surmysuu
surmysuusurmysuu

اغلب چيزهاي كوچكي هستند كه ما تمايل داريم از آنها چشم پوشي كنيم - به خصوص وقتي صحبت از زيبايي مي شود. ما به سمت مواد زرق و برق، جذاب و هوشمندانه بازاريابي كشيده شده ايم. اما اگر به شما بگويم كه در حال حاضر يك محصول زيبايي شگفت انگيز در كابينت شما وجود دارد ، چه نظري خواهيد داشت؟ معمولا براي درمان ريزش مو از شامپوها و ماسك هاي گران قيمت استفاده مي كنيم. اما اگر بگوييم درمان ريزش مو با آب برنج يكي از كوتاهترين و مطمئن ترين روش ها براي داشتن موي سالم و درخشان است.

استفاده از آب برنج براي تقويت و زيبايي موها چيز جديدي نيست. قدمت آن به دوره باستاني Heian در ژاپن برمي‌گردد، زماني كه زنان دربار به داشتن موهاي زيبا و بلند كه روي زمين كشيده مي‌شد، شناخته مي‌شدند. راز آنها آب برنج بود.

دانشمندان و دوستداران زيبايي كه مجذوب اين درمان مو شده اند، سعي كرده اند دريابند كه آيا آب برنج واقعاً مي تواند موها را زيبا و تقويت كند يا خير. مطالعات نشان داده اند كه اينوزيتول، يك ماده موجود در آب برنج، مي تواند به موهاي آسيب ديده نفوذ كند و آن را از داخل به بيرون ترميم كند. حتي از موها در برابر آسيب هاي بعدي و درمان ريزش مو با آب برنج محافظت مي كند.

يكي از بهترين بخش هاي اين محصول زيبايي اين است كه ساخت آن بسيار آسان است. تنها چيزي كه نياز داريد برنج و آب است. "سخت ترين" بخش اين روند زيبايي در واقع اين است كه به ياد داشته باشيد آب برنج را زير دوش خود ببريد و به طور يكنواخت آن را روي موهاي خود بماليد. اما نگران نباشيد، ما يك روش عالي براي درمان ريزش مو با آب برنج براي شما تهيه كرده ايم، در ادامه مقاله همراه ما باشيد

چرا آب برنج براي تقويت مو و رفع سفيدي آن مفيد است؟

« آب برنج به دليل توانايي آن در بلند كردن و تقويت موهاي آسيب ديده محبوبيت پيدا كرده است. آب برنج حاوي مقادير زيادي نشاسته است كه وقتي روي پوست سر و تارهاي مو ماساژ داده مي شود، به عنوان يك عامل غليظ كننده عمل مي كند. اين نشاسته همچنين كوتيكول مو را مي‌بندد كه آن را بسيار براق‌تر مي‌كند و بن‌بست‌ها را از بين مي‌برد.»

همه انواع مو مي توانند از آب برنج سود ببرند، اما موهاي نازك، آسيب ديده يا شكننده ممكن است بيشترين بهبود را داشته باشند. علاوه بر تقويت موهاي شما، همچنين مي تواند به آن كمك كند تا به طول هايموهاي راپونزل برسد.

دكتر گونزالس مي‌گويد: «در مورد رشد سريع‌تر موها، آب برنج به حذف تجمع ذرات روي پوست سر كمك مي‌كند. "اين اجازه مي دهد تا موهاي سالم تر از ريشه مو با سرعت بسيار بيشتري رشد كنند."

نحوه استفاده از آب برنج براي درمان ريزش مو

آنچه شما نياز داريد:

1 فنجان برنج

1 فنجان آب

نحوه درست كردن محلول آب برنج براي ريزش مو

1. برنج خود را بشوييد و صاف كنيد تا هرگونه كثيفي يا ناخالصي كه نمي خواهيد روي موهايتان بماليد پاك شود.

2. برنج صاف شده را در يك كاسه متوسط ​​با آب مخلوط كنيد. بايد آنقدر مخلوط كنيد تا آب كاملا كدر شود.

3. برنج را صاف كنيد و اين بار آب آن را جمع كنيد. برنج را براي بعد نگه داريد، يا آن را بپزيد!

4. آب برنج را در يك ظرف پلاستيكي بريزيد و روي آن را بپوشانيد. اجازه دهيد آب برنج به مدت 12 تا 24 ساعت در دماي اتاق بماند. اين به آن اجازه مي دهد تا تخمير شود و تمام ويتامين ها و مواد معدني آن خارج شود. نكته: اجازه ندهيد بيش از 24 ساعت بماند.

5. آب برنج را در يخچال بگذاريد تا زماني كه آماده استفاده از آن شويد.

6. يك ظرف كوچك، مانند يك بطري شامپو به اندازه مصرف يا يك شيشه كوچك، با آب برنج براي استفاده پر كنيد. بقيه را در يخچال خود نگه داريد.

7. ريختن كوركورانه آب برنج از يك ظرف بزرگ و روي موهايتان آسان نيست. فقط فراموش نكنيد كه ظرف كوچك را از دوش بيرون بياوريد و بعد از اتمام كار به يخچال برگرديد!

8. آب برنج بايد تا يك هفته در يخچال بماند، بنابراين زمان زيادي براي بهره‌مندي از فوايد فوق‌العاده مو داريد.

نحوه استفاده از آب برنج براي درمان ريزش مو

شما نيازي به تغيير برنامه شستشوي خود در مورد شستشوي آب برنج خود نخواهيد داشت - به سادگي از آن بعد از شامپو كردن و حالت دهنده استفاده كنيد، چه يك بار در روز يا يك بار در هفته.

هنگام استفاده از آب برنج، سعي كنيد واقعاً روي پوست سر خود تمركز كنيد. بگذاريد دو تا پنج دقيقه بماند و سپس بشوييد. احتمالاً بلافاصله متوجه خواهيد شد كه موهاي شما چقدر قوي و پرپشت است.

دستورالعمل تهيه آب برنج براي رشد مو

♦موها را با شامپو بشوييد و آبكشي كنيد

♦موها را با حوله خشك كنيد

♦آب برنج را روي موها بريزيد

♦روي مو و پوست سر ماساژ دهيد

♦با يك كلاه يا كيسه پلاستيكي بپوشانيد (كلاه رنگ نيز مفيد مي كند)

♦بگذاريد تا 20 دقيقه روي پوست بماند

♦كاملاً با آب گرم بشوييد و به دلخواه حالت دهيد

ماندن اين درمان تا 20 دقيقه ايده آل است، اما اگر موهاي شما بعد از آبكشي شكننده است، دفعه بعد سعي كنيد آن را زودتر از بين ببريد. با يك نرم كننده عميق آبرسان دنبال كنيد. يافتن تعادل مناسب هيدراتاسيون و استحكام ممكن است كمي طول بكشد، بنابراين اگر موهاي شما عاشق پروتئين نيست، تسليم نشويد.

ساير فوايد آب برنج براي مو

نوع ماده: تقويت كننده
مزاياي اصلي: تقويت مو، تقويت رشد مو و افزايش درخشندگي.
چه كساني بايد از آن استفاده كنند: همه انواع مو، به خصوص آنهايي كه موهاي خشك و كدر دارند.
هر چند وقت يكبار مي توانيد از آن استفاده كنيد: يك بار در هفته.
با اين موارد خوب كار مي كند: بسته به نگراني موهايتان، مي توانيد آب برنج را با جوش شيرين يا حتي چاي براي درمان مو تركيب كنيد.
از مصرف با آن خودداري كنيد: از آنجايي كه آب برنج از قبل حاوي پروتئين است، از مصرف با پروتئين ديگري خودداري كنيد تا در مصرف آن زياده روي نكنيد.

علاوه بر درمان ريزش مو ، آب برنج چه فوايد ديگري براي مو دارد؟

برنج يكي از محبوب ترين غلاتي است كه در سراسر جهان خورده مي شود. غني شده با فولات، ويتامين B كه براي درمان برخي از اشكال كم خوني شناخته شده است و براي كمك به تشكيل لوله عصبي در دوران بارداري ضروري است. خب، TBH، چيمنتو مي‌گويد: «مزاياي آب برنج به‌طور كامل شناخته نشده است و فوايد آب برنج ثابت نشده است». با اين حال، او مي افزايد كه شواهد رو به رشدي در مورد مزاياي آن وجود دارد (اگرچه تحقيقات بيشتري براي حمايت از آن مورد نياز است):

موها را قوي‌تر مي‌كند: همانطور كه پروتئين جزء ضروري حفظ يك رژيم غذايي متعادل است، نقش مهمي در حفظ سلامت مو دارد. اعتقاد بر اين است كه پروتئين موجود در آب برنج به بهبود وضعيت كلي مو كمك مي كند

براقيت را افزايش مي دهد: بر اساس شواهد حكايتي از طرفداران آب برنج، اعتقاد بر اين است كه محلول نشاسته اي به موها درخشندگي مي بخشد.

مي تواند به رشد مو كمك كند: "آب برنج ممكن است رشد مو را تقويت كند زيرا حاوي اسيدهاي آمينه است كه از بازسازي مو كمك مي كند. همچنين حاوي ويتامين هاي C، B و E است كه باعث رشد مو مي شود. ويتامين هاي C، B و E به تقويت مو كمك مي كنند. چيمنتو توضيح مي‌دهد كه ساقه مو، و هرچه ساقه قوي‌تر باشد، عمر موها طولاني‌تر مي‌شوند.

خستگي ناشي از رطوبت را معكوس مي كند: اگرچه مو براي سالم ماندن به رطوبت نياز دارد، اما رطوبت بيش از حد مي تواند بيشتر از اينكه مفيد باشد، ضرر دارد. براي متعادل كردن بيش از حد مرطوب شده (معروف به خستگي هيگرال)، يك درمان پروتئيني مانند آبكشي با آب برنج را امتحان كنيد.

رفع گره موها: طرفداران استفاده از آب برنج براي مو ادعا مي كنند كه مي تواند تارهاي مو را نرم كند و همين امر باعث مي شود تا گره زدن آنها راحت تر شود.

موها را صاف مي كند: موهاي آسيب ديده و/يا با تخلخل زياد در حفظ رطوبت مشكل دارند، كه مي تواند منجر به وز شدن و شكافتن انتهاي مو شود. با اين حال، پروتئين هاي مغذي موجود در آب برنج ممكن است با اين كار مقابله كند و شكستگي را كاهش دهد و در نتيجه بافت مو را بهبود بخشد.

آيا مي خواهيد بدانيد چگونه مي توان با برنج لاغر شد ؟؟!!! اين مطلب را بخوانيد لاغري با برنج ، روش ها و تهيه رژيم برنج

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: چاپ مقاله
[ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۹:۳۴ ] [ surmysuu ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی