surmysuu
surmysuusurmysuu

سوادكوه در واقع در يك دره طولاني قرار گرفته است و به دليل همجواري اين ناحيه با جلگه هاي جنوبي و درياي خزر شاهد آب و هواي خاصي در اين منطقه هستيم. عمده بارش هاي اين منطقه در نواحي كم ارتفاع شمالي و به صورت باران بوده و به دليل همجواري اين منطقه با رشته كوه هاي البرز، شاهد آب و هواي سرد سيري در بخش هاي جنوبي سوادكوه هستيم. مراتع شهرستان سوادكوه يكي از بهترين و غني ترين مراتع در سطح كشور به حساب مي آيند. در واقع اين مراتع سرسبز و خاص نتيجه آب و هواي فوق العاده منطقه سوادكوه است. براي سفر و اجاره ويلا در سوادكوه لاكچري حتما قبل از سفر آب وهوا را چك كنيد زيرا سوادكوه در پاييز و زمستان معمولا باراني است.

گويش مردم سوادكوه

اگر بخواهيم نگاهي به گويش مردم اين شهرستان انداخته و آن ها را از نظر زبان تكلم و گويش بررسي كنيم، بايد گفت كه بوميان اين منطقه به زبان مازندراني صحبت كرده و شاهد آن هستيم كه واژه هاي بسيار زيادي از زبان طبري در گويش مردم منطقه سوادكوه وجود دارد.

ويژگي بسيار مهم منطقه سوادكوه از نظر گويش، آن است كه اين منطقه به نسبت ديگر نقاط ايران كمتر تحت نفوذ زبان و فرهنگ بيگانه قرار گرفته است و بسياري از مردم اين منطقه همچنان با لهجه و گويش قديمي خود صحبت مي كنند.

جاذبه هاي گردشگري سوادكوه

منطقه سواد كوه مملو از جاذب ه هاي گردشگري هيجان انگيز و فوق العاده است و همين موضوع سبب شده تا گردشگران بسيار زيادي در طول سال به اين منطقه سفر كرده و از آن بازديد داشته باشند. در ادامه شما را با مهم ترين جاذبه هاي سوادكوه آشنا خواهيم كرد.

درياچه لفور سوادكوه

درياچه لفور كه در شيرگاه واقع شده يكي از جاذبه  هاي گردشگري فوق العاده شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. شما مي توانيد در اطراف اين درياچه طبيعت زيبا، آب و هواي متعادل و پوشش گياهي انبوه را مشاهده كنيد. اجاره ويلا در لفور در ميان جنگل و دامنه كوه از تفريحات هميشگي تهراني ها محسوب مي شود.

 آبي كه در درياچه لفور در طي سال جمع مي شود منبع اصلي تامين آب مناطق بسيار زيادي نظير بابل، بابلسر، قائم شهر، خزر شهر، فريدون كنار، جويبار و… است.

 اگر عاشق عكاسي هستيد و دوست داريد بهترين تصاوير را از طبيعت ايران ثبت كرده و آن را با ديگران به اشتراك بگذاريد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه حتما در ماه  هاي ارديبهشت تا شهريور سري به درياچه لفور زده و از اين منطقه ديدني و جذاب بازديد داشته باشيد.

براي دسترسي به اين منطقه تنها كافي است به استان مازندران رفته، در شهرستان سوادكوه وارد شهر شيرگاه شده و در منطقه دهستان لفور اين درياچه زيبا و خاص را پيدا كنيد. نا گفته نماند اجاره كلبه در شيرگاه نيز بسيار لذت بخش و خاص است.

غار زنگيان

براي افرادي كه عاشق غارنوردي هستند و يا به صورت حرفه ‌اي به اين فعاليت مشغول هستند، غار زنگيان در منطقه سوادكوه گزينه فوق العاده اي براي تفريح است. اين غار كه در روستاي زنگيان در منطقه زيرآب واقع شده است، يكي از زيباترين غارهاي منطقه سوادكوه به حساب مي آيد.

در اين غار، دو مسير با سازه هاي آهكي به منظور پيمايش در غار وجود دارد كه مي توانيد آن ها را پيدا كنيد. اگر علاقه مند هستيد تا از يك غار زيبا و خاص آهكي در منطقه شمال كشور بازديد كنيد، به شما پيشنهاد مي دهيم تا حتماً سري به غار زنگيان در منطقه سوادكوه بزنيد.

پل ورسك

بدون هيچ شك و ترديدي اگر بخواهيم يكي از مهم ترين پل هاي كشور را نام ببريم، بايد به شمال كشور آمده و به پل زيباي ورسك اشاره كنيم. در واقع اين پل نقش بسيار مهمي در پيروزي متفقين در جنگ جهاني دوم داشت و نيروهاي بسيار زيادي از متفقين با استفاده از خط راه آهن و عبور از پل ورسك خود را به مناطق جنگي رساندند.

فرآيند ساخت پل ورسك در سال ۱۳۱۳ آغاز شد و تنها پس از گذشت دو سال در ارديبهشت ماه ۱۳۱۵ ساخت اين پل به پايان رسيد. يكي از مهم ترين ويژگي هاي پل ورسك، زيبايي مهندسي و طراحي آن است كه سبب شده تا اين پل تبديل به يكي از جذاب ترين و خاص ترين پل هاي ايران، حتي خاورميانه لقب بگيرد.

اگر به استان مازندران سري زديد و وارد منطقه سوادكوه شديد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا حتماً به روستاي ورسك رفته و از پل ورسك بازديد داشته باشيد و تماشا كنيد كه چگونه يك پل با گذشته بيش از ۸۰ سال از ساخت آن، همچنان با قدرت و مقاوم به كار خود ادامه مي دهد.

جنگل راش

جنگل راش نيز يكي از معروف ترين و فوق العاده ترين جاذبه هاي سوادكوه به حساب مي آيد. در واقع در اين جنگل ها شاهد گونه هاي كميابي از درختان راش هستيم. زيبايي اين منطقه و جلوه فوق العاده آن، سبب شده تا افرادي كه عاشق طبيعت و كمپينگ در دل جنگل ها هستند، به سوادكوه آمده و از اين جنگل زيبا بازديد داشته باشند. بهترين زمان براي بازديد از جنگل راش سوادكوه، در اواسط بهار تا اوايل زمستان است، ولي اگر عاشق فصل پاييز هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه در اين زمان سري به جنگل راش اين منطقه زده و برگ ريزان درختان اين جنگل را با شروع فصل پاييز به نظاره نشينيد. جنگل راش در منطقه سوادكوه، ۵۰ كيلومتري شيرگاه و در روستاي سنگده واقع شده است

ارفه كوه

يكي از جاذبه هاي سرسبز سوادكوه، منطقه جنگلي بسيار خوش آب و هوا به نام ارفه كوه است كه در منطقه البرز واقع شده است، اما از توابع استان مازندران و شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. ارفه كوه چشم انداز فوق العاده اي دارد و اين مكان به بسياري از قله هاي مشهور منظره دارد. شما مي توانيد به راحتي در منطقه ارفه كوه تنوع بسيار زيادي از حيوانات را مشاهده كنيد. گراز، گرگ پلنگ و خرس تنها بخشي از گونه هاي جانوري هستند كه در منطقه ارفه كوه مي توان آن ها را يافت. اگر علاقه مند هستيد تا يك كمپينگ فوق العاده در منطقه سوادكوه داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا در فاصله ۹۰ كيلومتري ساري وارد منطقه ارفه كوه شده و از اين جاذبه فوق العاده بازديد داشته باشيد. البته حتماً تجهيزات لازم و ضروري را به همراه خود بياوريد تا در طول كمپينگ دچار مشكل نشده و بتوانيد كمپ بسيار خوبي در منطقه ارفه كوه داشته باشيد

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۹ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۷:۵۶ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی