surmysuu
surmysuusurmysuu

علم فنگ شويي به دنبال ايجاد يك محيط است كه بخشي از طبيعت را براي ايجاد هماهنگي در زندگي براي ما به ارمغان مي آورد. فنگ شويي حياط و باغچه نيز از اين قائده مستثني نيست . شما مي دانيد كه گياه نيز مانند انسان يك موجود زنده است و انرژي ها بر روي آن ها تاثير گذار است . تا كنون تحقيقات زيادي به جز فنگ شويي باغ و باغچه بر روي گياهان انجام شده است! اولين و مهمترين سوال ذهني شما مي تواند مورد زير باشد .

فنگ شويي در حياط و باغچه چه اهميتي در زندگي ما خواهد داشت؟

سعي مي شود درون اين مقاله به سوال مطرح شده پاسخ داده شود.

طراحي مناسب 

اگر چه علم فنگ شويي در رابطه با طراحي داخلي محبوب شده براي محيط خارج از منزل نيز حرف هايي دارد. محيط اطراف خانه تعيين كننده نوع انرژي است. بسيار مهم است كه چه طراحي را براي حياط، باغ و باغچه خود در نظر بگيريد. زيرا طراحي مناسب مي تواند موقعيت هاي زيست محيطي را بهبود و اصلاح كند تا كيفيت چي يا انرژي كه خانه دريافت مي كند بهينه سازينمايد.

جهت هاي فنگ شويي

حياط و باغ ها نير مانند محيط خانه ما داراي ۴ جهت اصلي و ۴ جهت فرعي و انرژي هاي مخصوص به خود هستند. مي توان بر اساس جهت هاي توضيح داده شده در بعد به فنگ شويي در باغ و باغچه پرداخت .

شمال

اين بخش مربوط به عنصر آب است، بهتر است در اين بخش از يك بركه يا يك منبع آب و يا آب نما استفاده كنيد. اگر از سيستم قديمي حوض در حياط و باغ خود استفاده مي كنيد در فنگ شويي حياط به شما توصيه مي شود آن را در بخش شمالي خود احداث كنيد .

شمال شرق

اين بخش مربوط به عنصر خاك (كوچك) است، بهتر است كه با توجه به علم فنگ شويي  در حياط ، يك باغ سنگي يا سنگ در اين قسمت قرار دهيد.

شرق

اين بخش چوب (بزرگ) را نشان مي دهد، آن بخش براي موارد زير براي فنگ شويي حياط و باغچه خوب و مناسب است.

درختان ميوه

درختان زينتي

بامبو و يا مشابه

 گل 

جنوب شرقي

اين بخش چوب (كوچك) را نشان مي دهد، اين بخش براي موارد زير مناسب است.

گياهان كوچك و تخت

گل و يا گلدان هاي گل

جنوب

در فنگ شويي حياط يا باغ ، اين بخش از عنصر آتش است!

براي بخش هاي مختلف مي توانيد از نام برده هاي زير بهره ببريد .

 نور

رنگ قرمز

مجسمه هايي كه پرندگان را نشان مي دهند

از گياهان و درختاني كه آب زياد مي خواهند در اين بخش پرهيز كنيد. از گياهاني كه مقابل انرژي گرما و خورشيد مقاوم نيستند در اين بخش خودداري كنيد زيرا گياه شما زود خشك مي شود و از بين مي رود.

نكته : در بخش آپارتمان خود نيز اگر بالكن در بخش جنوبي داريد از گل گياهاني مثل شمعداني، ناز و … استفاده كنيد كه در مقابل گرما نور آفتات مقاوم هستند. چرا كه اين موضوع نيز با فنگ شويي باغ و باغچه هماهنگ است.

جنوب غربي

مانند شمال شرقي، به بخش عنصر خاك (بزرگ) مربوط مي شود! دكوراسيون سنگ يا سنگ ريزه و يا سفال نيز در اين جا ايده آل است. بسته به اندازه باغ همچنين مي توانيد از گلهاي قرمز نيز در اين بخش استفاده كنيد.

غرب

غرب بخش فلز (كوچك) است. برخي از زنگ هاي فلزي براي نشان دادن هماهنگي اين بخش بسيار نشان داده شده است.

شمال غربي

بخش فلز (بزرگ) است! در اين صورت، مجسمه هاي فلزي و سنگي مطلوب خواهند بود. در فنگ شويي حياط ، باغ و باغچه پيشنهاد مي شود كه با توجه به جهت اعلام شده در يك حياط يا باغ كوچك، مي توانيد از رنگ ها يا رنگ هاي فلزي استفاده كنيد. مي توانيد مطلب مجسمه هاي فنگ شويي را براي آگاهي بيشتر مطالعه فرماييد .

نمادهايي از گياهان

در باغ هاي چيني گياهان نماد خاصي دارند! مثلا بامبو همراه با كاج و سرو نشان دهنده طول عمر است. كه بهتر است در بخش شمال شرق قرار گيرد. در ميان گل ها، گل صد توماني و گل داودي را در فنگ شويي حياط ، باغ و باغچه به عنوان گلي خاص مي شمارند. كه بيشتر در بخش جنوب غرب استفاده مي شود. اما منطقي است كه در انتخاب گياهان بايد زيست شناسي و امكانات آن را با توجه به شرايط آب و هوايي مكان جايي كه باغ ما واقع شده است، برآورده شده تا رشد خوبي داشته باشند.

استفاده از گل ها در محيط خانه و كار

مردم چين و برخي از كشورهاي آسيايي باور دارندكه تماشاي گل‌هاي آپارتماني با رنگ‌هاي گرم مانند

قرمز

نارنجي

صورتي

 بنفش

تاثير بسيار زيادي بر افزايش تحرك اعضاي خانواده و سرعت سوخت و ساز دستگاه گوارش دارد.( جايگاه استفاده از رنگ گياهان بر اساس نقشه باگوا و يا مربع لوشو مي باشد). به اين معني كه تماشاي اين گياهان مي‌تواند به طور ناخودآگاه به بهبود عملكرد دستگاه گوارش و متابوليسم بدن كمك كند و احتمال افزايش وزن و چاقي را كاهش دهد.

گل‌هاي قرمز و افزايش مهرباني

يكي ديگر از فوايد انتخاب گياهان آپارتماني با برگ‌هاي قرمز رنگ، افزايش محبت و انرژي‌هاي دوستانه در محيط خانه است ! در صورتي كه اين گياهان داراي گلبرگ‌ها و برگ‌هاي گرد و بي زاويه باشند، تاثير آرامش‌بخش و متفاوتي بر ميزان محبت اعضاي خانواده نسبت به يكديگر خواهند داشت و محيط زندگي را براي اعضاي خانواده دلنشين‌تر خواهند كرد.

گل صد توماني

يكي از شهواني‌ترين گل‌ها با عطري خاص گل صدتوماني است! گل صد توماني براي مدت طولاني در فنگ‌شويي براي درمان مشكلات مربوط به عشق و صميمت به‌كار گرفته شده است. به اين منظور به‌ويژه از يك جفت از اين گل به رنگ صورتي استفاده مي‌شود. گل صد توماني به‌طور معمول استعاره‌اي از زيبايي زن است. برخي از متخصصين فنگ‌شويي قرار دادن تصوير شكوفه گل صدتوماني در اتاق خواب زوج‌هاي مسن را توصيه نمي‌كنند.

نيلوفر آبي

نيلوفر آبي نماد كمال نهايي است. خلوص و پاكي اين گل با گل و لاي آبي كه از آن نشأت گرفته است، آلوده نمي‌شود ! در طب چيني، هر قسمت از اين گياه، از ريشه گرفته تا گل‌برگ‌ها، داراي خواص دارويي‌اند. بنابراين فنگ‌شويي، اين گل را به‌عنوان درماني براي سلامت و هماهنگي خانه به‌كار گرفته است.

گل داوودي

در فنگ‌شويي گل داوودي نماد آرامش و تعادل است! هم‌چنين اين گل انرژي قوي «يانگ» ايجاد مي‌كند و به همين دليل مي‌تواند شانس را به‌سوي شما و خانه‌تان جذب كند.

اين گياهان آرامتان مي‌كند

استفاده از گل‌ها و گياهان آپارتماني علاوه بر آنكه زيبايي و طراوت خانه را چند برابر مي‌كند بلكه مي‌تواند

در پاكسازي محيط زندگي

متعادل‌سازي انرژي‌ها

افزايش انرژي اعضاي خانواده (بر اساس عدد كوا)

كمك كند. به شرط آنكه هنگام انتخاب گل و گياه آپارتماني سراغ آنهايي برويد كه برگ‌هاي گرد دارند و زاويه در گلبرگ‌ها و برگ‌هاي آنها كمتر ديده مي‌شود. اين گياهان هم زيباتر هستند و هم در مقايسه با برگ‌هاي نوك تيز و پرزاويه اثرگذاري بيشتري بر محيط و متعادل سازي انرژي‌ها دارند.

از نگه داري گل هاي خشك در خانه خودداري كنيد

بر اساس اصول فنگ شويي نگهداري گل خشك در خانه باعث مردن انرژي به نام چي مي شود. انرژي چي يكي از انرژي هاي فنگ شويي است كه در وجود زميني ما و تمام اشياء و موجودات به خصوص در ساختار و طراحي خانه ها وجود دارد. انرژي چي بايد زنده و پر جنب و جوش باشد. كمبود انرژي مثبت چي روي سلامت و سازندگي ما تاثير منفي مي گذارد.

گل ها زماني كه خشك مي شوند انرژي چي خود را از دست مي دهند و سرزندگي خانه را با زوال و مرگ نمايان خود از بين مي برد.در فنگ شويي مرده در نظر گرفته مي شود و باعث ايجاد احساسات منفي مي شود.ميز اتاق شما دشمنتان نيست كه با انرژي منفي آن را تزئين كنيد. به علاوه مي توانيد انرژي مثبت “چي” ميز را با تميز كردن و زدودن گرد و خاك آن شارژ كنيد.صرف نظر از اصول فنگ شويي اگر بخواهيم از نظر علمي هم به موضوع نگاه كنيم گل خشك كپك مي زند و آب مانده در گلدان باكتري جذب مي كند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۰۷:۲۶ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی