surmysuu
surmysuusurmysuu

خوشبختانه امروزه ميوه هاي خشك در هر فروشگاه و مغازه خرده فروشي در اطراف ما موجود است. سابقه توليد ميوه خشك (به طور خاص پسته) در ايران را مي توان از صدها قرن پيش جستجو كرد و بدون شك هيچ كشوري در دنيا وجود ندارد كه بتواند ادعاي چنين سابقه قديمي و عميقي در توليد ميوه هاي خشك داشته باشد. بعلاوه ، اين واقعيت كه طعم و مزه ميوه هاي خشك ايراني بي سابقه است قابل چشم پوشي نيست. آجيل خوراكي و ميوه خشك دو گروه مختلف از محصولات هستند كه معمولاً توسط يك شركت در تجارت بين الملل مورد معامله قرار مي گيرند. دليل اين امر ماندگاري بيشتر آنها در مقايسه با ميوه ها و سبزيجات تازه و همچنين شرايط نگهداري مشابه است. از مغزهاي خوراكي و ميوه هاي خشك نيز به روشي مشابه استفاده مي شود: به عنوان ميان وعده يا به عنوان مواد اوليه آشپزي در محصولات نانوايي يا شيريني جات. ميوه خشك ميوه اي است كه اكثر محتواي اصلي آب از آن حذف شده است. اين كار به صورت طبيعي ، با استفاده از خشك كن هاي خشك انجام مي شود. شركت بازرگاني صادرات كالا تجارت طلايي ايران Golden Trade مي تواند در اين زمينه با شما همكاري كند.

كيفيت ميوه خشك صادراتي بايد چگونه باشد؟

الزامات كيفيت عمومي براي صادرات ميوه خشك و آجيل اين است كه محصولات بايد از “كيفيت سالم ، منصفانه و قابل فروش” برخوردار بوده و نام كامل كشور اصلي خود را داشته باشد. ميوه ها و سبزيجاتي كه تحت پوشش استاندارد خاصي نيستند بايد از استاندارد عمومي – يا استاندارد قابل اجرا UNECE برخوردار باشند. اپراتورها آزادانه انتخاب مي كنند كه از كدام استاندارد ها در شغل تجاري خود استفاده كنند.

رايج ترين الزامات كيفي مغزهاي خوراكي و ميوه هاي خشك به شرح زير است:

ميزان رطوبت (حداكثر سطح براي محصولات خاص تعريف شده است) ؛

اندازه گذاري (براي هر نوع ميوه خشك و آجيل متفاوت است) ؛

برش خاص (براي انواع خاصي از ميوه هاي خشك) ؛

سطح و انواع مواد نگهدارنده استفاده شده

كلاس كيفيت (تعريف شده توسط يكنواختي و تحمل).

نحوه برچسب زدن محصول براي صادرات ميوه خشك

در تجارت آجيل خوراكي و ميوه خشك شده از برچسب زير استفاده مي شود:

نام محصول بايد اعلام شود ، مشخص كند كه آيا محصول به طور طبيعي خشك شده است يا قند اضافه شده است (براي انواع خاصي از ميوه هاي خشك)..

نام محصول؛

نام و آدرس توليد كننده ، بسته بندي كننده ، توزيع كننده يا وارد كننده ؛

دستورالعمل هاي نگهداري ميوه خشك صادراتي

با اين حال ، ممكن است شناسه تعداد و همچنين نام و آدرس توليد كننده ، بسته بندي كننده ، توزيع كننده يا وارد كننده با يك علامت شناسايي جايگزين شود.

در مورد بسته بندي خرده فروشي ، برچسب گذاري محصول بايد مطابق با مقررات كشور مقصد در مورد اطلاعات غذايي به مصرف كنندگان باشد. اين آيين نامه برچسب تغذيه ، برچسب زدن به منشا ، برچسب زدن به مواد آلرژي زا و خوانا بودن (حداقل اندازه قلم براي اطلاعات اجباري) را با وضوح بيشتري تعريف مي كند.

نحوه بسته بندي صادرات ميوه هاي خشك

از خصوصيات ارگانولپتيك و كيفيت محصول محافظت كنيد.

از محصول در برابر آلودگي هاي باكتريايي و ساير مواد (از جمله آلودگي مواد خود بسته بندي) محافظت كنيد.

هيچ بو ، طعم ، رنگ يا ساير مشخصات خارجي را به محصول منتقل نكنيد

ايمني مواد تماس با مواد غذايي بايد ارزيابي شود و اطمينان حاصل شود كه هيچ گونه انتقال مواد شيميايي از مواد به مواد غذايي منتقل نشده است

قاعده كلي براي بسته بندي صادراتي وجود ندارد ، اما ميوه هاي خشك معمولاً در جعبه هاي كارتن بسته بندي مي شوند كه داخل آن آستر پلاستيكي است. ميوه خشك هايي كه براي فروش عمده در نظر گرفته مي شوند ، به طور معمول در كيسه هاي جوت يا پلاستيك يا در “پلي ساك” بسته بندي مي شوند. همچنين مي توان آنها را در كارتن هاي مقوايي يا جعبه هاي چوبي بسته بندي كرد

مهمترين كشور ها براي صادرات ميوه خشك

صادرات ميوه خشك ، ميوه تازه و خشكبار به كشورهاي منطقه مانند عراق، افغانستان، ارمنستان، گرجستان ، كشورهاي حوزه خليج فارس ، كشورهاي آسياي مركزي و برخي كشورهايي منطقه نيز با رعايت تمام شرايط و با كيفيت بالا و بسته بندي مناسب صورت ميگيرد

 البته بزرگ ترين وارد كننده خشكبار دنيا مربوط به اتحاديه اروپا مي باشد،به طوري كه بيش از ۴۰ درصد واردات جهان از اروپا است.

اتحاديه اروپا به علت توليد محدود ميوه خشك ، تامين كننده ي كافي براي كشورهاي عضو ندارد و براي همين معمولا از كشورهاي امريكا و ايران واردات ميوه خشك را انجام مي دهد

تاريخ انقضاي ميوه خشك چقدر است؟

ميوه هاي كاملاً خشك شده و ترد را مي توانيد در ظرف پلاستيكي دردار ريخته و در آشپزخانه نگهداري كنيد. ميوه هايي كه هنوز كمي رطوبت دارند را در ظرفي پلاستيكي بگذاريد و يا روي آن ها را با سلفون بپوشانيد و مي توانيد تا چندين روز آن ها را در يخچال نگه داري كنيد.
اكثر ميوه هاي خشك 9 تا 12 ماه قابل استفاده هستند و بهتر است براي جلوگيري از فاسد شدن ميوه هاي خشك آماده و بسته بندي شده، آنها را در يك كيسه ي سربسته درون يخچال قرار دهيد.

از ميوه خشك مي توانيد دزغذاهاي مختلف استفاده كنيد يا آنها را به تنهايي بخوريد. برخي از ميوه هاي خشك را مانند سيب، زردآلو، هلو، آلو و گلابي مي توان با خيساندن در آب گرم يا آهسته جوشاندن دوباره آبدار و مرطوب كردو سپس استفاده نمود.

صادرات كيوي خشك شده

خشك كردن كيوي بهترين راه براي حفظ خواص و فويد اين ميوه است، زيرا در اثر خشك كردن، فيبر آن از بين نمي‌رود و اين فرايند بر ويتامين C موجود در آن تاثير منفي ندارد. ميوه در هر حالتي چه تازه و چه ميوه خشك شده، براي سلامتي فوايدي به همراه دارد. در حالت طبيعي ميوه خشك شده مي تواند يك ميان وعده مناسب براي دفع احساس گرسنگي باشد و مي توان براي مدت زمان طولاني نگهداري كرد و از همين رو مي تواند جايگزين مناسبي براي ميوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

چيپس كيوي براي كاهش اشتا وكنترل وزن مناسب است:

فيبر : چيپس كيوي حاوي فيبر حل شدني است كه به رشد باكتري‌هاي مفيد در روده بزرگ كمك كرده و خطر سرطان روده بزرگ را كاهش مي‌دهد. فيبر نيز با كاهش گرسنگي، احساس سيري را افزايش مي‌دهد. وموجب كاهش وزن مي شود. مصرف آن همراه با غذاي گوشتي سبب هضم سريعتر غذا مي شود.

كالري كم: ميزان كالري چيپس كيوي كم است. و از نظر چربي ناچيز هستند. علاوه بر اين ، آنها سرشار از فيبر هستند. همه اينها فقط آنها را به يك ايده آل علاوه بر رژيم لاغري تبديل مي كند.

صادرات زردآلو خشك شده

زردآلو ميوه هايي كوچك ، نارنجي و مزه دار ترش هستند كه سرشار از ويتامين ها و مواد معدني مختلف هستند. اين ميوه غليظ از نظر غذايي از قلب و چشم شما محافظت مي كند.

وعده 35 گرم زردآلو تازه:

انرژي 16.8 كالري

پروتئين هاي 0.49 گرم

چربي 0.14 گرم

فيبر 0.7 گرم

كربوهيدرات ها 3.89 گرم

بتا كاروتن 383 ميكروگرم

ويتامين A 33.6 ميكروگرم

صادرات خرما خشك

اين ميوه خشك فوق العاده خوشمزه و غني از آهن مناسب براي فصل زمستان است. اين ميوه مغذي را مي توان به اشكال مختلف مزه دار كرد. مي توانيد آن را به يك دسر اضافه كنيد ، يا همانطور كه هست بخوريد. شما مي توانيد خرماي خشك و تازه را به راحتي در بازار پيدا كنيد.

1 وعده (7 گرم):

فيبر 0.6 گرم

پروتئين 0.2 گرم

20 كالري

سديم 0.14 ميلي گرم

كربوهيدرات ها 5.3 گرم

صادرات كشمش

بعدي در ليست ميوه هاي خشك ما كشمش است كه در هند با نام Kishmish نيز شناخته مي شود. اين ميوه خشك طبيعي شيرين منبع خوبي از قندها ، چربي ، پروتئين ، فيبر غذايي ، ويتامين هاي مختلف و مواد معدني است. به طور معمول از آنها به عنوان روكش سالاد ، ماست ، كلوچه هاي پخته شده ، كلوچه و ساير مواد غذايي دلپذير استفاده مي شود.

وعده 1 اونس (28 گرم) كشمش:

42 كالري

پروتئين 0.5 گرم

فيبر 0.6 گرم

سديم 3.6 گرم

كربوهيدرات 11 گرم

شكر 9.1 گرم

صادرات آلو خشك

هرس چيزي نيست جز آلو خشك ، كه بسيار مقوي است و انبوهي از فوايد سلامتي را در اختيار شما قرار مي دهد. اگرچه محتواي قند زيادي دارند ، اما آلو خشك حاوي تركيبات مفيدي است كه نمي توانيد از آنها اجتناب كنيد. ضمن تأمين فوايد تغذيه اي ، ذائقه شيرين شما را راضي خواهد كرد.

وعده 1 اونس (28 گرم) آلو خشك:

قندها 11 گرم

67 كالري

فيبر 2 گرم

كربوهيدرات 18 گرم

ويتامين K (21٪ ارزش روزانه) و ويتامين B2 / B3 / B6 (3٪ ارزش روزانه)

ويتامين A (4٪ ارزش روزانه)

صادرات انجير خشك

اين ميوه بي نظير داراي پوستي خوراكي سبز يا بنفش با صدها دانه ريز است. گوشت انجير طعم ملايم و شيريني دارد و مملو از فوايد تغذيه اي است. بسياري از افراد از انجير براي درمان مشكلات سلامتي مربوط به دستگاه تناسلي و تنفسي استفاده مي كنند.

100 گرم انجير خشك:

249 كالري

پروتئين 3.3 گرم

فيبر غذايي 9.8 گرم

كلسيم 162 ميلي گرم

آهن 2.03 ميلي گرم

منيزيم 68 ميلي گرم

ويتامين C 1.2 ميلي گرم

بتا كاروتن 6 ميكروگرم

صادرات توت خشك

صادرات توت شامل صادرات تمشك خشك ، صادرات توت فرنگي خشك و صادارات توت سياه خشك نيز مي شود. توت ها رنگ هاي مختلفي دارند و ممكن است طعم آنها شيرين يا ترش باشد. آنها معمولاً سرشار از فيبر ، ويتامين C و پلي فنول هاي آنتي اكسيدان هستند. بنابراين ، آنها در جلوگيري از علائم بيماري هاي مزمن كمك مي كنند. انواع توت خشك از بلوبري گرفته تا تمشك ، از توت فرنگي گرفته تا توت سياه در بازار موجود است. معروف است كه بسياري از اين توت ها سلامت قلب شما را بهبود مي بخشند و خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را كاهش مي دهند.

صادرات موز خشك

اين ميوه به دليل داشتن ويتامين‌ها و مواد معدني مي‌تواند درصد زيادي از نياز روزانه‌ي ما به اين مواد را تأمين كند.
براي آگاهي بيشتر هر كدام از اين مواد را نام برده و ميزان مواد موجود در آن براي مصرف روزانه را بررسي مي‌كنيم.

مصرف موز خشك شده مي‌تواند ميزان ۱۵ درصد از نياز روزانه ما را به پتاسيم، ۱۹ درصد كربوهيدرات، ۳۲ درصد فيبر، ۳۵ درصد شكر، ۴ درصد پروتئين، ۱ درصد ويتامين آ، ۱۰ درصد ويتامين ث، ۱۵ درصد ويتامين ب-۶، ۱ درصد كلسيم، ۱۹ درصد منيزيم و در آخر ۷ درصد از نياز روزانه بدن به آهن را تأمين كند

صادرات سيب خشك قرمز و زرد

عرضه سيب خشك صادراتي در بازار در بسته بندي هاي مخصوص در قيمت و ميزان فروش ميوه خشك تاثير دارد.پايين بودن قيمت ميوه خشك سيب فله اي براي بعضي از فروشندگان سودآور است‌. ميوه خشك سيب به دليل كيفيت بالا و عطر و طعم خوب آن در كشور خارجي صادر مي شود‌. ميوه خشك سيب با عطر و طعم مشتري پسند در كشور توليد مي شود كه همين امر باعث مي شود صادرات اين محصول به كشورهاي ديگر با موفقيت باشد. ميوه خشك سيب بخاطر طعم خوب آن طرفداران بسيار زيادي دارد.از ميوه خشك سيب ميتوان به عنوان تنقلات استفاده كرد. سيب خشك اگر به صورت عمده اي خريداري شود در كاهش قيمت تاثير زيادي دارد.سيب خشك به عنوان بهترين ميوه خشك صادراتي محسوب ميشود. ميوه خشك سيب با كيفيت بالا در بازار فروش خوبي دارد.

صادرات پرتقال خشك

صادرات پرتقال خشك مانند پرتقال تازه با توجه به مزايايي كه در بر دارد با قيمتي مناسب به كشورهاي ديگر صادر مي شود. پرتقال در ايران در دو نوع تامسون و توسرخ توليد مي شود، و نمونه هاي خشك شده هر دو به خارج از كشور صادر مي شود. به دليل كيفيت مطلوب و طعم عالي و قيمت مناسب صادرات اين محصول با استقبال خوبي از كشورهاي ديگر همراه بوده است.  پرتقال خشك هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندي صادر مي شود.

صادرات ليمو خشك

ليمو خشك درجه يك ايراني عمدتا از نواحي جنوبي و جنوب شرقي انجام مي گيرد. اين نوع از خشكبار به عنوان چاشني در پخت خوراك هاي مختلف استفاده مي شود.

استفاده از برخي از مواد خوراكي و به خصوص چاشني ها در تهيه و طبخ غذا، اهميت زيادي را دارد.

يكي از انواع خشكباري كه با خواص درماني بسياري همراه بوده، ليمو خشك يا ليمو اماني است.

صادرات نارنگي خشك

از نتايج آمار توليد نارنگي در جهان اين گونه برمي آيد كه كشور ما در رتبه ي دهم دنيا گرفته است و مهمترين رقباي اين ميوه ي خشك شده تركيه و مراكش در حوزه ي كشورهاي منطقه است.

صادرات نارنگي خشك درجه يك و مرغوب براي كشورهاي ذيل بيشترين ميزان را دارد:

عراق

افغانستان

امارات متحده عربي

قطر

جمهوري آذربايجان

روسيه و كشورهاي اروپايي نيز براي تهيه ي ميوه خشك استقبال بالاي از محصولات مختلف ميوه هاي خشك توسط ايراني ها  دارند.

هر چه كيفيت مرغوب و ممتازتر، قيمت مناسب تر، حمل و نقل و نحوه ي بسته بندي محصولات راحتتر و شكيل تر باشد بازار گسترده تري براي تجارت با مناطق گوناگون دنيا خواهيم داشت

صادرات نارگيل خشك

رنگ ميوه خشك نارگيل با توجه به درجه كيفيت محصول (ميوه تازه، دستگاه خشك كن، فرايند و …) متفاوت است. نارگيل خشك شده مرغوب، بدون مواد افزودني به رنگ ميوه تازه آن يعني سفيد مايل به شيري است اين ميوه خشك داراي بافت ترد و نازكي است.

ميوه خشك ارگانيك تمام خواص ميوه طبيعي خود را دارد و به دليل افزايش غلظت مواد آن در فرايند خشك شدن تاثيري بيشتري در بدن دارد، به همين دليل افرادي كه رژيم غذايي سالمي دارند از ميوه‌هاي خشك به عنوان ميان‌وعده استفاده مي‌كنند.

توجه داشته باشيد، نارگيل خشك شده نيز مانند ديگر ميوه‌هاي خشك بايد در شرايط و دماي مناسبي خشك شود در غير اين صورت خواص اصلي آن از بين رفته يا زمان نگهداري آن كاهش ميابد.

بيشتر ميوه هاي خشك توليد شده توسط توليدي هاي اين محصول، براي افزايش مشتريان خود از شربت يا آب شكر، براي شيرين كردن ميوه‌هاي خشك استفاده مي‌كنند.

صادرات انبه خشك

ايران در خط كمربندي استوا قرار گرفته است و در مناطق جنوبي ، گرمسيري و نيمه گرمسيري توليد و كشت خوبي براي ميوه انبه داريم. بيشتر محصولات انبه ي ما به صورت نارس بابت ترشي جات برداشت مي شود و صادرات خوبي دارد . اما نوع رسيده ي انبه و خشك شده اين ميوه به علت مرغوبيت بالا در صادرات ميوه خشك وارد شده است .

صادرات گوجه خشك

خريد و فروش گوجه خشك بصورت افتاب خشك شده و يا گوجه دستگاه خشك و نيز پودر گوجه در بازار يكي از چاشني ها هست كه ميتوان ان را جايگزين رب و طعم دهنده هاي مصنوعي كرد.

گوجه فرنگي را به دليل داشتن اب زياد نميتوان زياد نگهداري كرد چون زود فاسد ميشود.

اما اگر گوجه را اسلايس كنيد و بوسيله آفتاب و يا دستگاه خشك كن،خشك كنيد ماندگاري بالايي دارد و ميتوانيد ان را اسياب كنيد و در انواع غذاها و نيز تهيه سس،جاي رب و طعم دهنده ها استفاده كنيد.

گوجه پس از خشك شدن رنگ تيره تري به خود ميگيرد و وزن خود را از دست ميدهد اما از نظر خواص و ارزش غذايي چيزي از ان كم نميشود.

صادرات گلابي خشك

صادرات گلابي خشك يا چپپس گلابي براي كشورهاي عربي و همسايه هاي ايران به صورت فله يا بسته بندي عرضه مي شود.

نوع فله به نسبت قيمت خيلي پايين تري دارد؛ بازار هدف فله ي بيشتر كارخانه جات، صنايع غذايي و بهداشتي است .

نوع بسته بندي شده ي ميوه خشك به دليل هزينه تمام شده ي بالا قيمتي متفاوت تر از فله دارد؛ اما امروزه توجه بيشتري به نوع بسته بندي توسط مشتريان ايجاد شده است كه با بسته بندي شيك و مدرن فروش خيلي فرق خواهد كرد.

yun.ir/zimasd

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۹:۳۱ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی