surmysuu
surmysuusurmysuu

اغلب علاقه مندان تفنگ هاي بادي هنگام خريد تفنگ مناسب شكار پرنده اين عبارات را جستجو ميكنند كه بهترين تفنگ بادي براي شكار پرنده و كمتر هم جوابي براي اين مساله وجود داره! هر فروشنده اي يك اطلاعيه براي بهترين تفنگ بادي زده و فلان تفنگ را بهترين يا قويترين تفنگ بادي معرفي كرده. ما در اين مقاله مي خواهيم درباره خريد تفنگ مناسب شكار پرنده براي شما مطالب آموزنده اي را بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

خريد تفنگ مناسب شكار پرنده كوچك و بزرگ

در صورتيكه اهل شكار پرنده هستيد تا سايز كبوتر و در جنگل شكار ميكنيند يك فنري با قدرت 16 تا 30 ژول ميتواند  گزينه خوبي باشد و بسته به بودجه شما برندهاي وايرخ و ديانا و گامو و چيني و غيره در بازار موجود هستند. البته يك پي سي پي ارزان مثل هاتسان هم ميتواند انتخاب مناسبي براي خريد تفنگ مناسب شكار پرنده محسوب شود. در اين قسمت از مقاله به معرفي بهترين تفنگ براي شكار پرنده مي پردازيم:

تفنگ بادي وايرخ 80

اولين سلاح در ليست ما يك تفنگ بادي آلماني از شركت معروف " وايرخ " است. اين كمپاني آلماني از سال 1899 در حوزه سلاح هاي شكاري و ورزشي فعال بوده و تا به امروز به عنوان يكي از بهترين توليدكنندگان سلاح هاي شكاري و ورزشي فعاليت مي كند. مدل وايرخ 80 اين كشور از جمله مدلهاي معروف در سطح جهان و همچنين ايران است كه در دو كاليبر 4.5 و 5.5 عرضه مي شود. وايرخ 80 طولي در حدود 150 سانتي متر داشته و وزن آن نيز در حدود 4 كيلوگرم است. شايد بتوان اين وزن بالا را به نوعي يك نكته منفي براي اين سلاح به حساب آورد. سرعت دهانه براي مدل كاليبر 4.5 اين سلاح 295 و براي مدل 5.5 آن 245 متر بر ثانيه است. در بحث شكار مي توان از اين سلاح براي شكار پرنده هاي كوچك و متوسط بهره برد.

تفنگ بادي والتر 1250

مدل 1250 از شركت آلماني والتر كه به "دومينيتور" نيز شهرت دارد يكي ديگر از سلاح هاي معروف موجود در بازار داخلي است. شركت آلماني والتر از جمله توليد كنندگان قديمي سلاح هاي جنگي و شكاري در جهان است و محصولات آن به خاطر كيفيت بالا در رده هاي مختلف از شهرت جهاني برخوردارند.

يك نكته جالب در مورد اين سلاح اين است كه بر خلاف ديگر مدلهاي معرفي شده از گلنگدن برخوردار بود و هشت عدد ساچمه نيز در خشابي دايره شكل در سلاح قرار مي گيرد. در مدل 5.5 ميلي متر اين سلاح سرعت دهانه در حدود 290 متر بر ثانيه برآورد شده است و در مدل كاليبر 4.5 ميلي متر نيز سرعت در حدود 350 متر بر ثانيه است. اين سلاح بيشتر براي شكار پرنده ها به كار مي رود. طول اين سلاح در حدود 140 سانتي متر بوده و بدنه آن از مواد تركيبي و مصنوعي ساخته شده است.

تفنگ بادي ديانا 56

اما بايد گفت كه مدل "ديانا " يكي از معروفترين گونه هاي تفنگهاي بادي در ايران به شمار مي رود. اين سلاح هاي آلماني كه توسط شركت "RWS" توليد مي شوند در بازار جهاني با نام تجاري ديانا به فروش مي رسند. مدل 56 اين سلاح يكي از دقيقترين اعضاي اين خانواده است كه در اصل از آن در مسابقات تيراندازي استفاده مي شود.

اين سلاح بر خلاف عمده سلاح‌هاي بادي از بغل مسلح مي شود. وزن بالاي ديانا 56 يكي از نكات مشخصه اصلي اين سلاح به شمار مي رود. اين سلاح بيش از 5 كيلوگرم وزن دارد و بدنه آن از چوب راش ساخته مي شود. طول اين سلاح در حدود 113 سانتي متر است. سرعت دهانه اين سلاح در كاليبر 4.5 در حدود 350 متر بر ثانيه و در كاليبر 5.5 ميلي متر 260 متر بر ثانيه است.

اگرچه در سال هاي گذشته تفنگ بادي با نام " تند باد " با كاليبر 4.5 و 5.5 و سرعت شليك ساچمه 175متر بر ثانيه در داخل ايران نيز به توليد رسيده است اما ظاهرا توليد آن مدتهاست متوقف شده است و در حال حاضر بعضا به صورت دست دوم در بين دارندگان آن خريد فروش مي شود. با نگاهي به بازار اين گونه از سلاح ها و پتانسيل هاي بالايي كه در اين حوزه در اين كشور وجود دارد مي توان با سرمايه گذاري در اين بخش علاوه بر تامين نياز داخل به بازارهاي خارجي نيز چشم داشت. هرچند كاربران اين تفنگ نيز مواردي چون كيفيت واشر پيستون و فنر آن را به عنوان نقاط ضعف اين تفنگ بيان مي كردند كه با پيشرفت صنايع اسلحه سازي كشورمان، اين موضوع نيز هم اكنون قابل حل است.

ضمنا بالا رفتن قيمت ارز موجب خواهد شد هر توليد ايراني كه با قيمتي مناسب وارد بازار شود، هم امكان عرضه گسترده داخلي و هم صادرات را پيدا كند.

در هنگام خريد تفنگ بادي مناسب شكار به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

دوستان عزيز و تازه كار توجه كنيد كه به هيچ وجه دنبال بهترين يا قويترين نباشيد چون بهترين تفنگ معني ندارد و قويترين هم ميتواند بي دقت ترين باشد و در بعضي از موارد و اگر قرار است كه هدفي را نزنيد قويتر بودن برتري ندارد!

ضمن اينكه دوستاني كه از نظر مالي مشكل ندارند بدانند كه گران ترين لزوما براي آنها بهترين نيست و مثلا اير رنجر انگليسي با حدود 5500 قيمت ست كامل به علت سنگين بودن و نداشتن خدمات و لوازم يدكي داخل كشور گزينه خيلي خوبي به شمار نميرود.

سعي كنين هنگام تصميم گيري براي خريد تفنگ مناسب شكار پرنده ، وزن تفنگ، خوشدست بودن تفنگ در دست خودتان، خدمات، شارژ،هزينه ساچمه، فروش و بورس بودن تفنگ و خيلي از مسائل ديگر را در نظر بگيريد.

قدرت تفنگ را با واحدي به نام ژول و يا فوت پوند مي‌سنجند. مدل‌هاي بادي ساچمه‌زني معمولا بين 16 تا 30 ژول توان دارند. دقت كنيد كه يك تفنگ ژول بالا يك پرنده كوچك را كاملاً از بين مي‌برد.

در شكار كبك از چه نوع تفنگ بادي استفاده كنيم؟

براي شكار اين پرنده نخست بايد از روش زندگي و محيط زيست آن اطلاعات كافي به دست آوريم. شكار كبك يكي از پرطرفدارترين شكارها در ايران است و يافتن آن در ارتفاعات كوهستان ها امكان پذير است.  كبك پرنده تيزهوشي است و مي تواند شكارچيان را فريب دهد. به همين دليل توجه به اين نكات مي تواند شما را در صيد آن كمك كند:

  • رعايت سكوت و حفظ نظم يكي از موارد اصولي است
  • از اسلحه ساچمه زني با كاليبر ۱۲ استفاده كنيد. به اين علت كه استفاده از كاليبر بالا باعث متلاشي شدن پرنده مي شود.
  • پاي خود را روي زمين نكشيد. بلند كردن پا و خم كردن زانو عملكرد مناسبي است.
  • به علت مهارت بالاي اين پرنده در مخفي شدن، محدوده ديد خود را در تمام زاويه ها افزايش دهيد.
  • حفظ تعادل در پياده روي در كوه كار مهمي است.
  • هرگونه لرزش با توجه به اين كه اسلحه حمل مي كنيد مي تواند به شما آسيب وارد كند. بنابراين سعي كنيد با احتياط قدم برداريد.
  • از شليك كردن به اين پرنده در ارتفاعات خودداري كنيد. به اين دليل كه صيد آن را براي شما مشكل مي سازد.
  • در شكار اين پرنده تعادل را رعايت كنيد. زيرا شكار بيش از حد موضوعي خلاف اخلاق است.
  • پس از هر شليك صبور باشيد و اجازه دهيد كه اين پرنده از مخفيگاه خود خارج شود و سپس اقدام به تعويض فشنگ نماييد.
  • استتار و موضوع همرنگ شدن با طبيعت نيز كمك شاياني به شما مي كند.
  • از دنبال كردن اين پرنده خودداري كنيد، زيرا باعث اتلاف وقت و انرژي مي شود.
  • همچنين شما مي توانيد از سگ شكاري براي يافتن صيد تان استفاده كنيد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۰۷:۴۴ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی