surmysuu
surmysuusurmysuu

امروزه با توجه به هياهوي شهري بسياري از افراد علاقه مند به محيطي دنج و ساكت براي روزهاي تعطيل خود هستند. به همين خاطر بياري از افراد روي به خريد ويلا و يا ساخت ويلا آورده اند. با توجه به اين مسئله ساخت و سازهاي ويلا رو به فزوني رفته و متريال هاي استفاده شده در آن بسيار متنوع مي باشد. پيمانكار نما ويلا كه كارش اجراي نما ويلا و مناطق مسكوني در مناطق ساحلي مي باشد بايد مناسب ترين طرح ها براي ويلا را بشناسد و با متريال هاي مورد نياز اجراي نما كاملا آشنا باشد. به همين خاطر تصميم گرفته ايم تا در اين مقاله درباره مناسب ترين طرح ها براي اجراي نماي ويلا با شما صحبت كنيم همراه ما باشيد.

اهميت طراحي مناسب ويلا در اجراي نما

ظاهر بيروني و نماي ويلا يكي از مهم ترين بخش هاي طراحي ويلا مي باشد.پيمانكار نما بخوبي مي داند اولين چيزي كه از يك ويلا به چشم مي آيد نماي آن ميباشد. نماي ويلا رابطه مستقيمي با اقليم و محيط پيراموني پروژه دارد.براي ساخت هر سازه، مهمترين اقدام در جهت فرايند شروع پروژه، برخورداري از طرحي مناسب، به همراه برنامه ريزي راهبردي و كاربردي توسط پيمانكار نما مي باشد. براي شروع يك پروژه طراحي ويلا ابتدا بايد مطالعات اوليه بر اساس شرايط محيطي از قبيل نوع بافت شهرسازي، شرايط اقليمي، سروصدا و نيز ميزان رفت و آمد در آن منطقه انجام شود. سپس ايده پردازي اوليه با توجه به سليقه و نياز مشتري و صاحب زمين انجام مي شود. هماهنگي و همخواني نماي ويلا با مصالح و متريال هاي مورد استفاده ، مدل هاي در و پنجره و ديگر اجزاي تشكيل دهنده ويلا يكي از مسائل بسيار مهم مي باشد كه پيمانكار نما بايد به آنها توجه داشته باشد.

ساخت يك ويلا در يك منطقه تمام همسايگي ها و انرژي هاي اطراف سايت پروژه را تحت تاثير قرار مي دهد. طراحي نماي ويلا زمينه اي بسيار متنوع و تخصصيست كه ارتباط مستقيمي با اصول زيبايي شناختي، تركيب رنگ و سليقه صاحب ويلا دارد. فارغ از ابعاد زمين و متراژ ساختمان ويلا طراحي نماي يكي ويلاي كوچك باغي ممكن است پيچيده تر از طراحي يك ويلاي لوكس مدرن يا كلاسيك دوبلكس باشد. امروزه به دليل پيشرفت علم و تكنولوژي نماي يك ويلا بسيار خلاقانه تر از گذشته طراحي ميشود.

پيمانكار نما . مناسب ترين طرح ها براي اجراي نماي ويلا

 

مناسب ترين طرح ها براي اجراي نماي ويلا

انواع سبك طراحي اجراي نما ويلا

يكي از مراحل مهم در اجراي نما ويلا انتخاب سبك طراحي است ، سبك طراحي نماي ويلا كاملا وابسته به سليقه و روحيه افراد و صاحبان ملك مي باشد. آيا خواسته شما زندگي در يك ويلاي مدرن است يا يك ويلاي كلاسيك و يا يك ويلاي سنتي ايراني را ترجيح مي دهيد؟ انواع سبك طراحي اجراي نما ويلا كه توسط پيمانكار نما ويلا انجام مي شود شامل موارد زير مي باشد:

سبك ويلاي مدرن

سبك ويلاي كلاسيك

سبك ويلاي تلفيقي

ويلا سنتي ايراني

سبك روستيك

مناسب ترين طرح ها براي اجراي نماي ويلاي ساحلي

همانطور كه در مقالات قبلي نيز به آن اشاره كرديم انتخاب طرح براي اجراي نما توسط پيمانكار نما به سليقه شخصي صاحبان ملك بستگي دارد و عده اي هستند كه طرفدارا كارهاي مدرن هستند و دسته اي ديگر طرح هاي سنتي را مي پذيرند. توصيه ما به شما اين است براي اجراي نما ويلاي خود انتخاب طرح را به عهده يك پيمانكار نما كار بلد بسپاريد. طرح هاي زيادي براي اجراي نما ويلا مناسب هستند كه در اين قسمت به آنها مي پردازيم كه شامل موارد زير مي باشد.

طراحي مدرن در اجراي نما ويلا

يك پيمانكار نما در اجراي نما به سبك طراحي ويلاي مدرن به خطوط و زوايا اهميت زيادي مي دهد. در اين سبك از شكل ها و طرح هاي هندسي ساده مثل مربع و مستطيل استفاده مي كنند. ضمنا سعي مي شود با ايجاد حجمي يكپارچه ضمن گستردگي نما در چند جهت، در داخل بنا نيز فضايي يكدست، ايجاد شود. طراح با استفاده از سطوح قائم و افقي و همچنين پر و خالي كردن آنها به فرم مورد نظر خود مي رسد. اين فرم ها به دليل داشتن زواياي قائمه بيشترين فضا را در چيدمان به طراح مي دهد. در صورت چينش مناسب اين المان ها در كنار هم به فضاي آرامش بخشي خواهيم رسيد و هر رهگذري از مشاهده طراحي ويلاي مد نظر لذت خواهد برد.

در يك ويلاي مدرن پيمانكار نما با استفاده از متريال مناسب و به كارگيري خطوط محيطي احساس متفاوتي را از طراحي ارائه خواهد داد. مثلا خطوط افقي و رنگ هاي روشن و ساده و نورپردازي هماهنگ با خطوط احساس آرامش را تداعي مي سازد. استفاده از پنجره هاي سراسري در اجراي نما ويلاهاي مدرن امروزي رواج فراواني توسط پيمانكار نما داشته است. اين پنجره هاي سراسري علاوه بر جنبه زيبايي شناختي باعث استفاده كافي از نور طبيعي نيز مي شود. امروزه پيمانكار نما در اجراي نما مدرن ويلاها از مصالحي همچون بتن، فولاد و شيشه بيشتر استفاده مي كنند.

طراحي كلاسيك در اجراي نما ويلا

پيمانكار نما در طراحي ويلاي كلاسيك تنوع متريال ساختماني نسبت به طراحي ويلاي مدرن كمتر و بيشتر نماي سنگي به كار مي برند. ابزار ها و مجسمه هاي سنگي، قوس و طاق ها، سه راهي ها و.. از وجوه بارز طراحي ويلاي كلاسيك مطابق با ساختمان هاي قديم يونان و ايران باستان ميباشد. سبك كلاسيك در طراحي ويلا از محبوبيت زيادي برخوردار است . اين سبك علاوه بر شيك بودن نما گرمي و جذابيت خاصي را به بيننده نيز ارائه ميدهد. اين سبك كاملا منظم است.

پيمانكار نما در طراحي كلاسيك اجراي نما بيشتر از رنگ هايي استفاده مي كنند كه از لحاظ روانشناختي حس ظرافت، رسميت، امنيت و قدرت را القا ميكنند. رنگ هايي مانند مشكي، سفيد، قهوه اي ، برنزي و طلايي رنگ هاي خنثي ميباشند كه در طراحي ويلاي كلاسيك به كار ميروند.

طراحي تلفيقي در اجراي نما ويلا

در اين طرح از اشكال هندسي خاص و تكراري استفاده نمي شود و هر دو روش مدرن و كلاسيك با يكديگر تركيب مي شوند. در اين سبك به اين نكته توجه مي شود كه ابزار استفاده شده در طرح به زيبايي حجم اضافه نمايند و پيمانكار نما اشكال هندسي را به گونه اي به كار مي ببرد كه فضايي متفاوت ايجاد كند.

اين سبك تلفيقي از سبك مدرن و كلاسيك است. در طراحي تلفيقي ويلا بنا بر سليقه صاحبكار و نظر كارشناسي پيمانكار نما المان هاي كلاسيك و مدرن در كنار هم در اجراي نما قرار گرفته و چيده مي شود. نتيجه كار پيمانكار نما در اجراي نماي تلفيقي يك ويلا عمدتا يك طراحي بسيار متفاوت است. در سبك تلفيقي توجه به جزئيات و نكات فني براي به مشكل نخوردن در ساخت توسط پيمانكار نما اهميت بسياري دارد.

طراحي سنتي ايراني در اجراي نما ويلا

اين سبك از طراحي براي اجراي نماي ويلا از گذشته علاقه مندان بسياري را داشته است. طراحي سنتي ايراني نماي ويلا چند ويژگي دارد كه به كار بردن آن ها باعث به وجود آمدن فضاي سنتي در طراحي نما ويلا مي شود.

به كار بردن شيشه هاي رنگي در اجراي نما: پيمانكار نما در اين سبك با استفاده از شيشه هاي سبز ، آبي و قرمز براي درب ها و پنجره هاي ويلا اجراي نما را انجام مي دهد.
استفاده از متريال هاي سنتي و قديمي ماند آجر و كاهگل براي اجراي نماهاي ايراني و سنتي توسر پيمانكار نما بسيار استفاده مي شود.

طراحي ارگانيك در اجراي نما ويلا

پيمانكار نما مي تواند براي طراحي  و اجراي نماي ويلا از نماي ارگانيك نيز استفاده كند. پيمانكاران نما در اجراي نما ارگانيك از متريال سازگار با محيط زيست استفاده مي كنند و ويلا مانند تكه اي از اقليم و طبيعت پيرامونش جلوه مي دهد. به همين جهت در ويلاهاي كوهستاني از رنگ هاي خاكستري و طوسي، در ويلاهاي جنگلي از رنگ هاي سبز و نارنجي و در ويلاهاي ساحلي رنگ آبي يا سفيد استفاده ميشود.

اهميت انتخاب رنگ و متريال در طراحي و اجراي نما ويلا

رنگ مورد انتخاب در طراحي نماي ويلا به صورت غير مستقيم بر روي بينندگان تاثير گذار است ، زيرا رنگ ها به نوعي بيانگر احساسات ما هستند. پيمانكار نما استفاده از رنگ هاي اصلي در طراحي نما و اجراي نما ويلا راگزينه مناسبي  مي دانند.

پيمانكار نما بايد دقت داشته باشد انتخاب رنگ به عوامل ديگري از جمله شرايط طبيعي محيط نيز، مانند جنگلي يا ساحلي بودن سايت ويلا بستگي دارد. مسلما متريال ساخت ويلا در شمال و مناطق شرجي كمي متفاوت از طراحي و ساخت ويلا در لواسان، دماوند، مشا، رودهن، كرج يا ساير مناطق اقليمي مي باشد.

عوامل تاثيرگذار در هزينه طراحي و اجراي نما ويلا :

  • مساحت ويلا
  • موارد و خواسته هاي كارفرما
  • منطقه ويلا
  • سبك طراحي ويلا
  • متريال هاي استفاده شده در اجراي نما
  • سبك طراحي اجراي نما
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۳ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۵:۰۳ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی