surmysuu
surmysuusurmysuu

چرا جاروبرقي داغ مي شود؟ علت داغ شدن بيش از حد جاروبرقي در حين كار و راه هاي رفع آن چيست؟ اين مقاله را بخوانيد تا پاسخ خود را بيابيد.جاروبرقي از مهمترين وسايل برقي مهم در خانه به شمار مي آيد كه به واسطه يكسري از قطعات مكانيكي و الكترونيكي كار مي كند. از اصلي ترين قطعات جاروبرقي موتور آن است كه تمامي قدرت و توان جاروبرقي به آن بستگي دارد. البته خود موتور نيز براي اينكه خوب كار كند به ساير قطعات وابسته مي باشد. گاهي ممكن است در هنگام استفاده از جاروبرقي با لمس كردن يا بوي حرارت آن به اين نكته پي برده باشيد كه جاروبرقي بسيار داغ شده است. در اين صورت بايد بلافاصله جاروبرقي خود را خاموش و به دنبال عيب آن باشيد تا آن را شناسايي و برطرف كنيد بدون اينكه آسيب جدي تري به جاروبرقي وارد شود. البته حتما قبل از روشن كردن پاكت جاروبرقي را چك كنيد.

علت داغ شدن جاروبرقي

اغلب داغ شدن موتور جاروبرقي نرمال است. معمولا اگر پس از ۲۰ الي ۳۰ دقيقه كار كردن موتور جاروبرقي بيش از حد داغ شده باشد، سيستم ايمني جاروبرقي به صورت خودكار جاروبرقي را خاموش مي كند و بعد از سرد شدن دوباره دستگاه شروع به كار خواهد كرد. اما اگر اين اتفاق رخ ندهد، جاروبرقي بيش از حد داغ خواهد شد يا جاروبرقي مدام خاموش مي شود. در اين حالت بايد جاروبرقي را خاموش كنيد و مشكل آن را شناسايي كنيد. در ادامه شما را با برخي از اين دلايل آشنا خواهيم ساخت تا به سرعت عيب جاروبرقي خود را پيدا و آن را بررسي و تعمير كنيد.

خراب شدن ترموستات جاروبرقي

از دلايل داغ شدن بيش از حد جاروبرقي، خراب شدن ترموستات آن است. در بسياري از مدل هاي جاروبرقي يك ترموستات تعبيه شده است و وظيفه آن به اين صورت است كه اگر حرارت يا دماي موتور به يك اندازه مشخص رسيد فرمان خاموش شدن جاروبرقي را مي دهد. در نتيجه به محض داغ شدن موتور جاروبرقي به صورت خودكار جاروبرقي خاموش خواهد شد. اما اگر ترموستات به موقع وارد عمل نشود، موتور داغ و بوي حرارت آن بلند مي شود.

براي شناسايي اين عيب كافي است كه عملكرد جاروبرقي را در نظر بگيريد. اگر جاروبرقي پس از ۳۰ دقيقه كار موتور آن داغ شد و بوي حرارت آن در فضاي اتاق پخش شد، نشان دهنده اين است كه ترموستات جاروبرقي خراب شده است و بايد آن را بررسي كنيد. در نهايت در صورت خراب بودن ترموستات بايد آن را تعويض و ترموستات جديد را جايگزين كنيد.

خرابي برد جاروبرقي

از ديگر علت هاي داغ شدن جاروبرقي، سوختن برد جاروبرقي مي باشد. در اين حالت ترموستات به خوبي كار مي كند اما برد اطلاعات را به موتور جاروبرقي منتقل نمي كند تا به محض داغ شدن دستگاه، خاموش شود.

نيم سوز شدن موتور جاروبرقي

موتور جاروبرقي داراي يك سيم پيچ اصلي و يك سيم پيچ راه اندازي است. گاهي ممكن است بين حلقه اتصال اين سيم پيچ ها اتصالي ايجاد شده باشد. اين امر باعث مي شود مسير جريان الكتريكي كوتاه تر شود در نتيجه ميدان مغناطيسي مناسب براي گردش موتور به وجود نمي آيد. اين مورد يكي از مهمترين دلايل داغ شدن جاروبرقي به شمار مي آيد.

براي رفع اين مشكل بايد سيم پيچ عوض شود هر چند در بيشتر موارد بهتر است كه موتور دستگاه را عوض كرد. بهتر است انجام اين كار را به يك متخصص ماهر و حرفه اي بسپاريد.

زياد بودن بار موتور جاروبرقي

موتورهاي جاروبرقي هر كدام داراي ظرفيت و توان مشخص هستند. اگر به هر دليلي بيشتر از توان موتور به آن بار وارد شود، موتور نيروي زيادي را از دست خواهد داد، در نتيجه جريان زيادي از سيم ها عبور مي كند كه اين جريان با دور موتور و سطح سيم پيچي همخواني ندارد. در نهايت باعث سوخته شدن موتور خواهد شد. در اين حالت موتور جاروبرقي بدون توقف به صورت مرتب كار مي كند و خيلي زود نيز داغ مي شود. براي بررسي اين علت بهتر است با يك تعميركار مجرب تماس بگيريد تا مشكل را برطرف كند.

عمل نكردن كليد گريز از مركز

هنگامي كه شما جاروبرقي را روشن مي كنيد، سيم پيچ راه اندازي وارد مدار شده و با راه اندازي سيم پيچ اصلي از مدار خارج مي شود. در صورتي كه كليد گريز از مركز عمل نكند، سيم پيچ راه انداز به همراه سيم پيچ اصلي كار مي كند و نمي تواند از مدار خارج شود و موتور جاروبرقي به شدت داغ خواهد شد. راه حل اين مشكل اين است كه كليد گريز از مركز بررسي و سرويس شود.

پر بودن پاكت جاروبرقي ، كثيفي فيلتر و مسدود شدن راه لوله

از ديگر دلايلي اصلي كه باعث داغ شدن بيش از حد جاروبرقي مي شود كم شدن قدرت مكش جاروبرقي است. زماني قدرت مكش جاروبرقي پايين مي آيد كه فيلتر هوا كثيف باشد و تبادل هوا به خوبي انجام نشود، پاكت جاروبرقي پر و راه لوله جاروبرقي مسدود شده باشد. در هر كدام از اين موارد فشار زيادي به موتور جاروبرقي وارد خواهد شد، در نتيجه جاروبرقي داغ مي شود.

خرابي فن موتور جاروبرقي

يكي از موارد اصلي كه در هنگام داغ شدن جاروبرقي بايد بررسي كرد، فن موتور جاروبرقي است. خراب شدن فن جاروبرقي ربطي به مدل و نوع دستگاه ندارد. براي بررسي اين علت درب جاروبرقي را باز كرده و آن را روشن كنيد. سپس بررسي كنيد كه آيا فن كار مي كند يا خير. در صورتي كه كار نمي كند يا به سختي كار مي كند بهتر است فن را تعويض و جايگزين نماييد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۴۳ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی