surmysuu
surmysuusurmysuu

استفاده حداكثري از توان دوربين زماني حاصل مي‌شود كه دوربين دقيقا منطبق بر ميدان ديد چشم شما باشد. اين كار باعث مي شود تا بهترين حالت تصوير در عدسي دوربين مشخص شود. اگر در عدسي دوربين تنها يك تصوير كوچك با حاشيه مشكي را مشاهده كنيد بدين معني است كه چشم با فاصله مناسبي است از عدسي قرار نگرفته است. كافي است تا دوربين را عقب جلو كنيد تا بهترين و بزرگترين تصوير از هدف برايتان مشخص شود. تنظيم ميدان ديد تاثير مهمي در كاهش خطاي پارالكس دارد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. بهترين محل براي حصول ديد حداكثري، قرار گرفتن چشم در پد گونه قنداق سلاح است. البته گاهي نياز است تا پايه دوربين نيز جابجا شود تا ديد حداكثري بدست آيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي فوكوس دوربين

زماني كه از دوربين به هدف نگاه مي كنيد متوجه دو خط عمود بر هم مي شويد كه به آن شبكيه دوربين يا رتيكل گفته مي شود. تنظيمات فوكوس در واقع تنظيم عدسي براي ايجاد ديد شفاف تر نسبت به شبكيه دوربين است و منجر به هدف‌ گيري كارآمد نمي شود. اين كار براي اصلاح كردن خطاي ديد چشم است به طوري كه حتي تيرانداز بتواند بدون استفاده از عينك ديد خود را اصلاح كند.

براي تنظيم به دوربين نگاه كنيد، عدسي هاي دوربين در دو جهت مثبت و منفي قابليت چرخش دارند، حلقه عدسي را تا جايي بچرخانيد كه يك ديد شفاف از رتيكل دوربين به دست آيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي تنظيم پارالكس

خطاي پارالكس باعث مي شود تا  ابعاد جسم و مسافت دقيق تا هدف به طور كاذب ديده شود. رفع اين خطا در تيراندازي بسيار مهم است. به همين دليل در اكثر دوربين ها براي تنظيم پارالكس يك حلقه تنظيم روي عدسي جلو قرار گرفته است.

زماني كه شما به دوربين نگاه مي كنيد دو تصوير از هدف را مي بينيد، در اين حالت مكانيسم تنظيم پارالكس بدين صورت است كه با چرخاندن حلقهT اين دو تصوير به هم نزديك شده و روي هم منطبق مي شود و يك نماي شفاف از هدف بدست مي آيد

پايه دوربين

پايه دوربين در انواع مختلفي طراحي و توليد مي شود. در مورد تفنگ بادي پي سي پي پيشنهاد مي‌شود تا از پايه هاي دو تكه و براي تفنگهاي بادي فنري از پايه‌هاي يك تكه و آنتي شوك استفاده شود. در تفنگهاي پي سي پي از آنجايي كه محل خشاب گذاري در مجاورت محل قرارگيري دوربين است امكان استفاده از پايه ها يك تكه وجود ندارد و در مورد تفنگهاي بادي فنري نيز استفاده از آنتي شوك به خنثي كردن لگد سلاح كمك ميكند.

صفر كردن دوربين

در هنگام صفر كردن تنظيمات دوربين به نكات زير توجه كنيد:

همواره از يك ساچمه مشخص و با گرين ثابت استفاده كنيد. زيرا تغيير وزن ساچمه باعث برهم خوردن تنظيمات دوربين مي شود.

تنظيمات دوربين را در فضاي سربسته انجام دهيد، زيرا وزش باد باعث تكان خوردن هدف و جلوگيري از تنظيمات صحيح مي شود.

تنظيمات دوربين را بر روي پايه يا رست انجام دهيد تا در هنگام تنظيم، تفنگ كاملا ثابت بوده و تكان نخورد.

اگر از مهارت كافي در تيراندازي برخوردار نيستيد، تنظيمات آن را به يك فرد ماهر واگذار كنيد.

 در هنگام تنظيمات نيز بهتر است كه هدف كاملا ثابت باشد و از هدف هاي آويزان نيز استفاده نكنيد.

 بهترين محل قرار گيري هدف در فاصله ۱۵ تا ۲۰ متري است.

تنظيم دوربين تفنگ بادي طبلك ها

روي دوربين دو طبلك براي جابجا كردن محل اصابت ساچمه وجود دارد. يك طبلك براي بالا و پايين كردن و طبلك ديگر براي چپ و راست كردن كاربرد دارد. پس از شليك به هدف در صورتي كه محل اصابت در بالا و سمت راست هدف قرار گرفته باشد، بايستي با كليك كردن طبلك ها محل اصابت ساچمه را به سمت چپ و پايين هدايت كنيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي شيم گذاري

گاهي صفر كردن دوربين حتي با استفاده از طبلك ها ها نيز ميسر نمي شود. دليل اين مسئله فاصله دوربين و لوله تفنگ بادي است كه در اين حالت توصيه مي شود تا با قرار دادن تكه مقوا روي پايه عقبي، شيب كوچكي بين دوربين و لوله ايجاد شود

قلق گيري

بعد از يادگيري كليه مراحل تنظيمات دوربين تفنگ بادي، با پيشرفت در تيراندازي به مرحله اي مي رسيد كه براي شليك كردن به فواصل دورتر بايستي از مهارت و تجربه خود كمك بگيريد. بدين معني كه به مرور زمان متوجه مي شويد كه براي مثال در فاصله ۵۰ متري بايستي دوربين خود را چند ميل بالاتر بگيريد تا ساچمه دقيقاً به هدف برخورد كند.

نتيجه گيري

تنظيم دوربين تفنگ بادي نقش مهمي در كيفيت تيراندازي و در نتيجه لذت شما از تفريح شكار دارد. بهتر است كه پس از تهيه تفنگ بادي اين تنظيمات را به صورت دقيق و اصولي از افراد ماهر فرا بگيريد. در ادامه كار با پيشرفت مهارت شما در حرفه تيراندازي قلق هدف گيري دستتان مي آيد.

 اگر شما هم علاقه مند به استفاده از تفنگ هاي بادي دوربين دار هستيد، مي توانيد مدل هاي مختلف و با كيفيت از اين نوع اسلحه شكاري را در فروشگاه تجهيزات شاهشكار بيابيد. اين فروشگاه مركز تخصصي عرضه كننده انواع تجهيزات تفنگ شكاري ، تفنگ بادي، لوازم كمپ و لوازم ماهيگيري است. براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۷:۴۰ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی