surmysuu
surmysuusurmysuu

افراد زيادي بر اين باورند كه اگر آب را بجوشانيم، تصفيه و قابل آشاميدن خواهد شد.زماني كه شما مي خواهيد آب را تصفيه كنيد، تنها مي خواهيدباكتري ها و ديگر انگل هاي موجود در آب را از بين ببريداما بايد بدانيد جوشاندن آب مواد سمي شيميايي را از بين نمي برد و همچنين ذرات نيز درون آن باقي مي مي مانند و باعث تصفيه آن ها نمي شود. اين باكتري و انگل ها مي توانند ناشي از ثابت ماندن آب در جايي يا حيواناتي باشند كه از آب استفاده مي كنند. مهم نيست كه آن ها چه هستند و از كجا آمده اند،اما جالب است بدانيد كه جوشاندن آب مي تواند همه آن ها را از بين ببرد. در حقيقت هيچ ارگانيزم زنده اي وجود ندارد كه بتواند در دماي جوش آب زنده بماند، پس با قرار دادن آن ها در چنين شرايطي، مطمئن خواهيد شد كه آن ها مي ميرند و به همان صورت به بدن شما وارد نمي شوند. پس مي توان گفت كه جوشاندن را مي توان يك ضد عفوني كننده عالي دانست اما خب معايب خاص خود را نيز دارد. اما آيا مي توان آب جوشيده را در مدت زمان طولاني نگه داشت يا مدت زمان نگهداري آب جوشيده محدود مي باشد؟اگر مي خواهيد پاسخ اين پرسش را بدانيد تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد تا به بررسي مدت زمان نگهداري آب جوشيده بپردازيم:

مدت زمان نگهداري آب جوشيده

اما در مورد مدت زمان نگهداري آب جوش بايد بدانيد كه نمي توان مدت زيادي آن را نگه داشت و از آب جوشيده مانده استفاده كرد. همچنين مضرات جوشاندن دوباره آب جوشيده ممكن است از آب هاي لوله كشي در برخي شهر ها بدتر باشد.

زماني كه اب جوشيده را كه از دماي آن كم شده است براي خنك شدن در يخچال مي گذاريد امكان دارد طعم مواد داخل آن را بگيرد. در اين صورت بهتر است آب جوشيده را دور بريزيد. همچنين براي نگهداري آب جوشيده در يخچال از ظروف استيل يا شيشه‌اي كه رنگ شفافي دارند، استفاده كنيد. افرادي نيز در اين بين براي مدت زمان نگهداري آب جوشيده بر اين باورند كه اگر اين نوع آب در ظرف مناسب درون فريزر يخ بزند مدت زمان نگهداري آن نيز افزايش مي يابد كه البته بايد بگوييم اين نظريه از نظر علمي ثابت نشده است و هيچ پايه و اساس علمي ندارد.

آيا با جوشاندن آب كلر آن از بين مي رود؟

جالب است بدانيد كه جوشاندن آب آلاينده هاي شيميايي نظير كلر افزوده شده به آب را از بين نمي برد اين باور غلط ديگري است كه در ميان برخي از مردم به چشم مي خورد . در صورتي كه وجود كلر باقي مانده در آب جوش طعم ماندگي و كهنگي را به آب مي دهد.براي مثال اگر آب داراي املاح، مواد معدني و يا طعم شده باشد، در صورتي كه به جوشاندن آن بپردازيد هيچ اتفاق مثبتي رخ نمي دهد. پس جوشاندن لزوما باعث تصفيه شدن آب نمي شود.

آيا مي توان با جوشاندن آب مواد سمي شيميايي موجود را از بين برد؟

با اينكه جوشاندن مي تواند براي ضدعفوني شدن آب روش موثري باشد، اما بهترين راه ممكن نيست. اگر آبي كه جوشانده ايد داراي مواد سمي باشد پس از جوشاندن سالم نمي شود و همچنان مصرف آن مي تواند خطرناك باشد.جوشاندن آب بر زنگ زدگي مواد آهني موجود در آب، رنگ، نمك، خاك، گرد و غبار و ديگر مواد شيميايي موجود در آب هيچ تاثيري ندارد.

مضرات جوشاندن دوباره آب جوشيده

به دليل افزايش غلظت نيترات و نيتريت‌ها ي موجود در آب جوشاندن مجدد آب جوشيده كار درستي نيست.از جمله تغييراتي كه در اثر جوشاندن مجدد آب ايجاد مي‌شود، مي‌توان به افزايش غلظت املاح اشاره كرد و اين در صورتي است كه بعضي از املاح براي سلامت بدن، مضرمحسوب مي‌شود. همچنين با جوشاندن چندباره آب، ميزان اكسيژن كاهش مي‌يابد و در اين صورت از گوارايي آب كاسته مي‌شود. از جمله عوارض اين كار مي‌توان به حذف بعضي از املاح و مواد معدني مفيد مانند كلسيم و منيزيم اشاره كرد.بهتر است كتري را به اندازه اي كه نياز داريد ازآب پر كنيد و هر بار براي آماده كردن چاي آب تازه درون كتري بريزيم و به محض جوش آمدن آب چاي را دم كنيم .

چگونه آب جوشيده را ذخيره كنيم تا ماندگاري آن بيشتر شود؟

آب جوشيده را در مكان تاريك و خنك و دور از محصولات تميز كننده ، بنزين ، مواد رقيق كننده رنگ و ساير مواد سمي يا بو نگهداري كنيد. مي توانيد بلافاصله پس از استفاده ، آب آن را در يخچال نگهداري كنيد و به تازه ماندن كمك كنيد. هرگز در يك روز گرم و آفتابي آب جوشيده شده درون بطري را در زير تابش مستقيم آفتاب يا حتي داخل اتومبيل خود قرار ندهيد. مواد شيميايي موجود در ظرف پلاستيكي گرم شده و به داخل آب نشت مي كنند. نوشيدن اين بطري هايي كه در معرض آفتاب مانده اند ارتباط مستقيمي با سرطان پستان در زنان دارد و اكنون مطالعات نشان مي دهد كه ارتباط آن با انواع ديگر سرطان در مردان و زنان وجود دارد.

خريد آب

آلودگي آب از مهم ترين نگراني هاي خانواده هاست. مصرف روزانه آب براي نوشيدن، پخت غذا، چاي دم كردن و ساير مصارف باعث شده مصرف آب سالم به دغدغه اي مهم براي خانواده هاي تبديل شود. لذا خريد آب آشاميدني راهي آسان براي اطمينان از سالم بودن آب است.

جالب است بدانيد آب غني شده از اكسيژن كه يكي از محصولات ما در سايت اكساب شاپ است، علاوه بر دارا بودن مشخصه هاي آب سالم، در فرآيند بسته بندي و كنسروسازي از اكسيژن غني شده است كه مصرف آب غني شده از اكسيژن براي هر انساني خالي از لطف نيست.

خريد آب غني شده از اكسيژن

مصرف آب غني شده از اكسيژن براي نوجوانان، ورزشكاران و افرادي كه قصد دارند با مصرف آب به اعضاي بدن خود اكسيژن رساني كنند، ايده خوبي است. با نوشيدن آب، آب به همه عضلات بدن وارد مي شود و اكسيژن درون آن به همه نقاط بدن مي رسد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۴۰:۱۳ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی