surmysuu
surmysuusurmysuu

صادرات كود در دنياي امروز به واسطه گسترش تكنولوژي و نياز كشورها به يك‌ديگر جهت تكميل منابع خود، به موضوعي بيش از پيش مهم تبديل شده است. در اين ميان علاوه بر آن‌كه در هر كشوري قوانين داخلي براي صادرات كود وضع مي‌گردد، قوانين بين‌المللي و برخي موقعيت‌هاي خاص نظير تحريم برخي كشورها از سوي ساير كشورها بر صادرات و واردات كالا اثرگذار خواهد بود. در اين مقاله ما در صدد هستيم ۱۵ نكته كليدي در صادرات كود را براي شما بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

قوانين مهم درباره صادرات كود

۱. مهم‌ترين و اصلي ترين قانون مربوط به حوزه صادرات كود، «قانون مقررات صادرات و واردات» است. اين قانون در ۴۸ ماده قانوني، ۴۵ تبصره و ۱۴ بند تدوين شده و مصوب سال ۱۳۶۶ است.

۲. مقررات دوم در اين زمينه «آيين نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات» است. آيين نامه مذكور پيرو قانون فوق توسط هيئت دولت مورخ ۱۳۷۳ تصويب گرديد و متضمن نكات دقيق تر و اجرايي تري نسبت به قانون مذكور است.

۳. ديگر قانون مهم صادرات كالا كه در اين زمينه اهميت بسزايي دارد قانون امور گمركي مي‌باشد. اين قانون در سال ۱۳۹۰ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و ۱۵۶ ماده قانوني دارد. اين قانون محتواي مقرراتي در زمينه عمليات اجرايي مربوط به امور گمركي و ترخيص كالا مي‌باشد. قانون فوق داراي آيين‌نامه‌اي مي‌باشد كه توسط هيئت دولت مورخ ۱۳۹۱ تصويب شد.

۴. علاوه بر مقررات فوق اصلي‌ترين قانوني كه به ابعاد كيفري صادرات و واردات كالا پرداخته است قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و آيين‌نامه‌ آن مي‌باشد. اين قانون در ۱۰ فصل و ۷۷ ماده قانوني تنظيم شده كه در بخش‌هاي مختلف به تخلفات تجاري و قاچاق كالا و ارز پرداخته است. قانون قاچاق كالا و ارز در سال ۱۳۹۲ به تصويب رسيده و در دو سال بعد اصلاحات ديگري به آن اضافه شده است. در اين قانون كالاها‌ي موضوع صادرات و واردات به سه دسته تقسيم شده است كه عبارتست از كالاها‌ي مجاز، مجاز مشروط، ممنوعه.

۱۵ نكته كليدي در صادرات كود كه بايد بدانيد :

افزايش توليد كود

اولين نكته در صادرات كود توليد كود مازاد بر مصرف داخلي مي باشد . توليد كنندگان كود مجاز به صادرات كودهايي هستند كه طبق نياز كشاورزان كشور اضافي بوده و مي توانند به بازار كشورهاي خارجي متقاضي صادر و عرضه شوند. حال اگر كودهايي كه كشاورزان داخلي به آن احتياج دارند و توليد آن به اندازه اي نباشد كه جوابگوي نياز كشاورزان كشور باشد توليد كنندگان كود اجازه صادرات اين نوع كودها را ندارند. با توجه به توانايي كشور در زمينه صادرات كود و بازار خوبي كه اين محصول دارد توليد كنندگان داخلي بايد تلاش كنند تا با همت و پشتكارشان و حمايت مسئولين توليد كودهاي خود را افزايش داده تا علاوه بر رفع احتياج كشاورزان داخلي بتوان نياز كشورهاي متقاضي و خريدار كود خارجي را برآوره كرد.

بازاريابي خارجي فروش كود

مي توان گفت يكي از مهمترين گام  ها در صادرات بازاريابي آن مي باشد.به بيان ساده تر كه اگر كشور ما در روند كود موفق عمل كند و كود توليد شده مازاد بر مصرف داخلي داشته باشيم و مجاز براي صادرات باشيم ولي اگر بازر هدف را نشناسيم و براي فروش كود و صادرات آن مشتري خارجي پرزنت نكرده باشيم هيچ جايگاهي در صادرات كود نخواهيم داشت زيرا خريداري نداريم.پس بازاريابي يكي از نكات طلايي در صادرات كودمي باشد كه ت.وليد كنندگا نبايد از آن غافل شوند. در تعريف بازاريابي مي توان به شناخت بازارهاي خارجي اشاره نمود از روش هايي كه مي توان به اين شناخت رسيد، مذاكره با خريداران در كشور مقصد و شركت در نمايشگاه هاي بين المللي است. اتاق هاي بازرگاني و سفارتخانه ها نيز مي توانند اطلاعات مناسبي را براي صادرات در اختيار صادركنندگان بگذارند. يكي ديگر از مواردي كه بايد در نحوه صادرات كود به خارج از كشور و بخش بازاريابي آن اشاره نماييم، شناخت كالاهاي رقيب از نظر كيفيت و قيمت مي باشد. در بازايابي به اين نكته توجه داشته باشيد براي بازار يابي هميشه راه هاي جديدي را كشف كنيد و نمايشگاه هاي كشورهاي مقصد را فراموش نكنيد.

برند سازي كود

برند سازي از جمله كارهايي است كه در بازاريابي محصول بسيار مهم است و با اين كار مي توانيد محصول را به خوبي معرفي نماييد.توليد كنندگانمي توانند با برند سازي در بازار بين المللي خود را به خريداران محصولشان معرفي كنند و تبديل به يك برند معروف و قابل اطمينان باشند كه با توجه به كيفيت محصول برندشان باعث سودآوري مي شوند زيرا محصولات با برند معتبر و خاص داراي قيمت بالاتري مي باشند و مي توانند توليد كنندگان كودهاي صادراتي را با قيمت بالاتري به بازارهاي خارجي به فروش برسانند.

پيگيري و كسب تجربه

دقت داشته باشيد كه در نحوه صادرات كود بايد پيگيري و كسب تجربه را فراموش نكنيد در واقع با يك بار صادرات كود شما به تمام مراحل و چگونگي و نحوه صادرات كود تسلط پيدا نخواهيد كرد. بايد در اين كار استمرار داشته باشيد.

نحوه گرفتن مجوز صادرات كود

از مراحل و نحوه صادرات كود گرفتن مجوز لازم از ارگان هايي است كه در اين رابطه كار مي كنند. روش اخذ مجوز هاي لازم براي صادرات در رابطه با محصولات و كالاهاي مختلف در برخي مراحل متفاوت مي باشد. وزارت صنعت و معدن و تجارت، كشاورزي، بهداشت، سازمان ملي استاندارد جز مهمترين ارگان هاي صادر كننده مجوز مي باشند. برخي از شركت هاي با برگزاري دوره هاي آموزشي مانند آموزش واردات و صادرات تمام مراحل قانوني در ان رابطه را آموزش مي دهند.
امروزه قوانين و مقررات بسيار زيادي براي صادرات انواع مختلف محصولات وضع شده است كه اين قوانين و مقررات با توجه به كشور مبدا و مقصد نيز بسيار متفاوت خواهد بود و شما بايستي از تمام قوانين وضع شده آگاهي لازم را داشته باشيد تا بتوانيد به شكل صحيح و به نحوه احسن صادرات كالاي مورد نظر خود را داشته باشيد.

دقت در نحوه بسته بندي كود

در دنياي رقابت امروزي از مهمترين مسايل در نحوه صادرات كالا بسته بندي مي باشد. هرچه در بسته بندي موفق تر باشيد در بازار رقابتي و ديده شدن محصولات موفق خواهيد بود.براي بسته بندي هاي خود از محصولاتي كه داراي مقاومت بالاتري هستند و دربرابر ضربه و فشار استحكام بيشتري را دارند استفاده كنيد. برند خود را بصورت آرم مخصوص درآورده كه ايتن كار را مي توانيد به طراحان و گرافيست ها بسپاريد و با رنگ هاي قابل توجه بر روي بسته بندي خود كار كنيد تا در عين شكيل بودن بيشتر به چشم آيد. مي توانيد توضيحات محصولات خود را با توجه به كشور مقصد ترجمه كنيد و بر روي بسته بندي محصول خود به چاپ برسانيد.

دقت به كيفيت بالا كود

چگونگي و نحوه صادرات كود صرفا به طي كردن برخي مراحل اداري نيست و بايد كيفيت كالا را در طول سال هاي كاري خود حفظ نماييد و گرنه به زودي از بازار حذف خواهيد شد. براي تثبيت چايگاه خود در بازار بين المللي كود بايد از كيفيت كود خود اطمينان داشته باشيد زيرا اين كيفيت كود است كه باعث مي شود تا خريدار به شما رجوع كند و تقاضا محصول داشته باشد. پس توجه و دقت به كيفيت بالا كود توليد شده يكي از رموز موفقيت در صادرات كود مي باشد از آن به آساني نگذريد.

ارائه قيمت مناسب

با توجه به نرخ كود در بازار بين المللي كود سعي كنيد مناسب ترين قيمت را براي كودهاي صادراتي خود در نظر بگيريد تا بتوانيد متقاضي هاي زيادي در براي خريد كود خود جذب كنيد. يكي از تككنيك هاي موفقيت آميز در زمينه صادرات فرلوش بالا و سود كم مي باشد. زيرا شما در فروش بالا به سود خوبي خواهيد رسيد و صادرات كود شما به علت قيمت مناسب پيشنهاديتان به هيچ وجه راكد نمي ماند و هميشه براي صادرات كود متقاضي خواهيد داشت.

ارائه كودهاي متنوع

سعي كنيد با توليد انواع كود بتوانيد در همه زمينه ها پاسخ گوي نياز مشتري هاي خارجي خود باشيد و در صورت درخواست از شما بتوانيد كود مورد نظر را براي صادرات به آن كشور داشته باشيد. يكي از مهم ترين نكات در صادرات كود توجه به فروش بالاي نوع كود نيز مي باشد كه شما مي توانيد با كمي تحقيق متوجه شويد كه چه كودي متقاضي بيشتري در بازار بين المللي دارد كه با توليد همان كود بتوانيد بازار صادرات آن را در دست بگيريد.

بيمه كردن كود صادراتي

بيمه كالاي صادراتي يكي از مهمترين نكات در صادرات كود است.زيرا بيمه ضمانت نامه و پشتيباني براي خطرات و صدمات احتمالي به بار مرسوله مي ابشد كه در صورت بروز هر گونه اتفاقي مي تواند جبران ضرر و زيان آن را به فرد مستحق دهد.

داشتن دفتر در كشورهاي هدف

داشتن يك دفتر يا مركزي در كشور مقصد بسيار به صادر كننده كمك خواهد كرد. سعي كنيد با گذشت زمان و تثبيت شده جايگاهتان در صادرات كود كشورهاي هدف خود را بشناسيد و اقدام به بازگشايي دفتر و شعباتي در آن كشور كنيد كه ارتباط گرفتن براي شما راحت تر باشد. وجود نمايندگي در كشورهاي هدف يكي ديگر از نكات كليدي در صادرات كود مي باشد.

استفاده از طرح ها و حمايت هاي دولتي براي صادرات كود

اگر تازه شروع به كار كرده ايد با مقدار كم صادرات كالاي مورد نظر را انجام بدهيد. سازمان توسعه تجارت براي صادركنندگان حمايت هاي گوناگوني دارد كه بهتر است با آن مجموعه ارتباط درستي داشته باشيد.در برخي موارد دولت براي حمايت از توليد كننده هاي داخلي كود طرح حاي و برنامه هايي را قرار مي دهد و امتيازتي را در اختيار توليد كنندگان قرار مي دهد ك ه شما مي توانيد با استفاده از اين طرح ها به توسعه برنامه هاي صادراتي خود بپردازيد و باعث ارزآوري به كشور شويد.

رقابت كردن با بهترين برندهاي خارجي

يكي از نكاتي كه در صادرات كو بايد به آن توجه داشته باشيد رقابت كردن با بهترين برندهاي خارجي مي باشد كه مي توانيد با بالا بردن سطح كيفي كود خود رقيبان خارجي را از ميدان به در كنيد.

وارد كردن ارز خارجي به چرخه اقتصاد كشور

.در برخي موارد دولت براي حمايت از توليد كننده هاي داخلي كود طرح حاي و برنامه هايي را قرار مي دهد و امتيازتي را در اختيار توليد كنندگان قرار مي دهد ك ه شما مي توانيد با استفاده از اين طرح ها به توسعه برنامه هاي صادراتي خود بپردازيد و باعث ارزآوري به كشور شويد.وارد كردن ارز خارجي به چرخه اقتصاد كشور باعث رشد اقتصادي و توسعه در صنعت كود كشور مي باشد.

فروش بين المللي كود ارگانيك بصورت آنلاين

بازاريابي كود صادراتي بر روي جامعه هدفي متشكل از خرده فروشي هاي كوچك و فروشگاه هاي زنجيره اي كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمركز شده است. بسياري از شركت هاي توليدي در سراسر جهان استراتژي بازاريابي خود را بر روي بازاريابي ديجيتال متمركز كرده اند . هر ساله فروش آنلاين نسبت به فروش سنتي ۱۵ درصد رشد را نشان مي دهد.اين رقم نشان مي دهد بسياري از صاحبان كسب و كار ها به فكر استفاده از ظرفيت هاي بازاريابي ديجيتالي هستند. اگر به فكر صادرات كودهاي توليدي خود مي باشيد مي توانيد از طريق فروش بين المللي كود بصورت آنلاين به كشورهاي مجاز صادر كنيد.از اين نكته ساده و مهم در صادرات كود غافل نشويد.

سخن پاياني

صادرات هر نوع كود ممنوعه به صورت كلي قاچاق محسوب و واجد جنبه‌ كيفري مي‌باشد. اگر شما هم نياز به يك قرارداد كامل براي صادرات تان داريد كه تمامي بندهاي لازم را داشته باشد مي‌توانيد درخواست تنظيم قرارداد اختصاصي‌تان را ثبت كنيد تا كارشناسان حقوقي قراردادي حرفه‌اي را براي شما تنظيم كنند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۷:۰۸ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی