surmysuu
surmysuusurmysuu

بدن انسان در صورتي عملكرد درست و مطلوبي را از خود ارائه مي دهد كه در شرايط قليايي قرار داشته باشد به زبان ساده تر بدن انسان براي قليايي بودن طراحي شده است و اگر با رزيم نادرست غذايي محيط بدن را اسيدي كنيم عملكرد تمامي اعضاي بدن و سيستم آن دچار اختلال خواهد شد.بد نيست بدانيد كه سطح مطلوب pH براي خون و بافت هاي بدن حدود 7.35 تا 7.45 است. اين اندكي بالاتر از سطح pH خنثي است و بين صفر كه حالت اسيدي كامل و 14 كه قليايي كامل است، قرار دارد.امروزه با توجه به مصرف بي رويه افراد از غذاهاي فست فودي و استفاده از نوشابه هاي گاز دار و مواد غذايي كم ارزش مانند انواع مواد فرآوري شده و انواع چيپس و پفك ها باعث شده است بدن افراد از حالت مناسب قليايي به اسيدي تبديل شود كه مي تواند موجب بروز مشكلات و بيماري هاي بسياري شود.جالب است بدانيد كه يك حالت ثابت اسيدي مي تواند به بيماري قلبي، سكته مغزي، سرطان، اختلالات پوستي، بيماري هاي خود ايمني، آلرژي ها و ... منجر شود و تنها راه حل اين مشكلات سم زدايي بدن با رژيم قليايي مي باشد. به دليل اهميت اين موضوع تصميم گرفته ايم تا در اين مقاله به بررسي رژيم قليايي و موادي كه به قليايي شدن بدن ما كمك مي كند بپردازيم تا با شناخت آنها بتوانيد سلامتي را به بدن خود هديه دهيد:

سم زدايي بدن با رژيم قليايي

با اسيدي شدن بدن محيط مناسب براي عملكرد مطلوب بدن از بين مي رود و تمامي سيستم هاي بدن دجار مواد اسيدي مي شوند و نمي توانند كارهاي خود را به درستي انجام دهند و باعث بروز بيماري مي شود.براي رهايي از اين وضعيت بايد سم زدايي بدن با رژيم قليايي را در برنامه زندگي خود قرار دهيد تا بدن شما به سلامت كامل برسد.با دنبال كردن يك رژيم غذايي قليايي مي توانيد به تعادل سطح pH در مايعات بدن، از جمله خون و ادرار، كمك كنيد. اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه در اطراف شما مواد غذايي مختلفي وجود دارند كه قليايي هستند و مي توانند به ايجاد تعادل در سطوح pH كمك كنند كه از اين طريق خطر ابتلا به بيماري هاي روزانه و برخي خطرات سلامت بلند مدت كاهش مي يابد.در اين قسمت از مقاله به معرفي مواد قليايي مناسب براي سم زدايي بدن با رژيم قليايي مي پردازيم:

سم زدايي بدن با رژيم قليايي

خيار

يكي ديگر از مواد غذايي سالمي كه مي توانيد به رژيم غذايي قليايي خود اضافه كنيد خيار است. خيار اين صيفي جات دوست داشتني توانايي بالايي در خنثي سازي اسيدهاي موجود در بردن دارند كه با روند سريع اين كا را انجام مي دهند و به سيستم گوارش بدن كمك كنند.جالب است بدانيد كه خيار منبع فوق العاده اي براي ويتامين هاي K، C و انواع مختلف ويتامين B است. همچنين، اين ماده غذايي حاوي مس، اسيد آمينه ها، كربوهيدارت ها، فيبر محلول و نامحلول، پتاسيم، منگنر، فسفر، منيزيم، بيوتين و سيليس است.با توجه به تحقيقات مقدار كالري خيار پايين مي باشد و همچنين، از ويژگي هاي آنتي اكسيداني و ضد التهابي برخوردار است.
همچنين براي كاهش خطر ابتلا به بيماري قلبي عروقي، بهبود گوارش، كاهش سطوح قند خون، و مبارزه با انواع سرطان از جمله پستان، رحم، تخمدان، و پروستات خيار را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. برخورداري از محتواي آب بالا موجب مي شود تا خيار براي تامين آب بدن نيز گزينه اي ايده آل باشد.

سير

بد نيست بدانيد كه تركيب اصلي موجود در سير آليسين مي باشد، كه از ويژگي هاي ضد باكتري، ضد ويروسي، ضد قارچي و آنتي اكسيداني برخوردار است. سير حاوي مواد مغذي مختلف شامل ويتامين هاي B1، B6 و C و همچنين منگنز، كلسيم، مس، سلنيم و مواد بسيار ديگري مي باشد.بايد بگوييم طبق تحقيقات ثابت شده است كه سير به سم‌زدايي از طريق افزايش توليد گلوتاتيون كمك مي كند، كه به تصفيه سموم از دستگاه گوارش كمك مي كند.مصرف سير باعث بهبود سلامت قلبي عروقي مي باشد،همچنين سلامت سيستم ايمني را تقويت مي كند، فشار خون را كاهش مي دهد، از عملكرد درست كبد پشتيباني مي كند، كبد را پاكسازي مي كند، التهاب را كاهش مي دهد و با سرطان مبارزه مي كند. توصيه مي شود روزانه دو تا چهار حبه سير مصرف كنيد تا به حفظ pH بدن در سطح مطلوب كمك شود.

كرفس

كرفس ها باعث خنثي سازي اسيدها در بدن مي شوند و همچنين موجب تعادل سازي سطح pH بدن مي شوند.كرفس كه نوعي سبزي مي باشد مدر شناخته شده است يعني اين سبزي ادرارآور است وبه همين دليل، به خروج مايع اضافي از بدن كمك مي كند. علاوه بر اين، كرفس از محتواي آب بالايي برخوردار مي باشد و به تامين آب بدن و تغذيه سلول ها كمك مي كند. كرفس حاوي ويتامين هاي A، C، K و برخي ويتامين هاي B است و همچنين، منبع خوبي براي كلسيم، منيزيم، فسفر، فولات، پتاسيم و فيبر محسوب مي شود. افزون بر اين، كرفس از محتواي كالري، كربوهيدارت ها، چربي و كلسترول پايين بهره مي برد.

اين سبزي مفيد در رژيم قليايي به كاهش كلسترول، پيشگيري از برخي سرطان ها، پشتيباني از سيستم ايمني، مبارزه با التهاب، پشتيباني از سلامت قلبي عروقي، كمك به كاهش وزن و بسياري موارد ديگر كمك مي كند. توصيه شده است كه براي قليايي ساختن بدن مصرف دو تا سه ساقه كرفس در روز كافي مي باشد.شما مي توانيد با اضافه كردن كرفس به سالاد، سوپ و اسموتي ها نيز اين نياز خود را برطرف نماييد.

اسفناج

از قديم به عنوان يكي از سالم‌ترين سبزيجات برگدار اسفناج محسوب مي شود و يك ماده غذايي قليايي مناسب مي باشد. اين گياه سرشار از كلروفيل است، كه همانند يك عامل قليايي سازي عمل مي كند و بدن را به محدوده مطلوب 7.4 باز مي گرداند.اسفناج منبع خوبي براي ويتامين هاي A، C، E، K و B2 است. همچنين، اين گياه سرشار از مواد معدني است كه آثار قليايي شگفت انگيزي در بدن دارند، كه از آن جمله مي توان به منگنز، منيزيم، آهن، پتاسيم، كلسيم و فولات اشاره كرد. افزون بر اين، اسفناج سرشار از فيبر غذايي، فلاونوئيدها و كاروتنوئيدها است.مصرف اسفناج داراي مزاياي بسيار بالايي ميباشد كه مي توانيد با مصرف اسفناج  قدرت عضلاني خود را افزايش دهيد، با آنمي يا همان كم خوني مبارزه كنيد،به سلامت قلب كمك كنيد، از پيري زودرس پيشگيري كنيد، خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهيد و سلامت پوست خود را با مصرف اسفناج تضمين كنيد.توصيه شده است حداقل روزي يك فنجان اسفناج مصرف كنيد. شما مي توانيد اسفناج را به سالادها، اسموتي ها، ساندويچ ها و غذاهاي اصلي اضافه كنيد.همچنين پوره اسفناج يا بوراني اسفناج يكي از لذيذ ترين غذاهاي رژيم قليايي مي باشد.

آب قليايي

با توجه به تحقيقات دانشمندان بر اثرات آب قليايي روي بدن افراد به اين نكته رسيده اند كه براحتي با نوشيدن اين نوع آب مي توان بدن را سم زدايي كرد.

اگر مي‌خواهيد سموم بدن‌تان دفع شوند، اولين و مهم‌ترين كاري كه بايد انجام دهيد، مصرف آب قليايي است. آب قليايي به سوخت‌ و ساز بهتر بدن‌تان كمك مي‌كند و باعث مي‌شود نمك بدن‌تان در سطح نرمالي بماند. درست است كه ميوه‌ها و سبزيجات بخشي از آب مورد نياز بدن‌تان را تامين مي‌كنند اما باز هم بايد هر روز 5 تا 7 ليوان آب قليايي خالص بنوشيد. آنقدر آب ننوشيد كه مثانه‌تان منفجر شود اما تا جايي پيش برويد كه ادرارتان به رنگ زرد كمرنگ دربيايد. اگر رنگ ديگري را در ادرارتان مشاهده كرديد، يكي، دو ليوان ديگر هم به اين ميزان اضافه كنيد.

آب قليايي چگونه باعث سم زدايي مي شود؟

وقتي نوشيدن آب قليايي را شروع مي كنيد ، ممكن است در ابتدا همراه با سردرد ، خستگي ، درد عضلات ، آبريزش بيني باشد. همچنين، احتمالاً مدفوع شما تيره تر ، نرم تر يا بد بو تر خواهد بود و ممكن است گاز معده را تجربه كنيد. اين عوارض جانبي كاملا طبيعي و موقتي بوده و نشانه خوبي هستند ، زيرا آنها به طور مستقيم با سم زدايي كه بدن شما از آن عبور مي كنند در ارتباط هستند. آب ميكرو خوشه اي (قليايي) در اعماق بافت هاي شما نفوذ مي كند و زباله هاي اسيدي و سموم كه با گذشت زمان در بدن شما جمع شده اند را بيرون مي كشد. با توجه به اينكه بدن شما به آب عادت كرده باشد ، در هر جايي از 2-3 روز تا 2-3 هفته بسته به هر فرد و ميزان سم زدايي كه بدن بايد انجام دهد ، اثرات جانبي فروكش مي كند.

روش سم زدايي بدن با آب قليايي

زماني كه از خواب بيدار مي شويد و از رختخواب خارج مي شويد ، اولين چيزي كه ميل مي كنيد آب قليايي باشد. وقتي معده شما خالي است ، آب به بهترين وجه جذب سيستم مي شود. سپس بايد در طول روز به نوشيدن آب قليايي ادامه دهيد. آب قليايي به سوخت‌ و ساز بهتر بدن‌تان كمك مي‌كند و باعث مي‌شود نمك بدن‌تان در سطح نرمالي بماند. درست است كه ميوه‌ها و سبزيجات بخشي از آب مورد نياز بدن‌تان را تامين مي‌كنند اما باز هم بايد هر روز 5 تا 7 ليوان آب قليايي خالص بنوشيد. آنقدر آب ننوشيد كه مثانه‌تان منفجر شود اما تا جايي پيش برويد كه ادرارتان به رنگ زرد كمرنگ دربيايد. اگر رنگ ديگري را در ادرارتان مشاهده كرديد، يكي، دو ليوان ديگر هم به اين ميزان اضافه كنيد.

رژيم سم زدايي ليمو

شايد نتوانيد باور كنيد كه يكي از بهترين گزينه ها در فهرست مواد غذايي قليايي ليمو باشد.طبق تحقيقات انجام شده ليموها سرشار از مواد معدني قليايي مانند پتاسيم و منيزيم هستند، كه اثر قليايي سازي موثري بر بدن دارند. اسيد سيتريك موجود در ليموها در يك حالت طبيعي بسيار اسيدي است، اما هنگامي كه مصرف مي شود، اسيد سيتريك متابوليزه شده و يك اثر قليايي فوق العاده در بدن ايجاد مي كند.همچنين ليموها منبع خوبي براي كلسيم، آهن و ويتامين هاي A، C و ب-كمپلكس و همچنين، فيبر پكتين و كربوهيدارت ها هستند. آنها حاوي ويژگي هاي ضد باكتري، ضد ويروسي و تقويت كننده سيستم ايمني مي باشند.

با كنار گذاشتن مزاياي ليمو براي پاكسازي و سم‌زدايي در بدن، ليموها به بهبود گوارش، كاهش وزن، پشتيباني از پوست، تقويت سيستم ايمني، مبارزه با سرطان، كنترل فشار خون بالا، پيشگيري از عفونت و بسياري موارد ديگر نيز كمك شاياني مي كنند.توصيه شده است تا براي بهره مند شدن از فوايد قليايي سازي ليمو، آب نصف يك ليمو تازه را در يك ليوان آب ولرم تصفيه شده بريزيد. اين نوشيدني را صبح ها با معده خالي 30 دقيقه پيش از صبحانه مصرف كنيد تا اثر آن را به مرور در عملكرد بدن و بهبود سلامت بدن خود مشاهده كنيد

نكته مهم درباره سم زدايي با رژيم قليايي

در اين مقاله سعي كرديم تا به معرفي موادي كه باعث سم زدايي و فراهم شدن محيط قليايي بدن مي شود و بصورت راحت مي توانيد تهيه كنيد را براي شما نام ببريم و نحوه استفاده از آنها را براي شما بيان كني. همچنين برخي ديگر از مواد غذايي و نوشيدني هاي قليايي كه مي توانيد در رژيم غذايي خود جاي دهيد شامل برگ هاي خردل، انجير، جينسينگ، سركه سيب، بادام، دانه كدو تنبل، هويج، چغندر، شلغم، موز رسيده، هندوانه، حبوبات و لوبيا مي شوند.در آخر بايد يادآور شويم كه استفاده از آب قليايي را ناديد نگيريد زيرا اين نوع آب ها به راحتي در فروشگاه ها در دسترس همه ي افراد قرار دارد و با قيمت هاي مناسبي با اندازه هاي متفاوت دز بطري هايي كه حمل آن ها نيز آسان مي باشد قابل خريداري است.براي خريد آب قليايي دقت كنيد كه از برندهاي معتبر و فروشگاه هاي مجاز اقدام كنيد تا با خريد محصول تقلبي سرتان كلاه نرود.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۲۳:۲۸ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی