surmysuu
surmysuusurmysuu

با توجه به اين كه در كشور ما بي كاري گسترش يافته است و اشتغال در شغل‌ هاي دولتي با مشكل مواجه شده است روي آوردن به مشاغل آزادي مثل تاسيس مغازه فلافلي گسترش پيدا كرده است .

فلافل چيست ؟

فلافل يك غذاي پركالري مي باشد كه با نان خورده مي‌شود و در درست كردن آن از نخود و  انواع ادويه استفاده مي گردد .

طرز تهيه ي فلافل : به دليل نفخ داشتن نخود از چند روز قبل آن را در آب خيس مي اندازند سپس آن را چرخ مي‌كنند همچنين در هنگام پخت احتياج به روغن زياد و ظروف نچسب داريم .

تجهيزات فلافلي

تجهيزات فلافلي

هزينه ي راه اندازي مغازه ي فلافل فروشي

در وهله ي اول براي راه‌اندازي اين شغل به يك مغازه يا ماشين فست فود سيار احتياج مي‌باشد هم چنين ابزاري ديگر مورد نياز است كه در ادامه خواهيم گفت .

دستگاه فلافل زن

اين دستگاه با انواع متفاوت اتوماتيك ، روميزي و دستي دستگاهي با قابليت حمل و بهداشتي مي باشد كه انواع مختلفي نيز از نظر ظرفيت توليد دارد . اين تنوع از نظر ظرفيت توليد دست خريدار را در انتخاب دستگاه با توجه به نوع كسب و كار و اندازه كسب و كار باز گذاشته است ‌. اين دستگاه‌ ها كم مصرف هستند و با برق شهري كار مي‌كنند . قسمت هاي در تماس با فلافل از جنس استيل نچسب و ظرف سرخ كن آن از جنس تفلون ضد خراش مي باشد . همچنين مزيت ديگر اين دستگاه اين است كه قطعات مختلف آن به راحتي قابل باز و بسته كردن مي‌ باشد . همچنين اصلي‌ترين فايده ي دستگاه فلافل زن اين است كه براي كار با آن نيازي به تخصص خاصي نيست و ضمن كم كردن نياز به نيروي انساني  ظرفيت توليد افزايش پيدا مي كند و سود دهي بسيار خوب و مناسبي را به صاحب كسب و كار هديه مي‌ دهد .

تجهيزات مورد نياز مغازه ي فلافلي

علاوه بر دستگاه فلافل زن به لوازم زير نيز احتياج مي باشد .

ميز كار استيل : براي خرد و آماده كردن خيار ،  گوجه ، خيارشور و … به اين ميز  احتياج داريم كه قيمت آن بستگي به ابعاد و اندازه دارد .

يخچال نوشيدني : براي نگهداري از نوشيدني ها به اين يخچال آن احتياج داريم .

وسايلي از قبيل چاقو ، ظروف آشپزخانه ، سيني و … نيز براي فلافلي لازم هستند .

مواد اوليه ي فلافلي

مواد اوليه ي فلافلي بسيار كم هزينه هستند و عبارتند از : نخود ، سير ، گوجه ، خيارشور ، كاهو و …

سود فلافلي

مي توان گفت ميزان سود مغازه ي فلافلي به عوامل مختلفي از قبيل نحوه ي فروش ( سلف سرويس بودن يا پر كردني ) ، نحوه ي تهيه ي مواد اوليه ( خريد كلي يا جزئي )، موقعيت مغازه ( كه با ميزان مشتريان ارتباط مستقيم دارد ) و … بستگي دارد . با اين وجود مي‌توان بيان كرد در حالت كلي تقريباً سود ۳۰ تا ۵۰ درصدي عايد صاحب فلافلي مي‌شود .

مزاياي شغل فلافلي / مزاياي مغازه فلافلي

۱. سود مناسب

۲. سرمايه گذاري كم

۳. مواد اوليه ي ارزان

۴. ارزان بودن فلافل و تمايل مردم براي خريد آن

بهترين مكان براي مغازه ي فلافلي

بدون شك انتخاب مكاني مناسب براي مغازه ي فلافلي مي‌تواند به طور مستقيم در ميزان فروش فلافل و سودآوري مغازه نقش داشته باشد بنابراين پيشنهاد مي شود مغازه ي فلافلي  در مكان هاي شلوغ و پرتردد  بنا شود تا مشتريان بيشتري جذب كند . تعدادي از مناطق مناسب براي فلافلي عبارتند از : بر سر راه عبور و مرور دانش‌آموزان و دانشجويان ( محلي نزديك مدارس و دانشگاه ها ) ، نزديك پارك ها ، مراكز خريد ، پايانه هاي مسافربري و … .

فست فود

امروزه فست فود توانسته است در هر سفره اي راه پيدا كند و در بين افرادي با سطوح درآمدي متفاوت طرفدار دارد . اولين سوالي كه يك فرد داراي ايده ي راه اندازي فست فود با آن مواجه مي شود اين است كه به چه تجهيزات و لوازمي احتياج دارد ؟

يكي از مزيت هاي راه اندازي يك فست فود اين است كه با سرمايه ها و بودجه هاي متفاوتي مي‌توان آن را راه اندازي نمود . در حقيقت مي توان شروع كار فست فود را با هزينه‌هاي كم انجام داد و كم كم به گسترش آن پرداخته شود . يكي ديگر از مزيت هاي فست فود اين است كه تجهيزات آن مكمل يكديگر مي باشند و اين بدان معناست كه اگر در ابتداي كار براي راه‌اندازي يك فست فود سيار يا فست فود كوچك يك فر و چند ابزار و لوازم ساده خريداري گردد بعداً همين لوازم در خطوط توليد بعدي نيز به كار گرفته خواهند شد و اين گونه نيست كه ديگر احتياجي به آنها نباشد .

تجهيزات فست فود

سوال اصلي بيشتر كساني كه متقاضي راه اندازي فست فود هستند اين است كه حداقل به چه لوازمي احتياج دارند كه بتوانند يك منوي كامل و مناسبي از غذاهاي به روز را درست كنند و يا در حقيقت تجهيزات اصلي راه اندازي فست فود چيست ؟ بايد در نظر داشت كه فست فود معنا و تعاريف گسترده‌اي دارد و علاقمندان به فعاليت در اين حوزه معمولاً فقط يك خط توليد (  مثل برگر ، پيتزا ، ساندويچ ، اسنك و … )  را در نظر مي‌گيرند كه همه آنها به تنهايي توانايي درآمدزايي بسيار بالايي را دارد و به شكل‌هاي گوناگوني نيز پخته مي شوند . بنابراين با توجه به نوع فست‌فود لوازم نيز متغير مي‌باشند . لوازم اصلي هر فست فودي را در پايين فكر مي كنيم .

لوازم و تجهيزات برودتي : كانتر سرد ،  يخچال و …

تجهيزات آشپزخانه صنعتي مثل اجاق گاز و …

تجهيزاتي براي نگهداري غذا و مواد اوليه مانند يخچال نوشيدني ، تاپينگ و …

تجهيزات و لوازم سلف سرويس مانند كانتر گرم و سرد ، كانتر سالاد و …

تجهيزات شست و شو مانند كابينت و سينك استيل و …

تجهيزات آماده سازي غذا مانند ميز كار استيل ،  تجهيزاتي براي بسته بندي غذا ، ميكسر و …

yun.ir/xe7ch8

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۴۷:۲۵ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی