surmysuu
surmysuusurmysuu

بدن انسان براي حالت قليايي بودن آفريده شده و در همين حالت مي باشد كه اجزاي بدن مي توانند عملكرد درستي داشته باشند و وظايف خود را بصورت صحيح انجام دهند،زيبايي پوست هم بي ارتباط با قليايي  بودن نمي باشد زيرا پوست در حالت اسيدي تيره و داراي جوش مي شود اما اگر با راهكارهايي قليايي شدن پوست آشنا شويد و آن را بكار ببنديد مطمئن باشيد كه به پوست زيبا و سالمي دست پيدا خواهيد كرد.جالب است بدانيد كه نوشيدن آب قليايي و استفاده از آب قليايي يكي از راهكارهاي قليايي شدن پوست مي باشدكه فوايد زيادي براي سلامت پوست و بدن افراد دارد،آب قليايي معمولا به نام آب يونيزه شده معروف است كه سطح pH آن از ۷ بيشتر است.اگر علاقه داريد درباره راهكارهاي قليايي شدن پوست بيشتر بدانيد ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي كنيد:

راهكارهاي قليايي شدن پوست

همانطور كه در ابتدا مقاله براي شما بيان كرديم داشتن پوست سالم يكي از با اهميت ترين مسائل درباره هر فردي مي باشد زيرا پوست اولين محافظ بدن موجود زنده در مقابل محيط مي باشد.اغلب مردم غذاهاي اسيدي زيادي مي خورند، بنابراين براي به تعادل رسيدن سطح pH خون، مواد معدني ضروري مثل منيزيم و كلسيم از استخوان، بافت و دندان ها خارج مي شود و وارد خون مي شود.به همين دليل براي محافظت پوست در برابر اسيدي شدن و مشكلاتي كه در پي دارد به دنبال راهكارهايي براي قليايي شدن پوست مي باشند كه در اين قسمت از مقاله به بيان آن ها مي پردازيم و شامل وارد زير مي باشد:

آب گوجه‌ فرنگي

آب گوجه‌ فرنگي سرشار از ويتامين C و آنتي اكسيدان است. اين ماده باعث ‌‌مي‌شود، منافذ پوستي كه در اثر آكنه باز شده بودند، بسته شوند. مقدار بالاي ليكوپن موجود در گوجه‌فرنگي به روشن شدن لكه‌‌هاي تيره كمك ‌‌مي‌كند.

براي استفاده از گوجه‌فرنگي در برطرف كردن لك صورت، پوست خود را با گوجه‌فرنگي ماساژ دهيد. بعد از مقداري ماساژ پوست، اجازه دهيد پوست شما به همين حالت بماند. بعد از ۱۵ دقيقه كه پوست شما خشك شد، حالا آن را بشوييد. اين كار را ۱۵ روز تكرار كنيد. ما به شما قول ‌‌مي‌دهيم نتيجه كار شما را متعجب خواهد كرد.

استفاده از سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ حاوي آنزيم‌‌هايي است كه سبب يكدست شدن پوست، روشن شدن تيرگي و لكه‌‌هاي پوست ‌‌مي‌شوند. براي استفاده از اين ماده، ابتدا سفيده و زرده تخم مرغ را جدا كنيد. سپس سفيده تخم مرغ را روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد كه خشك شود. پس از خشك شدن كامل، آن را با استفاده از آب سرد بشوييد.

استفاده از سفيده تخم مرغ، دو بار در هر هفته، براي يك ماه توصيه ‌‌مي‌شود. از اين ماده استفاده كنيد و تأثير آن را در بهبود كيفيت پوست خود ببينيد.

استفاده از عسل

خاصيت آنتي‌اكسيداني و ضد‌التهابي عسل به روشن شدن رنگ پوست و لكه‌‌هاي پوستي كمك ‌‌مي‌كند. بنابراين كاربرد عسل يكي از بهترين راهكارهاي از بين بردن لك صورت است. يك قاشق چايخوري عسل را برداريد و با انگشت روي لكه‌‌هاي صورت بماليد. بعد از ۱۵ دقيقه با آب سرد صورت خود را بشوييد. اين كار را به مدت ۱۵ روز تكرار كنيد.

در صورتي كه مقداري زردچوبه به عسل اضافه كنيد به خواص ضد‌التهابي و آنتي‌اكسيداني آن كمك ‌‌مي‌كند.

سركه سيب

خاصيت قليايي سركه سيب در صورت استفاده موضعي روي پوست، باعث بهبود تعادل PH ‌‌مي‌شود و خواص ضد ميكروبي اين ماده از رشد باكتري‌‌ها كه زمينه ايجاد آكنه در پوست هستند، جلوگيري ‌‌مي‌كند.

براي استفاده از سركه سيب به منظور بهبود لك‌‌هاي صورت، يك سوم فنجان سركه سيب و يك فنجان كامل آب را در يك ظرف شيشه‌اي بريزيد. محلول حاصل از آب و سركه سفيد را درون يك بطري استريل‌شده و تميز ريخته و به‌خوبي تكان دهيد. چند قطره از اين محلول را روي يك پنبه تميز بريزيد و از آن براي پاك كردن صورت خود استفاده كنيد. اجازه دهيد مواد به مدت ۵ الي ۲۰ ثانيه روي پوست شما بمانند و سپس پوست خود را بشوييد.

نكات مهم در استفاده از سركه سيب براي از بين بردن لك صورت:

قبل از استفاده از سركه سيب پوست شما بايد كاملا تميز باشد؛

در صورتي كه پوست شما حساس است از مقدار بيشتري آب استفاده كنيد و به اصطلاح محلول را رقيق‌تر كنيد؛

در استفاده از سركه سيب روي پوست كمي ‌احتياط كنيد. بهتر است اول مقداري از آن را روي پوست خود امتحان كنيد و در صورتي كه عكس‌العمل شديدي از پوست شما ظاهر نشد، به استفاده از آن ادامه دهيد.

مصرف خيار

خيار يكي ديگر از مواد غذايي سالمي است كه مي توانيد به رژيم غذايي قليايي خود اضافه كنيد. آنها مي توانند به سرعت اسيدها را خنثي سازند و به گوارش كمك كنند.

مشخصات تغذيه اي خيار قابل توجه هستند. خيار منبع فوق العاده اي براي ويتامين هاي K، C و انواع مختلف ويتامين B است. همچنين، اين ماده غذايي حاوي مس، اسيد آمينه ها، كربوهيدارت ها، فيبر محلول و نامحلول، پتاسيم، منگنر، فسفر، منيزيم، بيوتين و سيليس است. استفاده از آب خيار نيز يكي ديگر از بهترين راهكارهاي از بين بردن لك صورت است. با توجه به اينكه خيار سرشار از ويتامين C و آنتي اكسيدان است، استفاده از آن در برطرف كردن لك‌‌هاي صورت و شاداب كردن تأثير زيادي دارد.

يك پنبه تميز را در آب خيار تازه خيس كنيد و آن را روي پوست خود بماليد. اجازه دهيد كه ۲۰ دقيقه بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشوييد.

لايه برداري پوست با ليف كشيدن

نگه داشتن پوستي پاك، صاف و آزاد از ناخالصي بدن تعداد زيادي از مزاياي قليايي كردن خون است . همچنين به سطح PH بدن شما كمك مي كند، به همين دليل لايه برداري(ليف كشيدم مثلا) به طور منظم پوست به شما مزاياي مختلف هديه مي دهد:

ليف زدن به طور مرتب سلول هاي مرده ي پوست را حذف مي كند، كه اين ارگان را فعال ميسازد و سلول هاي جديدي توليد مي كند.

همچنين گردش خون شما را بهبود مي بخشد و به رسيدن خون به تمام لايه هاي پوست شما هم كمك مي كند.

استفاده از آب قليايي

آب قليايي به دليل اينكه ميكروخوشه اي شده است سبب مي شود كه فرد راحت تر بتواند در طول روز 8 ليوان آب قليايي را ميل نمايد و آب رساني به بدن بهتر صورت مي گيرد .پيري فرآيندي پيچيده است كه بسياري از عوامل نقش تعيين كننده اي روي آن دارند. يكي از مهمترين اين عوامل راديكال هاي آزاد بدن هستند. اثبات شده است اكسيداسيون حاصل از راديكال هاي آزاد عامل مهمي در پير شدن سلول هاي بدن ماست. آب قليايي، با غيرفعال كردن راديكال هاي آزاد و خاصيت ضداكسايشي در به تعويق انداختن روند پيري نقش بسزايي دارد.

همچنين با آبرساني بيشتر به سلول هاي پوست و در نتيجه رسيدن اكسيژن بيشتر، سبب رشد سريعتر و بيشتر بافت هاي جديد و حفظ الاسيتسيته پوست مي شود.

آيا اسيد معده ي ما اثر آب قليايي را خنثي نمي كند؟

خير، متاسفانه بر اساس يك ديدگاه اشتباه، تصور مي شود كه معده ي ما يك كيسه ي محتوي اسيد هيدروكلريك باشد. ديواره ي معده با ترشح لايه ضخيم مخاط و با سكرتين ناشي از محلول بافر سديم بي كربنات، باعث ايجاد غشاي مخاطي قليايي مي گردد. بنابراين نه تنها آب يونيزه قليايي در محيط معده خنثي نمي گردد، بلكه به راحتي جذب بدن مي شود.

اسيد هيدروكلريك همراه با تناول غذاها ترشح شده و موجب ضد عفوني و هضم غذا مي گردد. غذاي خارج شده از معده نيز توسط سديم بي كربنات ترشح شده در دوازدهه خنثي مي گردد. زماني كه ما غذاهاي قليايي مي خوريم و يا آب يونيزه ي قليايي مي نوشيم با كمك به بدنمان در توليد بيكربنات سديم موجب بهبود متعادل سازي محيط معده مي گرديم.

شست و شوي صورت با آب قليايي چه تاثيري دارد؟

آب قليايي با درصد پايين براي شست و شوي پوست مناسب است زيرا از اين طريق هم پاكسازي پوست صورت گيرد و هم پوست شاداب تر مي شود، همچنين شست و شوي مداوم با آب قليايي سبب مي شود كه جاي جوش و لك كمرنگ و به مرور زمان از بين برود .

مزاياي استفاده از آب قليايي برا قليايي شدن پوست

غذاهاي قليايي نه تنها موجب برقراري تعادل در سطح PH بدن مي شوند، بلكه بدن را از انواع ويتامين ها و مواد معدني سيراب مي كنند. همچنين به دليل داشتن چربي هاي سالم و آنزيم هاي خاص به نفع دستگاه گوارش عمل مي كنند و بهبود سلامت عمومي را به همراه دارند.

بعد از اجراي يك دوره رژيم غذايي قليايي و دفع اسيدهاي تجمع يافته در بدن به وضوح شاهد خواهيد بود كه انرژي شما چقدر بيشتر شده و احساس خستگي و خواب آلودگي در شما كمتر شده است. همچنين پوست شما شفاف تر و جوان تر خواهد شد و آلرژي و درد مفاصل با شما خداحافظي خواهد كرد، وضوح ذهني شما افزايش خواهد يافت و از داشتن حافظه اي قوي لذت خواهيد برد.

برچسب ها: مزاياي آب قليايي ,آب قليايي, راهكارهاي قليايي شدن پوست ,خواص آب قليايي
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۳۹:۴۹ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی