surmysuu
surmysuusurmysuu

براي انتخاب يك محصول با كيفيت برنج ، در دسترس بودن اطلاعات در اين زمينه به شما كمك زيادي مي كند تا در هنگام خريد برنج اشتباه نكنيد. امروزه خريد برنج شمال با كيفيتي كه ما را به ياد برنج اصلي ايران بيندازد به يك كار دشوار تبديل شده است. زيرا در حال حاضر نمونه هاي زيادي از برنج در بازار وجود دارد كه از لحاظ ظاهري بسيار شبيه برنج شمال هستند اما پس از پخت و پز كيفيت مطلوبي را كه انتظار داريد نخواهيد برد. اكنون بازار برنج در انحصار محصولاتي است كه از دور و نزديك ايران به كشورها مي آيند و قيمت هاي نسبتاً مناسب آنها نيز طرفداران آنها را افزايش داده است. اكثر اين برنج ها به خوبي رشد مي كنند ، بعضي از آنها عطر و بوي خوبي دارند اما بيشتر آنها بعد از پخت طعم ندارند و مانند دانه هاي پلاستيكي سخت مي شوند.

راهنماي تشخيص برنج شمال مرغوب

هنگام خريد برنج ايراني ، اگر احتياط نكنيد ، برنج مخلوط به نام برنج ايراني را به خانه مي بريد. روش هايي براي انتخاب برنج با كيفيت مناسب وجود دارد. نكته اي كه بايد هميشه به خاطر داشته باشيد اين است كه برنج قديمي بهتر از برنج جديد است ، بنابراين برنج قديمي نسبت به برنج امسال گران تر است. دليل اين امر اين است كه برنج مانند هر دانه ديگري در ابتدا آب كمي دارد كه پس از جمع آوري و خشك شدن ، آب داخل آن تبخير مي شود. وقتي دانه برنج خشك ، سفت و فشرده باشد ، هنگام پخت آب را جذب مي كند و حجم آن افزايش مي يابد و به اصطلاح در بخار پز مي شود و رشد مي كند ، اما برنج امسال برداشت مي شود زيرا موجود نيست و هنوز رطوبت موجود است دانه هاي برنج ، در حين پخت خوب باز نمي شود. به ياد داشته باشيد كه برنج مرغوب علاوه بر داشتن تمام اين خصوصيات ، طعم نسبتاً شيريني دارد و نشاسته آن زياد است. از يك فنجان برنج خوب حدود 3 فنجان چلو دريافت مي كنيد. به همين دليل صرف خريد برنج به سبك قديمي است و البته نتيجه بهتر است. اما براي درك اينكه برنج با كيفيت خوب چيست ، نياز به تجربه است ، اما يك اصل كلي اين است كه برنج ذخيره سازي زيادي دارد ، خشك ، نازك ، سخت و نيمه بلوري است و پوست به راحتي نمي شكند. بنابراين هنگام خريد برنج ايراني ، چند دانه زير دندان خرد كنيد و وقتي اين كار به سختي انجام مي شود ، مشخص است كه برنج جديد نيست.

طعم و رايحه خوب برنج شمال

برنج شمال با مارك هاي مختلفي به بازار عرضه مي شود. هاشمي ، صدري ، علي كاظمي ، ندا ، خزر ، طارم ، شيرودي و ... معروف ترين برنج است. برنج با توجه به نوع بذر خود به دو دسته پر محصول و كم محصول تقسيم مي شود ، به عنوان مثال برنج هاشمي و صدري به دليل عملكرد خوب در گروه برنج پر محصول قرار مي گيرند. در همين حال ، برنج هاشمي گيلان ، اگر منشا آن در بازار يافت شود ، به عنوان يكي از محبوب ترين محصولات برنج شناخته مي شود ، زيرا بعد از پخت خوب رشد مي كند و بلند مي شود ، عطر خوبي دارد و مي توانيد آن را بدون خورشت امتحان كنيد. براي تشخيص عطر و طعم برنج ، يك مشت كوچك از آن را بين كف دست خود بماليد و آن را با دهان - يا به اصطلاح "ها" كنيد و سپس بو كنيد ، اگر برنج عطر دارد ، نمايش داده مي شود. مي توانيد اين كار را به روش ديگري انجام دهيد ، مانند جويدن چند دانه برنج در دهان و امتحان آن. بهتر است بدانيد هنگام خريد برنج پرمحصول ايراني بايد با احتياط وارد بازار شويد زيرا در كنار برنج ايراني ، بازار برنج خارجي داغ و شباهت هايي كه با محصول اصلي برنج ايراني دارد باعث ايجاد مشتري مي شود.

همگني و يكدست بودن برنج

برنج مرغوب بايد همگن باشد و مخلوطي از دانه هاي چربي و نازك ، زرد و سفيد ، كوتاه و بلند يا ريز و درشت نباشد. هرچه دانه هاي خرد شده يا اصطلاح "نيمه دانه" بيشتر باشد ، كيفيت پايين تري دارد. بيشتر برنج هاي موجود در بازار داراي دانه هاي شكسته يا اصطلاحاً نيمه دانه است كه پس از پخت بر كيفيت برنج تأثير مي گذارد. بنابراين ، اگر مي خواهيد يك برنج همگن و بدون نيم دانه داشته باشيد ، مقداري از آن را در كف دست خود بريزيد و سپس توجه داشته باشيد كه چند درصد آن نيم دانه است. با استفاده از اين تست مي توانيد همگن بودن برنج (يعني مخلوط نشده) را نيز دريابيد. اين مهم است و يكنواختي برنج بسيار مهم است ، زيرا زمان پخت هر برنج متفاوت است و برنج مخلوط را نمي توان به خوبي از آب خارج كرد. برنج نيمه دانه بيشتر به جاي پختن چلو و سرو در يك مهماني ، براي پخت شله زرد ، شير برنج ، مقداري سوپ ، خورشت و مانند آن مناسب است.

قابليت هضم سريع برنج شمال مرغوب

خاصيت مهم و قابل توجه برنج مرغوب ايراني از ديگر ويژگي هاي مهم برنج مرغوب قابليت هضم آسان آن است. بنابراين برنج با كيفيت خوب بلافاصله نرم مي شود و در تماس با بزاق ذوب مي شود ، به دليل سبك بودن سبك دانه هاي برنج ، كه در ارقام پر محصول كمتر ديده مي شود ، و آزمايش هاي ديگر براي كيفيت پايين برنج ، طولاني رسيدن دانه هاي برنج پس از پخت و پز و افزايش حجم با GT متوسط ​​و عامل طعم دهنده آن به دليل وجود ماده شيميايي دو استيل در پرولين است.

مراقب آفات و حشرات برنج باشيد

حفظ برنج با كيفيت به همان اندازه خريد و پخت آن مهم است. بايد بدانيد كه كيسه برنج بايد در جاي خشك و خنك نگهداري شود. پس از مدتي ، هنگام استفاده از برنج ، ممكن است متوجه شويد كه حشرات جاي خوبي در كيسه برنج دارند. آفات هميشه تهديد بزرگي براي محصولات برنج هستند. در گذشته از قرصي به نام قرص برنج براي محافظت از اين محصول استفاده مي شد ، اما بد نيست بدانيد كه هرگونه تماس با اين قرص چه از طريق استنشاق و چه از طريق پوست و غذا باعث مسموميت مي شود. اما متأسفانه برخي از عطاري ها هنوز آن را مي فروشند. شايد بهترين راه خريد مقدار كمتري برنج باشد تا از اين محصول دچار مشكل آفات نشويد.

براي جلوگيري از حمله اين آفات مي توانيد كمي نمك خرد شده روي برنج بريزيد و آنرا زير و رو كنيد تا يك لايه نمك روي دانه هاي برنج بپوشاند. پوشاندن كاسه برنج با حوله براي از بين بردن بخار آب و جلوگيري از آفات تازه نيز ممكن است.

نحوه نگهداري پس از خريد برنج

به خاطر داشته باشيد كيسه ها يا سطل هاي برنج را در محلي عاري از رطوبت ، خنك و مخصوصاً خشك نگهداري كنيد تا رطوبت داخل دانه ها بخار شود.
از چيدن كيسه ها خودداري كنيد.
براي عبور هوا بين هر كيسه فاصله بگذاريد.
افزودن كمي نمك و چند حبه سير همراه با چالش هاي تصادفي و هوادهي از بروز آفات جلوگيري مي كند.
به هيچ وجه از قرص هاي شيميايي استفاده نكنيد.
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۳۳:۳۲ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی