلتر هوا ها ساخته شده از كاغذ (الياف ) پليسه دار هستند كه كاربرد مختلفي در انواع مختلف فيلتر مديا ها دارند. بعضي از آنها تركيبي از پنبه و كاغذ مي‌باشند ، در حالي كه بقيه شبيه فيلتر هواي سيستم مكش خودرو و اساسا بيشتر شبيه كوچك شده كاغذ فيلتر مي‌باشند . بعضي از آنها هم به شكل فيلتر پنبه اي در كارتريج قرار دارند.

چرا فيلتر هوا بخريم؟

وقتي شما در صدد خريد فيلتر هواي كابين خودرو هستيد درواقع شما براي بهبود كيفيت هواي تنفسي داخل كابين خودرو براي خودتان و مسافرانتان اين كار را انجام داده ايد. فيلتر هواي كابين به عنوان بخش مهمي از عمكرد كيربگس خودرو و امنيت خودرو نيست. رانندگان ميتوانند فيلتر هواي سبز كه پايداري بيشتري دارند خريداري كنند و خريد فيلتر هواي سبز در واقه توجه به تنفس سرنشينان خودرو مي‌باشد.

شايد براي بسياري اين اتفاق افتاده است كه زماني كه سيستم تهويه خودر را روشن مي‌كنند در فصل گرما در فضاي خودرو بوي نامطبوعي از كولر خودر به مشام مي‌رسد، يكي از اجزا سيستم تهويه(Hvac) خودرو هاي جديد كه معمولا جزء موارد تعويضي در دوره هاي سرويس و نگهداري خودرو محسوب مي‌گردد ، فيلتر هواي كابين خودرو مي‌باشد.
هواي ورودي به كابين خودرو از طريق سيستم تهويه مطبوع و بخاري توسط اين قطعه فيلتر گرديده و از ورود ذرات ، گرد و غبار و ساير محرك هاي تنفسي به داخل كابين جلوگيري نموده وباعث مي‌شود كه حداكثر ميزان هواي تميز با كمترين آلودگي و صدا از دريچه هاي ورودي داشبورد وارد كابين گردد.

صاحبان چه خودروهايي بايد بيشتر به فكر فيلتر هوا باشند؟

خودروهايي كه در شهرهاي پر ترددي همانند تهران و گاها در ترافيك هاي شهري ساعت ها مي‌مانند، تعويض تعويض فيلتر هواي كابين جزء موارد اصلي در طي دور هاي نگهداري از خودر به شمار مي‌رود كه نه تنها در بهبود و گردش سيستم تهويه كمك مي‌كند بلكه در بهبود كيفيت گردش هواي خودرو نيز موثر مي‌باشد.

ارتباط فيلتر هواي خودرو و مصرف بنزين و سوخت و كاهش آلودگي

يكي از نكاتي كه متخصصين خودرو و همچنين تعميركاران همواره به آن اشاره مي كنند مصرف بالاي بنزين در صورت استفاده از فيلتر هواي كثيف مي باشد. و حتي به دليل قيمت بالاي سوخت خودرو ، از نظر اقتصادي، تعويض فيلتر هواي خودرو بسيار به صرفه مي باشد ضمن اينكه از برزو آسيب به خودرو هم جلوگيري مي شود. در صورت كثيف بودن فيلتر هوا و شرايط نامساعد آن، ميزان مصرف سوخت هم افزايش مي يابد و باعث افزايش شاخص هاي آلايندگي در محيط زيست خواهد شد. و در حقيقت با تعويض فيلتر هوا خودرو مي توانيد به كاهش مصرف سوخت خودرو و كاهش آلودگي هوا كمك كنيد.

در آخر بايد بگوييم استفاده از فيلتر هواي كثيف و بي كيفيت باعث بالا بردن ميزان مصرف سوخت و افزايش آلودگي هوا به دليل سوخت خودرو مي باشد كه با تعويض بموقع فيلتر هوا و تميز  نگه داشتن آن مي توان به كاهش آلودگي هوا كمك كرد و براي داشتن هوايي پاك نقش مهمي را ايفا كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۰۲:۴۱ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی