surmysuu
surmysuusurmysuu

از آب قليايي كه به آن آب يونيزه قليايي نيز گفته مي شود ، به عنوان آب موجود در بازار با مقدار pH بالا ياد مي شود. pH اندازه گيري تعادل اسيد و باز آب است. به طور معمول ، pH آب طبيعي بين 6.5 تا 8.5 در نوسان است و توسط سيستم تعادل دي اكسيد كربن-بي كربنات-كربنات كنترل مي شود. افزايش مقدار دي اكسيدكربن محلول باعث كاهش pH آب و در نتيجه آب اسيدي مي شود. در مقابل ، كاهش مقدار دي اكسيد كربن باعث افزايش pH آب مي شود. بنابراين ، آب قليايي توليد مي شود.

pH آب عامل اصلي خوردگي آن است ، كه اساساً معياري براي تخريب آب نسبت به فلزات سيستم هاي توزيع آب است. آب خورنده قابليت حل شدن فلزات ، عمدتا مس و سرب ، در سيستم لوله كشي را دارد كه متعاقباً باعث افزايش غلظت فلز در آب آشاميدني مي شود و منجر به مشكلات مختلف مرتبط با سلامتي مي شود.

آب اسيدي با pH كمتر از 7 در مقايسه با آب قليايي خورنده تر است. به همين دليل ، تصفيه آب با مواد شيميايي قليايي براي افزايش pH آن يكي از بهترين اقدامات كاهش خوردگي آب در نظر گرفته شده است.

 

توليد آب قليايي

آب قليايي مي تواند با الكتروليز آب توليد شود كه اجزاي اسيدي و قليايي آب را از هم جدا مي كند. آب طبيعي كه از ميان سنگ ها عبور مي كند ، مواد معدني را نيز جمع مي كند و ماهيتاً قليايي مي شود. به همين ترتيب ، آب الكتروليز شده مي تواند از مواد معدني مانند كلسيم و منيزيم نيز توليد شود كه بسيار با هيدروژن اشباع شده اند.

اين نوع خاص از آب به آب كاهش يافته قليايي معروف است.

فوايد آب قليايي براي سلامتي

بسياري از مطالعات اثرات مفيد مصرف آب قليايي بر سلامتي را ادعا كرده اند. به عنوان مثال ، مشاهده شده است كه تجويز خوراكي آب يونيزه قليايي باعث كاهش سطح گلوكز ، كلسترول و تري گليسيريد در خون مي شود و با سركوب توليد راديكال هاي آزاد در موشهايي كه با اختلال متابوليك ايجاد مي شوند ، عملكرد متابوليك را بهبود مي بخشد. همچنين از سلولهاي بتا پانكراس در برابر آسيب هاي اكسيداتيو محافظت مي كند. علاوه بر اين ، آب قليايي با تنظيم هموستاز كلسترول به كاهش سرعت افزايش وزن در موش هاي چاق كمك مي كند.

در بيماران مبتلا به بيماري كليوي در مرحله نهايي ، نشان داده شده است كه آب قليايي عوارض جانبي ناشي از همودياليز مانند توليد بيش از حد راديكال هاي آزاد را كاهش مي دهد. در صورت سنگ مثانه ادرار ، آب قليايي دفع ملامين را تسريع مي كند و از تجمع آن در مثانه جلوگيري مي كند ، كه به نوبه خود شرايط پاتولوژيك مرتبط با سنگ مثانه را بهبود مي بخشد.

از آنجا كه آب قليايي داراي pH بالاتري است ، ظرفيت طبيعي خنثي سازي اسيدها در معده آن را به گزينه مناسبي براي درمان اختلالات دستگاه گوارش ، از جمله بيش فعالي معده ، اسهال و غيره تبديل مي كند. در موارد بيماري هاي ريفلاكس حنجره و معده و مري ، آب قليايي نشان داده است كه با خنثي سازي اسيد در معده ، پپسين ، اندوپپتيداز مسئول بيماري ريفلاكس ، غيرقابل برگشت عمل مي كند.

در صورت كم آبي ناشي از ورزش در بزرگسالان سالم ، آب قليايي الكتروليز شده نشان مي دهد كه ويسكوزيته خون با برش زياد را كاهش مي دهد ، ضريبي براي تعريف خواص چسبناك خون.

جالب اينجاست كه مصرف آب قليايي نيز اثرات مفيدي در افزايش طول عمر نشان داده است. موش هايي كه با آب قليايي تجويز مي شوند نسبت به همتايان خود كه با آب معمولي تجويز مي شوند ميزان بقاي بهتري نشان داده اند.

علاوه بر مزاياي احتمالي نوشيدن آب قليايي براي سلامتي ، استحمام با آن مشكلات مربوط به پوست را نيز بهبود مي بخشد. به عنوان مثال ، حمام كردن موش ها با آب قليايي نشان داده است كه با حفظ تعادل بين سيتوكين هاي پيش و ضد التهاب ، آسيب پوستي مرتبط با اشعه ماورا بنفش را كاهش مي دهد.

آيا در نوشيدن آب قليايي خطري وجود دارد؟

با وجود بسياري از مزاياي مصرف آب قليايي ، كنترل كيفيت مناسب براي حفظ pH آن در محدوده قابل قبول فيزيولوژيكي ضروري است. طبق دستورالعمل هاي WHO در مورد كيفيت آب آشاميدني ، آب قليايي با pH بيشتر از 9 باعث تحريك پوست و چشم در موش و خرگوش مي شود. در انسان ، آب با pH بالاتر از 10 باعث تحريك پوست ، چشم و غشاي مخاط مي شود. همچنين ممكن است باعث تحريك دستگاه گوارش در افراد حساس شود. جدا از اين مشكلات ، تخريب الكترود در طي فرآيند الكتروليز آب همچنين ممكن است نانوذرات پلاتين بسيار واكنشي ايجاد كند كه ممكن است اثرات سمي نيز داشته باشد.

پيشنهاد ما خريد آب قليايي در بسته بندي هاي بزرگ و كوچك است تا در خانه يا در بيرون از خانه، با داشتن آب قليايي در جهت حفظ سلامت بدن خود بكوشيد.

yun.ir/mutw54

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۴۴:۵۱ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی