surmysuu
surmysuusurmysuu

مربع لوشو (Lo Shu Square) نوعي مربع جادويي ۳ در ۳ است كه احتمالاً باستاني‌ترين روش استفاده از فنگ شويي است و طبق افسانه‌هاي چيني، امپراتور يو آن را بر لاك يك لاكپشت غول پيكر پيدا كرد! به هر خانه اين مربع يك عدد تعلق دارد. از هر طرف كه اين اعداد را جمع كنيم حاصل آن ۱۵ مي‌شود. كل خانه يا ساختمان، اتاق، دفتر كار، ميز و هر چيزي را مي‌توان بر اساس مربع لوشو و با در نظر گرفتن جدول عنصرها، جهت ها، رنگ ها و نمادها در فنگ شويي تا بهترين نتيجه را بدهد و هر بخش از خانه به يك حوزه زندگي انسان (مثلاً روابط، سلامتي، حرفه، …) مربوط مي‌شود. البته از مربع لوشو به چند روش مختلف مي توان بهره برد.اگر مي خواهيد حقايقي درباره مربع لوشو بدانيد تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

مربع لوشو در فنگ شويي به چه معناست؟

مربع لوشو يك ابزار باستاني است كه جهت ايجاد شادي و تعادل توسط استادان فنگ شويي در چين باستان كشف شده و استفاده مي شود. بايد توجه داشته باشيد كه فقط دانستن مربع لوشو به شما در اجراي فنگ شويي متناسب با محيط زندگي يا محل كارتان كمكي نمي كند، در نتيجه شما از جدول فنگ شويي بايد به صورت يك ساختار جهت تحليل بناها استفاده كنيد.

حقايقي درباره مربع لوشو كه بايد بدانيد

مربع لوشو نوعي مربع جادويي ۳ در ۳ است كه احتمالا باستاني‌ترين روش استفاده از فنگ شويي است و طبق افسانه‌هاي چيني، امپراتور يو آن را بر لاك يك لاكپشت غول پيكر پيدا كرد! به هر خانه اين مربع يك عدد تعلق دارد. از هر طرف كه اين اعداد را جمع كنيم حاصل آن ۱۵ مي‌شود. كل خانه يا ساختمان، اتاق، دفتر كار، ميز و هر چيزي را مي‌توان بر اساس مربع لوشو و با در نظر گرفتن جدول عنصرها،جهتها،رنگها و نمادها در فنگ شويي تا بهترين نتيجه را بدهد و هر بخش از خانه به يك حوزه زندگي انسان (مثلا روابط، سلامتي، حرفه، …) مربوط مي‌شود. البته از مربع لوشو به چند روش مختلف مي توات استفاده كرد. در اين قسمت از مقاله به بيان حقايق اين مربع در فنگ شويي به صورت كامل مي پردازيم:

هر محيطي را اعم از خانه٬ دفتر كار٬ كلاس٬ ميز٬ ماشين و … را به ۹ قسمت تقسيم مي كنند.

عناصري را توي اين مربع به ترتيب خاصي پخش شده اند. در اين هنر، هر محيط در بسته ، انرژي ۹ كيفيت زندگي ما را تحت پوشش قرار مي دهد. يعني هر قسمت از آن محيط

در بسته مربوط به يك قسمت از خصوصيات زندگي ما خواهد بود.

نكته:در نقشه هاي چيني جايگاه شمال پايين صفحه است.لطفا به اين نكته دقت كنيد.

خانه ۱ = شغل و روابط كاري
خانه ۲ = روابط زناشوئي و شريك ها
خانه ۳ = فاميل و اقوام
خانه ۴ = ثروت و دارائي
خانه ۵ = سلامتي (محل تجمع انرژي چي)
خانه ۶ = كمك وياري
خانه ۷ = فرزندان و خلاقيت
خانه ۸ = دانش و علم
خانه ۹ = شهرت و موفقيت

حال نقشه محل مورد نظر را تهيه مي كنيم و شمال و جنوب آن محل را دقيق بر روي نقشه مشخص مي كنيم و سپس با قرار دادن اين مربع بر روي نقشه، زيادي يا حذف شدگي و محل هر كدام از ۹ خانه بر روي نقشه را مشخص مي كنيم و در نتيجه مكان هر خانه در محل مورد نظر ما بدست خواهد آمد. توجه شود كه خانه شماره ۹ منطبق بر جنوب و خانه شماره ۱ منطبق بر شمال باشد.

عنصرآب، چوب، آتش، خاك و فلز باهم رابطه سازنده، رابطه مخرب يا كنترل كننده و رابطه تحليل برنده دارند.

خانه شماره ۱ ( شغل و روابط كاري)

اين خانه در شمال مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين خانه ( آب ) است . از قرار دادن عنصر خاك و اجسام ساخته شده از خاك ، از جمله ظروف سفالي،‌

كاشي،‌ سراميك، كريستال و همينطور اجسامي كه داراي رنگ خاكستري هستند ،‌ كه رنگ عنصر خاك است در اين قسمت بايد پرهيز كرد. عنصر فلزدر اثر حرارت به آب تبديل مي شود،‌ وجود اين عنصر باعث تقويت عنصر آب مي شود. درضمن نبايد عنصر چوب و هر آنچه كه از آن ساخته شده است مانند گياهان، درختان، اجسام چوبي و اجسام قهوه اي رنگ كه رنگ مربوط به اين عنصر است، در اين قسمت قرار گيرد. براي تقويت عنصر آب از اجسام فلزي، لوازم برقي و اجسام داراي رنگ سفيد و نقره اي كه رنگ عنصر فلز است استفاده شود. در ضمن قرار دادن اجسامي كه متشكل از عنصر آب هستند، مانند آكواريوم، آب نما، تصاوير منظره آب و اجسام آبي رنگ كه رنگ آب هستند، به تقويت اين بخش كمك مي كند.

خانه شماره ۲ ( روابط زناشوئي و شريك ها )

اين خانه در جنوب غربي مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين خانه ( خاك ) است. گياهان و درختان كه از عنصرچوب هستند داخل خاك ريشه مي دوانند و باعث نابودي خاك مي گردند پس از قرار دادن اجسام چوبي، درختان، گياهان، يا تصاويري كه عنصر چوب در آن به كار رفته و نيز اجسام قهوه اي رنگ كه رنگ عنصر چوب است در اين قسمت پرهيز كنيد. وجود عنصر فلزدر اين منطقه اثر تحليل برندگي بر انرژي خاك دارد. چرا كه فلز از خاك به وجود ميآيد و حضورش در اين مكان باعث تضعيف عنصر خاك مي شود. پس از قرار دادن اجسام فلزي، وسائل برقي و تصاويري كه داراي اين عنصر هستند، و اجسام سفيد و نقره اي كه رنگ عنصر فلز است پرهيز كنيد.
براي تقويت انرژي خاك از عنصر آتش ، اجسامي كه اين عنصر را دارند، شمع و تصاوير منظره آتش اجسام قرمز و زرد رنگ كه رنگ عنصر آتش است استفاده كنيد.

هرگز ازعنصر آب براي اتاق خواب استفاده نكنيد چون كه باعث ايجاد احساس سرد مزاجي و كاهش ميل جنسي دو طرف مي شود. استفاده از گياهان، چه زنده و چه خشك شده يا مصنوعي در اتاق خواب مناسب نيست، چرا كه گياهان زنده شبها از خود دي اكسيد كربن منتشر مي كنند و گياهان خشك شده ومصنوعي نماد مناسبي براي عشق و طراوت زندگي نيستند و اثر معكوس دارند. چون كه آتش در انتها به خاكستر تبديل مي شود قرار دادن اجسامي كه داراي عنصر خاك هستند از جمله كريستال، ظروف سفال، سراميك، كاشي و اجسام خاكستري رنگ كه رنگ عنصر خاك است مي تواند مفيد واقع شود.

تخت خواب را در محلي قرار دهيد كه احساس راحتي مي كنيد و به مهم تر آنكه درمكاني كه جلوي ديد نباشد.

خانه شماره ۳ ( فاميل و اقوام )

اين خانه در شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين قسمت ( چوب) است.

نبايد عنصر فلز در اين مكان بكاررود و از اجسام فلزي، برقي، اجسام نقره اي و سفيد رنگ، كه رنگ عنصر فلز است، نبايد استفاده كرد. همچنين حضور عنصر آتش در اين حوزه اثر تحليل برندگي دارد. چون كه آتش براي تشكيل نياز به چوب دارد و اگر دراين قسمت باشد براي بقاء از عنصر چوب استفاده كرده و آن را تحليل مي برد. پس ، از قرار دادن اجسامي كه در آنها عنصر آتش به كار رفته مانند شومينه، بخاري، شمع، تصاوير مربوط به اين عنصر و همچنين اجسام قرمز و زرد رنگ كه رنگ عنصر آتش است خودداري كنيد. براي نيروبخشي به اين قسمت مي توانيد از درختان، گياهان، اجسام چوبي، اجسام قهوه اي رنگ كه رنگ عنصر چوب است استفاده كنيد. همچنين چون عنصر آب باعث رشد درختان و گياهان مي شود حضور آن در اين منطقه باعث تقويت عنصر چوب مي شود.

پس در اين قسمت مي توانيد از آكواريوم، آب نما، تصاوير منظره آب، و اجسام آبي رنگ استفاده كنيد.

خانه شماره ۴ ( ثروت و دارائي )

اين خانه در جنوب شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر مربوط به اين خانه ( چوب ) است. فلز باعث نابودي چوب مي شود و عنصر آتش به خاطر استفاده از عنصر چوب براي بقاء اثر تحليل برندگي دارد. از قرار دادن اين عناصر و اجسام ساخته شده از آنها در اين قسمت بايد دوري كرد. عنصر آب ، كه باعث رشد درختان و گياهان است ، باعث تقويت عنصر چوب مي شود. استفاده از عنصر آب، اجسام و تصاوير مربوط به آن و همچنين اجسام آبي رنگ به تقويت اين بخش كمك مي كند. در ضمن از عنصر چوب و اجسام مربوط به اين عنصر نيز استفاده كنيد.

خانه شماره ۵ ( سلامتي )

اين خانه در مركز مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين خانه (خاك ) است . اين قسمت، محل تجمع انرژي ( چي ) است وجود عنصر چوب در اين محل اثر تخريبي دارد و قرار دادن عنصر فلز نيز اثر تحليل برندگي دارد. چون فلز از خاك استخراج مي شود و حضور آن باعث مي شود انرژي خاك محل تحليل رود. پس از قرار دادن عنصر چوب و فلز در اين محل خودداري شود.

براي تقويت اين منطقه مي توانيد از عنصر آتش مثل : شمع، شومينه، بخاري، اجسام قرمز و زرد رنگ استفاده كرد. زيرا آتش پس از سوختن به خاكستر تبديل مي شود و نيز از عنصر خاك مانند: سراميك، كاشي، كريستال، اجسام خاكستري باعث تقويت اين قسمت مي شود.

خانه شماره ۶ ( كمك و ياري )

اين خانه در شمال غرب مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين قسمت (فلز ) است. عنصر آتش روي فلز اثر تخريبي و عنصر آب روي آن اثر تحليل برندگي دارد. چون آتش،‌ فلز را آب و آن را نابود مي كند، آب براي بقا از عنصر فلز استفاده مي كند چون فلز زماني كه حرارت ببيند به آب تبديل مي شود پس از عنصر آتش و آب وهر چه كه به اين عناصر وابسته است در اين قسمت دوري كنيد. با تخريب يا تحليل رفتن انرژي فلز اين قسمت بخش كمك و ياري كه مربوط به حاميان و دوستان خوب آسيب وارد شده و فردي كه در چنين خانه اي سكونت دارد دوستان و حاميان ، كمي دارد و دائما” احساس تنهايي، ترس و غم و اندوه دارد.

براي تقويت اين قسمت مي توانيد از عنصر فلز، مانند وسائل برقي، فلزي، اجسام نقره اي و سفيد رنگ و تصاوير مربوط به آن استفاده كنيد. همچنين استفاده از عنصر خاك‌ در اين منطقه اثر مفيدي دارد. ب

خانه شماره ۷ ( فرزندان و خلاقيت )

اين خانه در غرب مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين قسمت (فلز ) است. عنصري كه اثر تخريبي بر اين قسمت دارد آتش و عنصري كه اثر تحليل برندگي دارد آب است. پس از قرار دادن اين عناصر در اين قسمت خودداري كنيد. تقويت اين خانه مانند خانه شماره ۶ است.

خانه شماره ۸ ( دانش و علم )

اين خانه در شمال شرق مربع لوشو واقع شده است. عنصر اين قسمت ( خاك ) است.
عنصر چوب بر آن اثر تخريبي دارد وعنصر فلز اثر تحليل برندگي دارد، چون فلز از خاك به وجود مي آيد و براي ساخت خود خاك را تحليل مي برد. پس استفاده از اين عناصر در اين قسمت مضراست. عنصر آتش باعث تقويت انرژي خاك مي شود. استفاده از خود عنصر خاك نيز باعث تقويت مي شود.

خانه شماره ۹ ( شهرت و موفقيت )

اين خانه در جنوب مربع لوشو واقع شده است. عنصر حاكم براين خانه ( آتش ) است.
عنصرآب در اين قسمت باعث تخريب انرژي آتش مي شود، چرا كه آب آتش را خاموش مي كند. پس از قرار دادن آكواريوم، آب نما، اجسام آبي رنگ، تصوير منظره آب در اين قسمت پرهيزكنيد. همچنين خاك از آنجائي كه از سوختن آتش خاكستر ايجاد مي شود اثر تحليل برندگي روي عنصرچوب دارد.

مي بايست از قرار دادن هر آنچه كه به عنصر خاك مربوط مي شود از جمله كاشي،‌ كريستال، اجسام خاكستري در اين قسمت پرهيز كرد. براي تقويت عنصرآتش‌ بهتر است از شومينه،‌ بخاري، شمع،‌ اجسام قرمز و زرد رنگ و‌ تصوير منظره آتش استفاده شود.
درضمن عنصر چوب به خاطر اينكه باعث برافروختن آتش مي شود به تقويت انرژي آن كمك مي كند.

نكته مهم در مربع لوشو

وقتي يك خانه يا هر محلي به هر ترتيب يك قسمتي را كم دارد يا قسمتي را زياد دارد باعث به وجود آمدن عدم تعادل در آن محيط مي شود. و ما بايد از تكنيك هايي استفاده كنيم تا عدم تعادل انرژي را بر طرف كرده ، اجازه دهيم تا انرژي به شكل صحيحي جريان پيدا كند. براي اين كار مي توان از نور، صوت،گياه زنده،رنگ ها و چرخه عناصر استفاده كرد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۳:۴۷ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی