surmysuu
surmysuusurmysuu

طراحي چهره و پرتره يكي از رشته هاي پرطرفدار در طراحي سياه قلم مي باشد.براي طراحي چهره اصول و تكنيك هاي خاصي مي باشد كه هنرجويان با آموزش اين اصول و تكنيك مي توانند به طراحي يك چهره واقعي و بدون نقص بپردازند. هر يك از اجزاي صورت داراي جزئيات كاري خودش مي باشد و لازم است براي طراحي آن ها تمامي اصول اوليه را رعايت كنيد تا چهره بي عيبي را در انتهاي كار خود ببينيد. شايد جالب باشد كه بدانيد يكي از اصلي ترين اجزا صورت و چهره كه در زيبايي طراحي شما نقش بسزايي را دارد چشم مي باشد و مي توان گفت سخت ترين مرحله از طراحي چهره نيز همين مرحله مي باشد. تكنيك طراحي چشم و نحوه سايه زدن چشم در طراحي چهره بايد با دقت كامل انجام شود تا هم حالت چشمها حفظ شود هم تقارن آنها. به دليل اهميت اين موضوع در اين مقاله به آموزش سايه زدن چشم در طراحي چهره.تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

طراحي چشم و سايه زدن آن به چه وسايلي نياز دارد؟

  • مداد طراحي: مداد و زغال از جمله وسايل خشكي هستند كه در طراحي به كار مي روند؛ مداد را معمولا به كساني توصيه مي كنيم كه به خط و كشيدن لبه اجسام علاقه دارند و زغال يا كنته را اغلب كساني انتخاب مي كنند كه سايه روشن را دوست دارند.
  • پاكن:پاكن تنها براي اصلاح اشتباه ها يا لكه هاي روي كاغذ نيست، بلكه پاك كن ابزار ارزشمندي براي ايجاد بافت هم مي تواند باشد.
  • كاغذ:معمولاً وسيله طراحي و نوع تكنيكي كه به كار مي بريد نوع كاغذ را تعيين مي كند. بسياري از كاغذ هاي طراحي با وزن متوسط، به صورت بسته بندي هستند.
  • تخته طراحي:استفاده از تخته طراحي اين امكان را مي دهد تا شما نسبت به كاغذ زاويه مناسبي داشته باشيد و تصوير را بصورت مستقيم ببينيد.
  • كاغذ زير دست :براي جلوگيري از پخش شدن گرافيت زير دستتان و كثيف شدن كاغذ طراحي بهتر است تكه كاغذي زير دست خود هنگام طراحي داشته باشيد، نوع كاغذ مهم نيست، بعضي طراحان از دستمال كاغذي، كاغذ پوستي، كاغذ كالك و… استفاده مي كنند.
  • قلم مو :براي استفاده از پودر گرافيت و سايه يكدست بهترين وسيله قلم مو است، قلم موهاي مخصوص طراحي چهره از نوع Bright هستند) طول موهاي اين قلم مو متوسط است و سر تخت ( شباهت به قلموهاي آبرنگ دارند، فقط كمي موهايشان زبر تر است.
  • زغال :زغال با كيفيت هاي مختلف نرم، موقت و پاك شونده از چوب درخت مو ساخته مي شود و زغال هاي فشرده صنعتي كه به آساني پاك نمي شوند، به صورت شمش، مغزي و مداد با درجات مختلفي از سختي در بازار وجود دارند.
  • محو كن:وقتي با مداد سطحي را سايه ميزنيم كاما يكنواخت گرافيت پخش نمي شود ولي با محو كن مي توانيد اين گرافيت را پخش كرده و سطح را يكدست كنيد. كار ديگر محو كن ترسيم خطوطي است كه نبايد لبه دار و خيلي مشخص باشند مانند خط گونه، از اين خطوط در طراحي چهره زياد موجود است.
  • پنبه، تامپو و دستمال كاغذي:معمول ترين روش براي محو كردن سايه اي و نرم كردن خطي استفاده از انگشت مي باشد ولي معمولا درصد رطوبت يا چربي روي پوست ممكن است حاصل زماني كه براي طراحي گذاشته ايد خراب كند. اما استفاده از دستمال كاغذي براي سايه هاي سخت مناسب تر است، چون بافت دستمال كاغذي ضخيم مي باشد. ولي براي سايه هاي نرم تر تامپو (نوعي ابر مخصوص طراحي) و دستمال كاغذي استفاده ميشود، استفاده هوشمندانه گوش پاكن هم براي مناطق ظريف و كوچك دور چشم مي باشد. با پنبه و تامپو و گوش پاك كن و پودر گرافيت يا زغال مي توانيد تيرگي هاي ملايمي نيز ايجاد كنيد مانند استفاده از ابر در آرايش چهره بانوان.

طراحي چشم به ساده ترين روش

براي اينكار ابتدا خطوط بيروني چشم و پلك­ هاي بالا و پايين را با خطوط ابتدايي مشخص كنيد. با در نظر گرفتن فاصله­هاي دقيق، جزييات را اضافه كنيد. ابتدا محل سايه­ ها را مشخص و سپس آن را تكميل كنيد. هنگام آموزش طراحي چشم ها به اين نكته توجه كنيد كه لبه بالايي از لبه پاييني و قسمت بالايي عنبيه از قسمت پاييني و سمت راست، تيره­تر هستند. اگر براي طراحي از سبك سياه قلم استفاده مي­كنيد، با استفاده از محوكن، سايه­ ها را محو كنيد و با كنته به تيرگي­ ها بيفزاييد.

آموزش كشيدن چشم

در اين مرحله خطوط بيروني لثه چشم، ابرو و خطوط چين خوردگي پلك بالا و پايين را با دقت و به صورت ساده و با خطوط نسبتا صاف و سريع ترسيم مي‌كنيم. براي تشخيص بهتر مي‌توانيد بعد از اينكه طراحي رو انجام داديد از يك خطكش براي اطمينان از صحت فاصله‌ها و فرم كلي استفاده كنيد.

اضافه كردن جزئيات پايه

خطوط پايه طراحي را اضافه كرده، به ضخامت لثه چشم دقت كنيد به فاصله بين خطوط، زاويه و فاصله هر خط نسبت به ديگري و توجه كنيد .

سايه چشم

محل سايه‌هاي اصلي را به صورت ساده مشخص كنيد .

 تكميل سايه ها

سايه‌ها را كمي تكميل‌تر كنيد، توجه كنيد كه لثه بالا تيره‌تر از لثه پايين و قسمت بالايي عنبيه تيره‌تر از قسمت پايين و سمت راست آن است .

محو كردن

سايه‌ها را با محوكن و قلموي مناسب سياه قلم محو كنيد و به تيرگي‌هاي طرح اضافه كنيد. در اين مرحله سايه‌هاي چشم را تكميل‌تر كنيد، و تيرگي‌ها را بيشتر و تلاش كنيد تا به طرح سايه چشم خود حجم بيشتري دهيد و مجددا با محوكن و قلمو محو كنيد .

آموزش سايه زدن چشم در طراحي چهره

همانطور كه مي دانيد،لثه چشم به دو قسمت تقسيم مي شود . يك قسمت كه مژه ها قرار دارند كاملا سياه مي شود و قسمت دوم با هاشور هايي در يك جهت نمايش داده شده . در سايه عنبيه ابتدا مردمك را كاملا تيره مي كنيم ، البته قبل از آن محل بازتاب نور را با مداد مشخص و در تمام مدت كار خالي مي گزاريم . سپس عنبيه سايه مي زنيد ، سايه لثه پلك بالا باعث تيرگي قسمت بالايي عنبيه مي شود .

سايه پلك بالا ، تخم چشم و كيسه اشك چشم

سفيدي چشم يا همان تخم چشم را جوري سايه بزنيد كه بيانگر حجم كروي آن باشد ، سايه پلك بالا را كه قسمت بالايي تخم چشم را كمي تيره تر كرده فراموش نكنيد.
لثه پاييني پلك پايين ، از سمت چپ و راست ، تيره به روشن به سمت وسط سايه مي خورد . كيسه اشك چشم هم كه خيلي كوچك است اما بايد با دقت حجم بگيرد از اطراف تيره به روشن به سمت وسط سايه مي زنيم .
اين نكته حائز اهميت است كه سايه لثه پلك بالا كاملا بر روي قسمت بالايي  عنبيه ، تخم چشم ، كيسه اشك مشهود مي باشد و بايد در طراحي اعمال شود .
به سايه پلك بالا هم توجه كنيد كه سمت راست آن و درست در محل خميدگي تيرگي بيشتري دارد.

سايه پلك پايين چشم

در اين مرحله از طراحي و سايه چشم در طراحي چهره به نتيجه مطلوبي خواهيد رسيد و كم كم چشم در طراحي شما شكل مي گيرد.  در اين مرحله به سراغ سايه پلك پايين چشم مي رويم ، از سمت چپ و راست تيره به روشن به سمت وسط و از پايين هم كمي تيره به روشن تا وسط پلك ، زير مژه هاي پلك پايين رو هم كمي سايه ميزنيم .

سايه بين چشم ، ابرو و بيني

ابتدا از چين خوردگي پلك بالا كمي به سمت بيرون سايه مي زنيم ،  سپس فرورفتگي بين چشم و ابرو را كه فرم خميده اي هم دارد ، به سمت بيني و به سمت چين خوردگي پلك بالا سايه ميزنيم و اين سايه در امتداد زير ابرو تا خميدگي ابرو هم به سمت چپ تيره به روشن ادامه دارد .

فضاي بين دم ابرو تا چين خوردگي پلك بالا

از انتهاي سمت چپ چشم تا انتهاي دم ابرو را گرد سايه ميزنيم و اين سايه را به سمت داخل محو مي كنيم . به برجستگي انتهاي سمت چپ چشم به خوبي دقت كنيد و سعي كنيد آن را به خوبي نمايان كنيد . سايه چين خوردگي پلك بالا تا وسط ابرو را تيره به روشن بزنيد .

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۵۶:۱۱ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی